PO Kolekcje wstęp - ćwiczenia: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 28: | Linia 28: | ||
Zaimplementuj (zgodnie z wykładem) klasę generującą kolejne liczby pierwsze (implementacja może | Zaimplementuj (zgodnie z wykładem) klasę generującą kolejne liczby pierwsze (implementacja może | ||
polegać na sprawdzaniu kolejnych kandydatów | polegać na sprawdzaniu kolejnych kandydatów przez dzielenie ich przez liczby mniejsze), tak by można | ||
jej było używać jako iteratora. | jej było używać jako iteratora. | ||
Wersja z 00:23, 28 maj 2008
Przedmiot Programowanie obiektowe
Ćwiczenia do drugiego wykładu o kolekcjach
Ogladaj wskazówki i rozwiązania __SHOWALL__
Ukryj wskazówki i rozwiązania __HIDEALL__
Zad 1.
Zaimplementuj własną wersję implementacji interfejsu Map<K,V>. Wykorzystaj w tym celu jedną z klas implementujących interfejs Collection<E>.
Wskazówka 1
Wskazówka 2
Zad 2.
Zaimplementuj (zgodnie z wykładem) klasę generującą kolejne liczby pierwsze (implementacja może polegać na sprawdzaniu kolejnych kandydatów przez dzielenie ich przez liczby mniejsze), tak by można jej było używać jako iteratora.
Zad 3.
Zaimplementuj graf, w którego wierzchołkach przechowywane są napisy. Graf powinien udostępniać operację obchodzenia wszerz i wgłąb (z wypisywaniem kolejnych odwiedzonych wierzchołków). Jakiej kolekcji użyjesz w tym celu?
Wskazówka 1