Analiza matematyczna 1/Ćwiczenia 1: Zbiory liczbowe: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
==Zbiory liczbowe== | ==Zbiory liczbowe== | ||
{{cwiczenie|1.1.|| | |||
{{cwiczenie| | |||
Sprawdzić, czy liczby: <math>\frac{3}{7}</math>, | Sprawdzić, czy liczby: <math>\frac{3}{7}</math>, | ||
<math>\sqrt{2}-1</math>, <math>\sqrt{5}-2</math>, <math>\frac{1}{\sqrt{2}}</math>, | <math>\sqrt{2}-1</math>, <math>\sqrt{5}-2</math>, <math>\frac{1}{\sqrt{2}}</math>, | ||
Linia 10: | Linia 8: | ||
}} | }} | ||
{{cwiczenie| | {{cwiczenie|1.2.|| | ||
Wykazać równości | Wykazać równości | ||
Linia 21: | Linia 19: | ||
}} | }} | ||
{{cwiczenie| | {{cwiczenie|1.3.|| | ||
a) Sprawdzić, że | a) Sprawdzić, że | ||
<math>\binom{n}{k}+\binom{n}{k+1}=\binom{n+1}{k+1}</math>, dla dowolnych | <math>\binom{n}{k}+\binom{n}{k+1}=\binom{n+1}{k+1}</math>, dla dowolnych | ||
Linia 33: | Linia 31: | ||
}} | }} | ||
{{cwiczenie| | {{cwiczenie|1.4.|| | ||
Za pomocą zasady indukcji matematycznej | Za pomocą zasady indukcji matematycznej | ||
wykazać, że dla <math>n=0,1,2,3,...</math> zachodzą równości | wykazać, że dla <math>n=0,1,2,3,...</math> zachodzą równości | ||
Linia 48: | Linia 46: | ||
}} | }} | ||
{{cwiczenie| | {{cwiczenie|1.5.|| | ||
Uprościć wyrażenia | Uprościć wyrażenia | ||
Linia 59: | Linia 57: | ||
}} | }} | ||
{{cwiczenie| | {{cwiczenie|1.6.|| | ||
Rozwiązać w zbiorze liczb zespolonych równania: | Rozwiązać w zbiorze liczb zespolonych równania: | ||
Wersja z 14:15, 21 sie 2006
Zbiory liczbowe
Ćwiczenie 1.1.
Sprawdzić, czy liczby: , , , , należą do trójkowego zbioru Cantora.
Ćwiczenie 1.2.
Wykazać równości
a) Parser nie mógł rozpoznać (błąd składni): {\displaystyle \forall q\in \Bbb C : q\neq 1 \ \forall n\in \Bbb N : \ 1+q+q^2+...+q^n=\frac{q^{n+1}-1}{q-1}}
b) Parser nie mógł rozpoznać (błąd składni): {\displaystyle \forall a,\ b\in \Bbb C : a\neq b \ \forall n\in \Bbb N : \ \frac{a^{n+1}-b^{n+1}}{a-b}=\sum_{k=0}^{n} a^{n-k}b^k.}
Ćwiczenie 1.3.
a) Sprawdzić, że , dla dowolnych liczb całkowitych nieujemnych , takich, że .
b) Wykazać wzór dwumianowy Newtona
Ćwiczenie 1.4.
Za pomocą zasady indukcji matematycznej wykazać, że dla zachodzą równości
a)
b)
Przypomnijmy, że równości te wyprowadziliśmy w ramach wykładu, korzystając ze wzoru de Moivre'a.
Ćwiczenie 1.5.
Uprościć wyrażenia
a)
b)
c)
Ćwiczenie 1.6.
Rozwiązać w zbiorze liczb zespolonych równania:
a)
b)
c)