Grafika komputerowa i wizualizacja: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Linia 8: Linia 8:


=== Autor ===
=== Autor ===
*Dariusz Sawicki
*Dariusz Sawicki — Politechnika Warszawska


=== Wymagania wstępne ===
=== Wymagania wstępne ===

Wersja z 13:36, 27 wrz 2006

Forma zajęć

Wykład (15 godzin) + laboratorium (15 godzin)

Opis

Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych zagadnień, możliwości realizacyjnych i tendencji rozwojowych grafiki komputerowej a także zapoznanie z podstawowymi problemami grafiki oraz metodami i algorytmami stosowanymi do ich rozwiązywania. Zadanie projektowe w ramach laboratorium pozwala nabyć praktyczne umiejętności w rozwiązywaniu problemów graficznych.

Sylabus

Autor

  • Dariusz Sawicki — Politechnika Warszawska

Wymagania wstępne

  • Algorytmy i struktury danych

Zawartość

  • Historia i zastosowania grafiki komputerowej. Grafika rastrowa i wektorowa. Sprzęt dla potrzeb grafiki komputerowej.
  • Podstawowe operacje rastrowe.
  • Współrzędne jednorodne. Opis macierzowy przekształceń dwuwymiarowych i trójwymiarowych.
  • Reprezentacja przestrzeni trójwymiarowej na płaszczyźnie. Rzutowanie, kamera i wirtualne studio.
  • Modelowanie brył. Modelowanie krzywych i powierzchni.
  • Eliminacja elementów zasłoniętych.
  • Światło i barwa w grafice komputerowej.
  • Modelowanie oświetlenia. Cieniowanie.
  • Oświetlenie globalne. Dążenie do realizmu w grafice komputerowej.

Literatura

  • Shirley P.: Fundamentals of Computer Graphics, sec. ed., A K Peters, 2005
  • FoleyJ.D., van Dam A., Feiner St.K., Hughes J.F.: Computer Graphics, Principles and Practice. Addison-Wesley Publ.Co.1996
  • Hearn D., Baker P.: Computer Graphics. Prentice Hall 1997
  • Zabrodzki J. i inni : Grafika komputerowa, metody i narzędzia. WNT 1994
  • Jankowski M.: Elementy grafiki komputerowej. WNT 1990

Moduły