SW wykład 13 - Slajd3: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Mengel (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Tarlecki (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 2: Linia 2:


[[Grafika:sw1302.png|frame|center|]]
[[Grafika:sw1302.png|frame|center|]]
Spójrzmy znów na prosty przykład: zadanie budowy instrukcji poprawnie
obliczającej całkowity pierwiastek kwadratowy liczby
naturalnej. Specyfikację zadania podajemy w pierwszej ramce na
slajdzie. A druga ramka proponuje pewne, chyba sensownie wyglądające
rozwiązanie. Oczywiście --- to dopiero pierwszy krok, pozostaje
uzasadnienie poprawności podanego programu względem specyfikacji
zadania programistycznego.

Aktualna wersja na dzień 19:02, 17 paź 2006

<<powrót do strony wykładu

Zadanie programistyczne Pierwsze podejście Przykład Weryfikacja Przykład Możliwe przyczyny porażki Poprawiony program Przykład dowodu Drugie podejście Wyprowadzanie programu Wyprowadzanie programu, c.d. Wyprowadzanie programu, c.d. Wyprowadzanie programu, c.d. Wyprowadzanie programu, c.d. Wyprowadzanie programu, c.d. Własność stopu Własność stopu, c.d. Poprawność przez konstrukcję

Spójrzmy znów na prosty przykład: zadanie budowy instrukcji poprawnie obliczającej całkowity pierwiastek kwadratowy liczby naturalnej. Specyfikację zadania podajemy w pierwszej ramce na slajdzie. A druga ramka proponuje pewne, chyba sensownie wyglądające rozwiązanie. Oczywiście --- to dopiero pierwszy krok, pozostaje uzasadnienie poprawności podanego programu względem specyfikacji zadania programistycznego.