CWGIĆwiczenie 2: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
Krawędź przecięcia się płaszczyzn równoległych do osi '''''x''''' jest prostą również równoległą do osi '''''x'''''. W celu wyznaczenia rzutów krawędzi niezbędne jest przeprowadzenie operacji pozwalających określić usytuowanie tych rzutów względem osi x. W tym celu, oprócz rzutni pionowej i poziomej, wprowadzamy dodatkową rzutnię boczną, prostopadłą do tych dwóch. | Krawędź przecięcia się płaszczyzn równoległych do osi '''''x''''' jest prostą również równoległą do osi '''''x'''''. W celu wyznaczenia rzutów krawędzi niezbędne jest przeprowadzenie operacji pozwalających określić usytuowanie tych rzutów względem osi x. W tym celu, oprócz rzutni pionowej i poziomej, wprowadzamy dodatkową rzutnię boczną, prostopadłą do tych dwóch. | ||
Wyznaczamy trzecie rzuty płaszczyzn <math>\alpha\,</math> i <math>\beta\,</math>. W tym rzucie płaszczyzny przyjmą postać rzutujących, a więc otrzymamy trzecie rzuty śladów płaszczyzn będących jednocześnie ich rzutami. Trzecie rzuty płaszczyzn (ślady płaszczyzn) przecinają się w punkcie <math> | Wyznaczamy trzecie rzuty płaszczyzn <math>\alpha\,</math> i <math>\beta\,</math>. W tym rzucie płaszczyzny przyjmą postać rzutujących, a więc otrzymamy trzecie rzuty śladów płaszczyzn będących jednocześnie ich rzutami. Trzecie rzuty płaszczyzn (ślady płaszczyzn) przecinają się w punkcie <math>k'''</math>, który będzie jednocześnie trzecim rzutem krawędzi. Powracając do układu dwóch rzutni, pionowej i poziomej otrzymamy poszukiwane rzuty krawędzi przecięcia się płaszczyzn <math>k'</math>, <math>k''</math>. | ||
|} | |} | ||
<hr width="100%"> | <hr width="100%"> |