Sztuczna inteligencja/SI Ćwiczenia 6: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Jarabas (dyskusja | edycje)
Jarabas (dyskusja | edycje)
Linia 39: Linia 39:
'''Rozwiązanie'''  
'''Rozwiązanie'''  
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
Gwarancję taką dają algorytmy równomiernego kosztu i A*; algorytm zachłanny może znaleźć rozwiązanie nieoptymalne.
</div>
</div>
</div>
</div>

Wersja z 00:29, 18 sie 2006

Zadanie 1

Zdefiniować (i naszkicować jej graf) przestrzeń przeszukiwań i sformułować funkcję celu dla przykładowego zadania sortowania tablicy zawierającej 4 elementy {1,2,3,4}

Rozwiązanie

Zadanie 2

Napisać program rozwiązujący problem komiwojażera. Rozważyć trzy metody rozwiązania: strategię równomiernego kosztu, strategię zachłanną i A*. Uwaga: testując proszę przyjąć stosunkowo niewielkie grafy aby móc doczekać się rozwiązania.

Rozwiązanie

Zadanie 3

Czy zastosowanie strategii A* daje gwarancję, że pierwsze odwiedzenie węzła będącego celem przeszukiwania odbędzie się po najkrótszej ścieżce?

Rozwiązanie

Zadanie 4

Które z algorytmów - zachłanny, równomiernego kosztu, A* - dają gwarancję znalezienia najkrótszej ścieżki, jeśli w grafie przestrzeni przeszukiwań nie występują cykle?

Rozwiązanie