GKIW Moduł 7 - Eliminacja powierzchni zasłoniętych: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 134: | Linia 134: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|width="500px" valign="top"|[[Grafika:GKIW_M7_Slajd_16.png|thumb|500px]] | |width="500px" valign="top"|[[Grafika:GKIW_M7_Slajd_16.png|thumb|500px]] | ||
|valign="top"|Algorytm skaningowy (przeglądania liniami poziomymi) jest przykładem algorytmu pracującego w przestrzeni rzutu (działającego z precyzją obrazową). Zasada pracy tego algorytmu oparta jest na założeniu, że w każdym kroku postępowania przeglądana jest jedna linia pozioma obrazu. Można wskazać dwa źródła takiego postępowania. Z jednej strony można bezpośrednio powiązać algorytm z urządzeniem wyświetlającym funkcjonującym na podobnej zasadzie. Przykładem może być monitor, na którym obraz | |valign="top"|Algorytm skaningowy (przeglądania liniami poziomymi) jest przykładem algorytmu pracującego w przestrzeni rzutu (działającego z precyzją obrazową). Zasada pracy tego algorytmu oparta jest na założeniu, że w każdym kroku postępowania przeglądana jest jedna linia pozioma obrazu. Można wskazać dwa źródła takiego postępowania. Z jednej strony można bezpośrednio powiązać algorytm z urządzeniem wyświetlającym funkcjonującym na podobnej zasadzie. Przykładem może być monitor, na którym obraz powstaje przez generację kolejnych poziomych linii. Z drugiej strony jest to związane z algorytmem wypełniania wielokąta poziomymi liniami. Modyfikując taki algorytm wypełniania można zapewnić dodatkowo eliminację elementów zasłoniętych. | ||
Kolejne linie poziome obrazu można rozpatrywać jako przecięcie ekranu i pewnej płaszczyzny prostopadłej do ekranu. Taka płaszczyzna przetnie wszystkie obiekty sceny. Każda linia obrazu może być rozpatrywana niezależnie. Problem rozstrzygania widoczności można zatem uprościć do niezależnej analizy każdej linii, przechodząc z analizy położenia wielokątów w przestrzeni trójwymiarowej do analizy położenia odcinków na płaszczyźnie. | Kolejne linie poziome obrazu można rozpatrywać jako przecięcie ekranu i pewnej płaszczyzny prostopadłej do ekranu. Taka płaszczyzna przetnie wszystkie obiekty sceny. Każda linia obrazu może być rozpatrywana niezależnie. Problem rozstrzygania widoczności można zatem uprościć do niezależnej analizy każdej linii, przechodząc z analizy położenia wielokątów w przestrzeni trójwymiarowej do analizy położenia odcinków na płaszczyźnie. |
Wersja z 21:08, 24 lis 2007
Wykład
![]() |
![]() |
![]() |
Zadanie określenia widoczności elementów wielościanu wypukłego można więc rozwiązać na dwa sposoby korzystając z rozwiązań A i B sprawdzających zorientowanie poszczególnych ścian. |
![]() |
Literatura
![]() |