PO Kolekcje wstęp - ćwiczenia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Janusz (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Janusz (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Linia 36: Linia 36:


{{wskazowka|1||<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
{{wskazowka|1||<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
Do przechowania całego grafu warto wykorzystać ''TreeMap'', zaś do pamiętania sąsiadów TreeSet. Należy także zdefiniować klasę ''Wierzchołek'' ze stosownymi operacjami.
Do przechowania całego grafu warto wykorzystać ''TreeMap<E>'', zaś do pamiętania sąsiadów ''TreeSet<E>''. Należy także zdefiniować klasę ''Wierzchołek'' ze stosownymi operacjami.
</div>
</div>
</div>}}
</div>}}

Wersja z 14:31, 1 paź 2006

Wykład o kolekcjach

Przedmiot Programowanie obiektowe

Ćwiczenia do drugiego wykładu o kolekcjach

Ogladaj wskazówki i rozwiązania __SHOWALL__
Ukryj wskazówki i rozwiązania __HIDEALL__

Zad 1.

Zaimplementuj własną wersję implementacji interfejsu Map<K,V>. Wykorzystaj w tym celu jedną z kals implementujących interfejs Collection<E>.

Wskazówka 1

{{{3}}}

Wskazówka 2

{{{3}}}

Zad 2.

Zaimplementuj (zgodnie z wykładem) klasę generującą kolejne liczby pierwsze (implementacja może polegać na sprawdzaniu kolejnych kandydatów, przez dzielenie ich przez liczby mnniejsze), tak by można jej było używać jako iteratora.

Zad 3.

Zaimplementuj graf, w którego wierzchołkach przechowywane są napisy. Graf powinien udostępniać operację obchodzenia wszerz i wgłąb (z wypisywaniem kolejnych odwiedzonych wierzchołków). Jakiej kolekcji użyjesz w tym celu?

Wskazówka 1

{{{3}}}