GKIW Moduł 10 - Dążenie do realizmu: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 41: | Linia 41: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|width="500px" valign="top"|[[Grafika:GKIW_M10v4_plus_04.png|thumb|500px]] | |width="500px" valign="top"|[[Grafika:GKIW_M10v4_plus_04.png|thumb|500px]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"|Deformacje dokonywane są: | ||
*W przestrzeni sceny, a więc deformacje obiektu (jego modelu). | |||
Zmianie może podlegać geometria (kształt) obiektu oraz jego atrybuty (barwa, tekstura, właściwości odbijania światła itd.). Dobrym przykładem zmian geometrii są operacje ściskania, rozciągania lub skręcenia. | |||
*W przestrzeni rzutu – deformacje obrazu obiektu. | |||
Zmiana dokonywana jest z wykorzystaniem transformacji afinicznych (lub dowolnych). | |||
Warping jest przykładem operacji deformacji kształtu stosowanej zarówno w odniesieniu do obiektu jak i jego obrazu. Odbywa się to przez nałożenie siatki na obraz (lub obiekt trójwymiarowy – siatki przestrzennej) i przekształcenie położenia węzłów siatki zgodnie z określoną funkcją. Klasycznymi efektami uzyskiwanymi tą metodą jest zmiana wyrazu twarzy na zdjęciu – uśmiech, przymknięcie oczu itp. | |||
Morfing jest operacją pozwalającą wygenerować deformacje kształtu odpowiadające stanom pośrednim pomiędzy danymi obrazami. | |||
|} | |} | ||
---- | ---- |
Wersja z 14:44, 29 paź 2007
Wykład
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Literatura
![]() |
![]() |
Literatura
![]() |