Zaawansowane CPP: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Matiunreal (dyskusja | edycje) Nie podano opisu zmian |
||
Linia 41: | Linia 41: | ||
*B. Meyer, ''Object Oriented Software Construction'' | *B. Meyer, ''Object Oriented Software Construction'' | ||
*Strona SGI http://www.sgi.com/tech/stl/” | *Strona SGI http://www.sgi.com/tech/stl/” | ||
== Moduły == | |||
# [[Zaawansowane CPP/Wykład 1:|tytuł]] ([[Zaawansowane CPP/Ćwiczenia 1:|ćwiczenia]]) | |||
# [[Zaawansowane CPP/Wykład 2:|tytuł]] ([[Zaawansowane CPP/Ćwiczenia 2:|ćwiczenia]]) | |||
# [[Zaawansowane CPP/Wykład 3:|tytuł]] ([[Zaawansowane CPP/Ćwiczenia 3:|ćwiczenia]]) | |||
# [[Zaawansowane CPP/Wykład 4:|tytuł]] ([[Zaawansowane CPP/Ćwiczenia 4:|ćwiczenia]]) | |||
# [[Zaawansowane CPP/Wykład 5:|tytuł]] ([[Zaawansowane CPP/Ćwiczenia 5:|ćwiczenia]]) | |||
# [[Zaawansowane CPP/Wykład 6:|tytuł]] ([[Zaawansowane CPP/Ćwiczenia 6:|ćwiczenia]]) | |||
# [[Zaawansowane CPP/Wykład 7:|tytuł]] ([[Zaawansowane CPP/Ćwiczenia 7:|ćwiczenia]]) |
Wersja z 10:31, 16 sie 2006
Forma zajęć
Wykład (30 godzin) + laboratorium (30 godzin)
Opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zaawansowanymi technikami programowania obiektowego w C++.
Sylabus
Autor
- Piotr Białas
Wymagania wstępne
- Programowanie Obiektowe
- Znajomość C++
Zawartość
- Szablony (templates)
- programowanie generyczne
- koncepty (STL)
- kontenery i algorytmy generyczne
- klasy cech i wytycznych
- metaprogramowanie, szablony wyrażeń
- zastosowanie szablonów do implementacji podstawowych wzorców obiektowych
- programowanie generyczne
- Wyjątki.
- bezpieczna obsługa wyjątków
- wyjątki a kontenery (STL)
- Alokacja pamięci
- operator new, własne alokatory pamięci
- obsługa błędów przydziału pamięci
- alokatory w STL
- Narzędzia programistyczne
- kontrola wersji (Subversion)
- testowanie (CPPUnit)
Literatura
- Stroustroup Jezyk C++.
- Alexandrescu Modern C++ Design, Generic Programming and Design Patterns Applied, 2001 Addison-Wesley.
- S. Meyers, STL w praktyce. 50 sposobów efektywnego wykorzystania, 2004 Helion.
- S. Meyers,C++, 50 efektywnych sposobów na udoskonalenie Twoich programów, 2003 Helion.
- S. Meyers, More effective C++
- B. Eckel, Ch. Allinson, Thinking in C++” Tom 2 2004 Helion.
- B. Meyer, Object Oriented Software Construction
- Strona SGI http://www.sgi.com/tech/stl/”