GKIW Moduł 9: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
| Linia 214: | Linia 214: | ||
|width="500px" valign="top"|[[Grafika:GKIW_M9_Slajd30.png|thumb|500px]] | |width="500px" valign="top"|[[Grafika:GKIW_M9_Slajd30.png|thumb|500px]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
'''Metoda śledzenia promieni I''' | |||
Traktując model kamery jako mechanizm realizacji rzutowania perspektywicznego, można zauważyć, że barwa danego piksela ekranu powstaje dzięki światłu docierającemu do niego z kierunku wynikającego z rzutowania. Można zatem prześledzić „drogę światła”, które dociera do piksela i na tej podstawie wyznaczyć barwę. | |||
'''Metoda śledzenia promieni''' polega na analizie przebiegu promieni między obserwatorem a źródłem światła. Drogę promieni opisuje drzewo przecięć, którego węzły reprezentują zjawiska jakie zachodzą między promieniem a powierzchniami obiektów. Korzeń drzewa odpowiada promieniowi docierającemu do obserwatora zaś liście — źródłom światła. Zjawiska odbicia, przenikania i pochłaniania opisane są odpowiednimi modelami matematycznymi. Wyznaczenie barwy danego piksela polega na analizie odpowiedniego drzewa. | |||
|} | |} | ||
---- | ---- | ||



































