GKIW Moduł 10: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 207: | Linia 207: | ||
Warto zwrócić uwagę na rezultat działania czynników mechanicznych: może on być trwały (np. ściskanie obiektów nieelastycznych) oraz czasowy (np. ściskanie obiektów elastycznych). | Warto zwrócić uwagę na rezultat działania czynników mechanicznych: może on być trwały (np. ściskanie obiektów nieelastycznych) oraz czasowy (np. ściskanie obiektów elastycznych). | ||
|} | |||
---- | |||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | |||
|width="500px" valign="top"|[[Grafika:GKIW_M10_Slajd17n.png|thumb|500px]] | |||
|valign="top"|'''Deformacje w grafice komputerowej''' | |||
Deformacje dokonywane są: | |||
*W przestrzeni sceny, a więc deformacje obiektu (jego modelu). | |||
Zmianie może podlegać geometria (kształt) obiektu oraz jego atrybuty (barwa, tekstura, właściwości odbijania światła itd.). Dobrym przykładem zmian geometrii są operacje ściskania, rozciągania lub skręcenia. | |||
*W przestrzeni rzutu – deformacje obrazu obiektu. | |||
Zmiana dokonywana jest z wykorzystaniem transformacji afinicznych (lub dowolnych). | |||
Warping jest przykładem operacji deformacji kształtu stosowanej zarówno w odniesieniu do obiektu jak i jego obrazu. Odbywa się to przez nałożenie siatki na obraz (lub obiekt trójwymiarowy – siatki przestrzennej) i przekształcenie położenia węzłów siatki zgodnie z określoną funkcją. Klasycznymi efektami uzyskiwanymi tą metodą jest zmiana wyrazu twarzy na zdjęciu – uśmiech, przymknięcie oczu itp. | |||
Morfing jest operacją pozwalającą wygenerować deformacje kształtu odpowiadające stanom pośrednim pomiędzy danymi obrazami. | |||
|} | |} | ||
---- | ---- |
Wersja z 09:21, 5 gru 2006
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |