Programowanie obiektowe: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
szkielet modułów |
||
Linia 36: | Linia 36: | ||
# ''UML przewodnik użytkownika''; G. Booch, J. Rumbaugh, I. Jacobson; Wydawnictwa Naukowo - Techniczne, 2002. | # ''UML przewodnik użytkownika''; G. Booch, J. Rumbaugh, I. Jacobson; Wydawnictwa Naukowo - Techniczne, 2002. | ||
# ''Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku''; E. Gamma, R. Helm, R. Johnson, J. Vlissides; Wydawnictwa Naukowo - Techniczne, 2005. | # ''Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku''; E. Gamma, R. Helm, R. Johnson, J. Vlissides; Wydawnictwa Naukowo - Techniczne, 2005. | ||
== Moduły == | |||
* [[PO Moduł 1| ]] ([[PO Ćwiczenia 1|Ćwiczenia]]) | |||
* [[PO Moduł 2| ]] ([[PO Ćwiczenia 2|Ćwiczenia]]) | |||
* [[PO Moduł 3| ]] ([[PO Ćwiczenia 3|Ćwiczenia]]) | |||
* [[PO Moduł 4| ]] ([[PO Ćwiczenia 4|Ćwiczenia]]) | |||
* [[PO Moduł 5| ]] ([[PO Ćwiczenia 5|Ćwiczenia]]) | |||
* [[PO Moduł 6| ]] ([[PO Ćwiczenia 6|Ćwiczenia]]) | |||
* [[PO Moduł 7| ]] ([[PO Ćwiczenia 7|Ćwiczenia]]) | |||
* [[PO Moduł 8| ]] ([[PO Ćwiczenia 8|Ćwiczenia]]) | |||
* [[PO Moduł 9| ]] ([[PO Ćwiczenia 9|Ćwiczenia]]) | |||
* [[PO Moduł 10| ]] ([[PO Ćwiczenia 10|Ćwiczenia]]) | |||
* [[PO Moduł 11| ]] ([[PO Ćwiczenia 11|Ćwiczenia]]) | |||
* [[PO Moduł 12| ]] ([[PO Ćwiczenia 12|Ćwiczenia]]) | |||
* [[PO Moduł 13| ]] ([[PO Ćwiczenia 13|Ćwiczenia]]) | |||
* [[PO Moduł 14| ]] ([[PO Ćwiczenia 14|Ćwiczenia]]) | |||
* [[PO Moduł 15| ]] ([[PO Ćwiczenia 15|Ćwiczenia]]) | |||
== Literatura uzupełniająca == | == Literatura uzupełniająca == |
Wersja z 09:12, 9 cze 2006
Forma zajęć
Wykład (30 godzin) + laboratorium (30 godzin)
Opis
Przedstawienie podstawowych pojęć i zagadnień występujących w programowaniu obiektowym. W ramach wykładu wprowadzone są pojęcia klasy i obiektu oraz zagadnienia związane z kapsułkowaniem, dziedziczeniem i polimorfizmem. Omówione są podstawy projektowania obiektowego. Wprowadzone są formalizmy do zapisywania projektów i programów obiektowych. W ramach laboratorium studenci mają pisać szereg małych programów ilustrujących kolejne zagadnienia przedstawiane na wykładzie oraz opisywać swoje rozwiązania w przyjętej notacji projektowej.
Sylabus
Autorzy
- Janusz Jabłonowski
- Jacek Sroka
Wymagania wstępne
- Wstęp do programowania
- Metody programowania
Zawartość
- Obiektowe modelowanie dziedziny
- Wprowadzenie do programowania obiektowego
- Podstawy programowania obiektowego w Javie
- Ochrona danych, kapsułkowanie
- Wprowadzenie do UMLa
- Tworzenie, inicjalizacja i niszczenie obiektów
- Dziedziczenie i polimorfizm
- Interfejsy
- Hierachie wyjątków
- Typy uogólnione i kolekcje
- Strumienie, serializacja
- Wzorce projektowe
Literatura
- Java Language Specification; J. Gosling, B. Joy, G. Steele, G. Bracha; Addison-Wesley Professional, 3-cie wydanie, 2005.
- UML przewodnik użytkownika; G. Booch, J. Rumbaugh, I. Jacobson; Wydawnictwa Naukowo - Techniczne, 2002.
- Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku; E. Gamma, R. Helm, R. Johnson, J. Vlissides; Wydawnictwa Naukowo - Techniczne, 2005.
Moduły
- (Ćwiczenia)
- (Ćwiczenia)
- (Ćwiczenia)
- (Ćwiczenia)
- (Ćwiczenia)
- (Ćwiczenia)
- (Ćwiczenia)
- (Ćwiczenia)
- (Ćwiczenia)
- (Ćwiczenia)
- (Ćwiczenia)
- (Ćwiczenia)
- (Ćwiczenia)
- (Ćwiczenia)
- (Ćwiczenia)