SK Moduł 12: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 44: | Linia 44: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M12_Slajd5.png]] | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M12_Slajd5.png|thumb|500px]] | ||
|valign="top"|SMTP nie przewiduje przesyłania danych w kodzie innego typu niż ASCII. Aby umożliwić dołączanie do listów poczty elektronicznej plików różnego rodzaju aplikacji, IETF (ang.Internet Engineering Task Force) zdefiniowała rozszerzenie SMTP zwane MIME (ang. Multipurpose Internet Mail Extensions). Umożliwia ono zakodowanie dowolnego typu danych w ASCII. Dzięki temu, przy pomocy SMTP można przesyłać w listach różnego rodzaju załączniki. | |valign="top"|SMTP nie przewiduje przesyłania danych w kodzie innego typu niż ASCII. Aby umożliwić dołączanie do listów poczty elektronicznej plików różnego rodzaju aplikacji, IETF (ang.Internet Engineering Task Force) zdefiniowała rozszerzenie SMTP zwane MIME (ang. Multipurpose Internet Mail Extensions). Umożliwia ono zakodowanie dowolnego typu danych w ASCII. Dzięki temu, przy pomocy SMTP można przesyłać w listach różnego rodzaju załączniki. | ||
Dane zakodowane przez MIME w nagłówkach zawierają informację konieczną do ich zdekodowania. W szczególności jest w nich zawarty typ zakodowanych danych, sposób kodowania oraz wersja MIME. List zawiera również podobnego typu informacje, aby umożliwić przesyłanie danych dowolnego dowolnego typu. Przykład przesyłki zawierającej załącznik jest przedstawiony jest na slajdzie. | Dane zakodowane przez MIME w nagłówkach zawierają informację konieczną do ich zdekodowania. W szczególności jest w nich zawarty typ zakodowanych danych, sposób kodowania oraz wersja MIME. List zawiera również podobnego typu informacje, aby umożliwić przesyłanie danych dowolnego dowolnego typu. Przykład przesyłki zawierającej załącznik jest przedstawiony jest na slajdzie. |
Wersja z 20:07, 23 wrz 2006
![]() |
![]() |
Najprostszym sposobem jest podanie nazwy użytkownika i hasła. Prezentuje to przykład na slajdzie. |
![]() |
Firma Microsoft oparła implementację RDP o protokół wymiany danych między aplikacjami - T.128. Jest on również znany jako T.SHARE. Standard został opracowany przez ITU-T. Pod adresem http://www.rdesktop.org/docs/t128.zip i http://www.rdesktop.org/docs/t125.zip można znaleźć dokumenty ITU-T o tym protokole. Oprócz tego, dodatkowych informacji można szukać w dokumentach RFC905 i RFC2126.
Najważniejszą cechą rodziny protokołów T.120 jest możliwość przesyłu danych w kilku wirtualnych kanałach (do wykorzystania jest 64000 kanałów w jednym połączeniu). Dane są w nich transmitowane równolegle, a przy tym niezależnie. Dzięki temu dane warstwy prezentacji są niezależne od informacji pochodzących z portów szeregowych, klawiatury, myszy. W wersji usług terminalowych udostępnionych wraz z Windows NT4.0 Server wszystkie sesje były typu ,,punkt-punkt. RDP jednak, jako rozszerzenie T.Share pozwala na sesje typu multicast. RDP został zaprojektowany w sposób pozwalający mu wykorzystywać protokoły takie jak TCP/IP, NetBios, IPX do komunikacji. Czyni go to niezależnym od użytej technologii sieciowej i pozwala na używanie w różnorodnych środowiskach. Dane pochodzące z aplikacji, przesyłane przy pomocy RDP, są obsługiwane niemal identycznie jak inne programy nie korzystające z RDP. Jedynym dodatkiem jest stos tego protokołu. W stosie tym następuje podział danych na fragmenty, przekierowanie do odpowiedniego kanału, szyfrowanie, podział danych na ramki i przesłanie do protokołów warstw niższych. Odbiór danych odbywa się w przeciwnym kierunku. W systemach Windows złożoność tego procesu ukryto przed programistami udostępniając im odpowiedniego typu API (ang. Application Programming Interace). |
![]() |
Adres URI jest uważany za bezwzględny, jeśli ciąg znaków, który go reprezentuje, zaczyna się od tzw. schematu i dalej znaków reprezentujących zasób osiągalny w sieci przy pomocy tego schematu. Schemat to nic innego jak wskazanie protokołu, który ma być użyty do pobrania zasobu. Pierwsza specyfikacja HTTP/0.9 uwzględniała schematy: file, news, http, telnet, gopher. Mimo, że określenie protokołu wskazuje wyraźnie jego nazwę to, do pobrania zasobu mogą być również użyte inne protokoły. Typowe pobranie strony HTML z sieci powoduje skorzystanie z systemu DNS do odnalezienia numeru IP serwera i z protokołu TCP do nawiązania z nim sesji. Najbardziej znanym schematem jest HTTP.
Każdy z protokołów ma inną składnię i mechanizm nazywania zasobów. Poprzez oddzielenie protokołu i ciągu znaków lokalizującego zasób, mechanizm nazywania w WWW pozwala na pobieranie tego samego pliku przy pomocy różnych protokołów. Mechanizm ten był bardzo potrzebny i często wykorzystywany w początkowych czasach funkcjonowania WWW. Dzięki temu również WWW stało się tak uniwersalnym interfejsem do pobierania zasobów, które zazwyczaj są tylko dostępne przez np. FTP. Przykładem wykorzystania tego jest rtsp://clips.foo.com/audio/X lub telnet://ox.mycompany.com.pl. Kiedy przeglądarka spotyka się z takim odwołaniem do zasobu, interpretuje rodzaj protokołu do pierwszego wystąpienia znaku ":" a następnie uruchamia połączenie przy jego pomocy - RTSP (ang. Real Time Streaming Protocol) lub TELNET. |