GKIW Moduł 7 - Eliminacja powierzchni zasłoniętych: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 171: | Linia 171: | ||
|valign="top"|Pomysł wykorzystania zorientowania ścian pochodzący z 1969 roku został zastosowany w latach 1980-1983 do budowy algorytmu rozstrzygania widoczności zwanego algorytmem drzewa binarnego podziału przestrzeni (ang. BSP tree). | |valign="top"|Pomysł wykorzystania zorientowania ścian pochodzący z 1969 roku został zastosowany w latach 1980-1983 do budowy algorytmu rozstrzygania widoczności zwanego algorytmem drzewa binarnego podziału przestrzeni (ang. BSP tree). | ||
Rozpatrzmy przypadek jak na rysunku. Każdej płaszczyźnie można przypisać zorientowanie (zaznaczone strzałkami, zwrot zgodny ze strzałkami w drzewie | Rozpatrzmy przypadek jak na rysunku. Każdej płaszczyźnie można przypisać zorientowanie (zaznaczone strzałkami, zwrot zgodny ze strzałkami został w drzewie zaznaczony '''+''' , zwrot przeciwny został oznaczony '''-''' ). Kolejność analizy (budowy drzewa podziału) – to znaczy wybór kolejnych płaszczyzn jest dowolny. Może to oczywiście wpłynąć na kształt drzewa, wpływa także na konieczność podziału ścian wielościanu. Na przykład ściana '''c''' na rysunku została podzielona na fragmenty '''c1''', '''c2''' i '''c3''' co wynika z wcześniejszego podziału przestrzeni. Algorytm podziału binarnego w takiej postaci może zostać także wykorzystany do sprawdzenia czy dany punkt należy do wnętrza wielościanu. | ||
|} | |} |
Wersja z 21:23, 24 lis 2007
Wykład
![]() |
![]() |
![]() |
Zadanie określenia widoczności elementów wielościanu wypukłego można więc rozwiązać na dwa sposoby korzystając z rozwiązań A i B sprawdzających zorientowanie poszczególnych ścian. |
![]() |
Literatura
![]() |