MIMINF:Indywidualny projekt programistyczny: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
|||
Linia 4: | Linia 4: | ||
== Opis == | == Opis == | ||
Laboratoryjna kontynuacja ''Wstępu do programowania'', której celem jest praktyczne kształcenie umiejętności programowania w średniej skali. Studenci podczas zajęć realizują projekt programistyczny, istotnie większy od tych z zajęć ze Wstępu do programowania. Projekt ten ma stanowić podsumowanie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas pierwszego semestru nauki programowania. | |||
Zajęcia zaczynają się od przekazania i omówienia specyfikacji zadania. Następnie studenci tworzą projekt swojego rozwiązania i przekazują do oceny prowadzącym. Dopiero zaakceptowany projekt podlega realizacji. Podczas zajęć studenci poznają różnorodne narzędzia wspomagające: | Zajęcia zaczynają się od przekazania i omówienia specyfikacji zadania. Następnie studenci tworzą projekt swojego rozwiązania i przekazują do oceny prowadzącym. Dopiero zaakceptowany projekt podlega realizacji. Podczas zajęć studenci poznają różnorodne narzędzia wspomagające: | ||
Linia 11: | Linia 11: | ||
* tworzenie graficznego interfejsu użytkownika, | * tworzenie graficznego interfejsu użytkownika, | ||
* dokumentowanie programu. | * dokumentowanie programu. | ||
Wskazane jest, by zadanie było tak skonstruowane, żeby nie tylko wymagało utworzenia interaktywnego programu, ale także modułu mogącego uczestniczyć w konkursie. Dzięki temu można premiować zarówno czytelny kod programu z dobrą dokumentacją jak i efektywność przyjętych rozwiązań. | |||
== Sylabus == | == Sylabus == |
Wersja z 01:06, 17 sty 2007
Forma zajęć
Laboratorium (30 godzin)
Opis
Laboratoryjna kontynuacja Wstępu do programowania, której celem jest praktyczne kształcenie umiejętności programowania w średniej skali. Studenci podczas zajęć realizują projekt programistyczny, istotnie większy od tych z zajęć ze Wstępu do programowania. Projekt ten ma stanowić podsumowanie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas pierwszego semestru nauki programowania.
Zajęcia zaczynają się od przekazania i omówienia specyfikacji zadania. Następnie studenci tworzą projekt swojego rozwiązania i przekazują do oceny prowadzącym. Dopiero zaakceptowany projekt podlega realizacji. Podczas zajęć studenci poznają różnorodne narzędzia wspomagające:
- śledzenie wykonywania programu,
- zarządzanie wersjami,
- tworzenie graficznego interfejsu użytkownika,
- dokumentowanie programu.
Wskazane jest, by zadanie było tak skonstruowane, żeby nie tylko wymagało utworzenia interaktywnego programu, ale także modułu mogącego uczestniczyć w konkursie. Dzięki temu można premiować zarówno czytelny kod programu z dobrą dokumentacją jak i efektywność przyjętych rozwiązań.
Sylabus
Autor
- Janusz Jabłonowski — Uniwersytet Warszawski, Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki, Instytut Informatyki
Wymagania wstępne
- Wstęp do programowania
Zawartość
- Projekt
- analiza problemu
- podział programu na moduły
- podział modułów na procedury
- Samodzielna implementacja programu
- wersjonowanie
- odpluskwianie
- dokumentowanie
- Testowanie programu
- Dokumentacja techniczna i użytkownika
- Konkurs modułów (zalecany)
Literatura
Literaturę stanowi dokumentacja do użytych narzędzi. W opisie przedmiotu nie rozstrzygamy, które konkretne narzędzia mają być wybrane, pozostawiając tę decyzję prowadzącym. Na przykład można wybrać którąś z wersji Delphi (ze środowiskiem ułatwiającym śledzenie wykonywanego programu i tworzenie graficznych interfejsów użytkownika), system zarządzania wersjami SVN oraz Latex do pisania dokumentacji.