|
|
Linia 214: |
Linia 214: |
| |width="500px" valign="top"|[[Grafika:GKIW_M9_Slajd30.png|thumb|500px]] | | |width="500px" valign="top"|[[Grafika:GKIW_M9_Slajd30.png|thumb|500px]] |
| |valign="top"| | | |valign="top"| |
| | '''Metoda śledzenia promieni I''' |
| | |
| | Traktując model kamery jako mechanizm realizacji rzutowania perspektywicznego, można zauważyć, że barwa danego piksela ekranu powstaje dzięki światłu docierającemu do niego z kierunku wynikającego z rzutowania. Można zatem prześledzić „drogę światła”, które dociera do piksela i na tej podstawie wyznaczyć barwę. |
| | '''Metoda śledzenia promieni''' polega na analizie przebiegu promieni między obserwatorem a źródłem światła. Drogę promieni opisuje drzewo przecięć, którego węzły reprezentują zjawiska jakie zachodzą między promieniem a powierzchniami obiektów. Korzeń drzewa odpowiada promieniowi docierającemu do obserwatora zaś liście — źródłom światła. Zjawiska odbicia, przenikania i pochłaniania opisane są odpowiednimi modelami matematycznymi. Wyznaczenie barwy danego piksela polega na analizie odpowiedniego drzewa. |
| | |
| |} | | |} |
| ---- | | ---- |