Zaawansowane CPP/Ćwiczenia 14: Zarządzanie pamięcią: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 146: | Linia 146: | ||
template <class U> | template <class U> | ||
struct rebind { typedef pool_allocator <U,N> other; }; | struct rebind { typedef pool_allocator<U,N> other; }; | ||
Całość kodu jest zamieszczona w pliku [http://osilek.mimuw.edu.pl/images/3/32/Pool_allocator.h pool_allocator.h]. Z tak zdefiniowanego alokatora korzysta się następująco: | Całość kodu jest zamieszczona w pliku [http://osilek.mimuw.edu.pl/images/3/32/Pool_allocator.h pool_allocator.h]. Z tak zdefiniowanego alokatora korzysta się następująco: |
Wersja z 12:56, 25 wrz 2006
Ćwiczenie 1
Przerób przykłady z wykładu.
Ćwiczenie 2
Napisz własną implementację puli pamięci opartą o listę. Zasobnik powinien być szablonem przyjmującym jako parametr typ obiektów, dla których będzie przydzielał pamięć. Wielkość puli powinna być podawana w konstruktorze. Jeśli zażądamy za dużo pamięci, to powinien zostać rzucony wyjątek std::bad_alloc. Jeśli wyczerpie się pamięć w puli, żądanie przydziału powinno rzucić std::bad_alloc:
template<typename T> linked_pool {
linked_pool(size_t n) throw(std::bad_alloc); void *allocate() throw(std::bad_alloc); /*przydziela pamięc na jeden obiekt T*/ void deallocate(void *p) throw ();
release() throw (); /*zwalnia całą pamięć z puli*/ ~linked_pool() throw() ; }
Ćwiczenie 3
W oparciu o linked_pool
zaimplementuj klasę
z własnymi operatorami new
i delete
. Zaimplementuj klasę
tak, aby można było z niej dziedziczyć i w ten sposób łatwo
implementować new
i delete
w dowolnej klasie.
Ćwiczenie 4
Przerób nieznacznie alokator podany na wykładzie, tak aby jego funkcje wypisywały informacje o tym co robią. Użyj go z różnymi typami pojemników. Co możesz powiedzieć o sposobie przydziału pamięci dla różnych kontenerów?
Ćwiczenie 5
W oparciu o linked_pool
napisz własny alokator pamięci.
Do jakich pojemników będzie można go stosować?.