Zio-4-lab: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 16: | Linia 16: | ||
---- | |||
===Zadanie 1. Tworzenie zespołu=== | ===Zadanie 1. Tworzenie zespołu=== | ||
Dobór odpowiednich osób do zespołu jest zadaniem niezwykle trudnym. | Dobór odpowiednich osób do zespołu jest zadaniem niezwykle trudnym. | ||
Linia 193: | Linia 194: | ||
</div> | </div> | ||
---- | |||
===Zadanie 2. Stworzenie uzasadnienia biznesowego dla projektu=== | ===Zadanie 2. Stworzenie uzasadnienia biznesowego dla projektu=== | ||
Należy sporządzić uzasadnienie biznesowe dla omówionego w części wstępnej projektu dla ELS. | Należy sporządzić uzasadnienie biznesowe dla omówionego w części wstępnej projektu dla ELS. | ||
Linia 202: | Linia 204: | ||
Szablon dokumentu ([[media:zio-4-lab01.doc|doc]]) według PRINCE2 wraz z komentarzami. | Szablon dokumentu ([[media:zio-4-lab01.doc|doc]]) według PRINCE2 wraz z komentarzami. | ||
---- | |||
===Zadanie 3. Planowanie etapu inicjowania przedsięwzięcia=== | ===Zadanie 3. Planowanie etapu inicjowania przedsięwzięcia=== | ||
Należy zaplanować etap inicjowania przedsięwzięcia dla projektu „Automat do kawy i kserograf płatny przez ELS”, według PRINCE2. | Należy zaplanować etap inicjowania przedsięwzięcia dla projektu „Automat do kawy i kserograf płatny przez ELS”, według PRINCE2. | ||
Linia 215: | Linia 218: | ||
*Plan powinien wskazywać wszystkie dostępne zasoby, które mogą pomóc Kierownikowi Projektu w stworzeniu dokumentu PID | *Plan powinien wskazywać wszystkie dostępne zasoby, które mogą pomóc Kierownikowi Projektu w stworzeniu dokumentu PID | ||
*Powinien zawierać informacje, w jaki sposób każda część dokumentu PID zostanie stworzona | *Powinien zawierać informacje, w jaki sposób każda część dokumentu PID zostanie stworzona | ||
==Pytania do dyskusji== | ==Pytania do dyskusji== | ||
#Jakie dobre praktyki można by zaproponować dla osób pełniących poszczególne role zdefiniowane w ramach PRINCE2? | #Jakie dobre praktyki można by zaproponować dla osób pełniących poszczególne role zdefiniowane w ramach PRINCE2? | ||
#Do realizacji jakich projektów PRINCE2 nadaje się najlepiej? | #Do realizacji jakich projektów PRINCE2 nadaje się najlepiej? |
Wersja z 17:09, 3 sie 2006
Ćwiczenia – Zarządzanie przedsięwzięciem i PRINCE2, cz. I
Informacje wstępne
Zadania, które należy wykonać, mają na celu przybliżenie bardzo ważnych aspektów zarządzania przedsięwzięciem, takich jak tworzenie zespołu oraz uzasadnienia biznesowego. Większość zadań bazuje na propozycji przedsięwzięcia opisanej poniżej.
Opis przedsięwzięcia „Automat do kawy i kserograf płatny przez ELS” W chwili obecnej planowane jest wdrożenie Elektronicznej Legitymacji Studenckiej - ELS. Wykorzystanie takiego dokumentu otwiera nowe możliwości w zakresie usług wykorzystujących ELS.
Twojej firmie programistycznej (liczącej łącznie 10 osób) zaproponowano stworzenie systemu umożliwiającego zakup kawy z automatu oraz skorzystanie z usług kserograficznych przy użycia ELS.
Więcej informacji na temat ELS znajdziesz w Internecie:
- http://www.computerland.pl/cms,O+firmie,Publikacje,Produktowe+-+pliki,SELS
- http://www.put.poznan.pl/mcp/SELS-perspektywy-20051125.pdf
- http://www.forumakad.pl/archiwum/2006/01/13-za-wielofunkcyjna_legitymacja.html
- http://www.elektronicznalegitymacja.pl/rozwoj.html
Zadanie 1. Tworzenie zespołu
Dobór odpowiednich osób do zespołu jest zadaniem niezwykle trudnym.
Zadanie polega na wyborze 8 osób do zespołu realizujący projekt opisany powyżej. Z pośród osób należy wybrać także Kierownika projektu oraz osobę odpowiedzialną za kontrolę jakości.
Krótkie charakterystyki dostępnych osób (zakładamy, że wszystkie posiadają wymaganą wiedzę z zakresu informatyki):
Wskazówka
Zadanie 2. Stworzenie uzasadnienia biznesowego dla projektu
Należy sporządzić uzasadnienie biznesowe dla omówionego w części wstępnej projektu dla ELS.
Uzasadnienie biznesowe (ang. Business Case) dla realizacji projektu ma na celu wykazanie korzyści uzasadniające potrzebę jego realizacji. W dokumentacji PRINCE2, analiza taka powinna zostać zawarta w dokumencie Brief, a w dalszej fazie zostaje włączono do dokumentu PID (ang. Project Initiation Document). Uzasadnienie biznesowe, choć w dużej mierze badane w początkowej fazie trwania projektu, jest ponownie przeglądane w dalszych fazach.
Analizie poddane zostają także zmiany, jakie wprowadzi w środowisku docelowym realizacja projektu.
Szablon dokumentu (doc) według PRINCE2 wraz z komentarzami.
Zadanie 3. Planowanie etapu inicjowania przedsięwzięcia
Należy zaplanować etap inicjowania przedsięwzięcia dla projektu „Automat do kawy i kserograf płatny przez ELS”, według PRINCE2.
Cel dokumentu
Głównym celem jest zaplanowanie wytworzenia dwóch produktów:
- Project Initiation Document (PID)
- Plan etapu poprzedzającego etap inicjowania przedsięwzięcia
Kompozycja / Uwagi
- Do wytworzenia planu stosuje się standardowy proces Planowania PL (informacje w materiałach wykładowych)
- Plan powinien wskazywać wszystkie dostępne zasoby, które mogą pomóc Kierownikowi Projektu w stworzeniu dokumentu PID
- Powinien zawierać informacje, w jaki sposób każda część dokumentu PID zostanie stworzona
Pytania do dyskusji
- Jakie dobre praktyki można by zaproponować dla osób pełniących poszczególne role zdefiniowane w ramach PRINCE2?
- Do realizacji jakich projektów PRINCE2 nadaje się najlepiej?