Analiza matematyczna 1/Ćwiczenia 1: Zbiory liczbowe: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
m Zastępowanie tekstu – „.</math>” na „</math>.” |
m Zastępowanie tekstu – „,</math>” na „</math>,” |
||
Linia 27: | Linia 27: | ||
a) <math> \forall q\in \Bbb C : q\neq 1 \ \forall n\in \Bbb N : | a) <math> \forall q\in \Bbb C : q\neq 1 \ \forall n\in \Bbb N : | ||
1+q+q^2+...+q^n=\frac{q^{n+1}-1}{q-1} | 1+q+q^2+...+q^n=\frac{q^{n+1}-1}{q-1}</math>, | ||
b) <math> \forall a,\ b\in \Bbb C : a\neq b \ \forall n\in \Bbb N : | b) <math> \forall a,\ b\in \Bbb C : a\neq b \ \forall n\in \Bbb N : |
Wersja z 09:26, 5 wrz 2023
Zbiory liczbowe
Ćwiczenie 1.1.
Sprawdzić, czy liczby: , , , , należą do trójkowego zbioru Cantora.
Wskazówka
Rozwiązanie
Ćwiczenie 1.2.
Wykazać równości
a) ,
b) .
Wskazówka
Rozwiązanie
Ćwiczenie 1.3.
a) Sprawdzić, że , dla dowolnych liczb całkowitych nieujemnych , takich, że .
b) Wykazać wzór dwumianowy Newtona
Wskazówka
Rozwiązanie
Ćwiczenie 1.4.
Za pomocą zasady indukcji matematycznej wykazać, że dla . zachodzą równości
a) ,
b) .
Przypomnijmy, że równości te wyprowadziliśmy w ramach wykładu, korzystając ze wzoru de Moivre'a.
Wskazówka
Rozwiązanie
Ćwiczenie 1.5.
Uprościć wyrażenia
a) ,
b) ,
c) .
Wskazówka
Rozwiązanie
Ćwiczenie 1.6.
Rozwiązać w zbiorze liczb zespolonych równania
a) ,
b) ,
c) .
Wskazówka
Rozwiązanie