ASD Ćwiczenia 2: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Rytter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
m Zastępowanie tekstu – „ </math>” na „</math>”
Linia 15: Linia 15:
=='''Zadanie 2''' ==
=='''Zadanie 2''' ==


Opisz algorytm znajdowania fałszywej monety wynikający z rekurencyjnego wzoru <math> a_n=3\cdot a_{n-1}+3 </math>.
Opisz algorytm znajdowania fałszywej monety wynikający z rekurencyjnego wzoru <math> a_n=3\cdot a_{n-1}+3</math>.


<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">

Wersja z 10:01, 5 wrz 2023

Zadanie 1

Udowodnij, że algorytm Sklejanie-Par jest poprawny. Co by było, gdybyśmy w jednym kroku sklejali co najwyżej k elementów? (Kosztem pojedynczego sklejenia jest w dalszym ciągu suma wag).

Rozwiązanie

Zadanie 2

Opisz algorytm znajdowania fałszywej monety wynikający z rekurencyjnego wzoru an=3an1+3.

Rozwiązanie


Zadanie 3

Udowodnij, że algorytm Permutacja-Wagowa jest poprawny.

Rozwiązanie

Zadanie 4

Przypuśćmy, że mamy wage szalkową i odważniki będące potęgami trójki, dla każdej potęgi dokładnie jeden odważnik. Jak powinniśmy rozmieścić odważniki na wadze, aby doładnie zważyć przedmiot o zadanej wadze x?

Rozwiązanie


Zadanie 5

Zmodyfikuj algorytm Sortowanie-Kolejkowe tak, aby w czasie O(n log n) wyznaczał liczbę inwersji w permutacji.

Rozwiązanie



Zadanie 6

Jak wyznaczyć liczbę kolejkową w czasie liniowym?

Rozwiązanie