Linia 1:
Linia 1:
<quiz>Komoda ma <math>\displaystyle 10 </math> szuflad.
<quiz>
Pierwsza jest w stanie pomieścić <math>\displaystyle 1 </math> koszulę,
<wrongoption >Z poniższej listy procesów wybierz te , które mają charakter losowy.
druga <math>\displaystyle 2 </math> i w ogólności <math>\displaystyle i </math> -ta szuflada jest w stanie pomieścić <math>\displaystyle i </math> koszul.
Ruch ziemi dookoła słońca . </wrongoption>
Do przechowania jest <math>\displaystyle 46 </math> koszul. Wtedy:
<rightoption>Zmiany cen akcji na giełdzie w Nowym Jorku. </rightoption>
<wrongoption>nie da się pomieścić wszystkich koszul w komodzie}
<wrongoption>Data Świąt Wielkanocnych. </wrongoption>
<wrongoption>wszystkie szuflady będą w pełni zapełnione}
<rightoption>Ewolucja ceny benzyny w Polsce. </rightoption>
<rightoption>co najmniej jedna z szuflad będzie w pełni zapełniona}
</quiz>
<rightoption>któraś szuflada może być pusta}
</quiz>
<quiz>Graf o <math>\displaystyle 524288 </math> wierzchołkach zawiera jako podgraf indukowany:
<rightoption>klikę <math>\displaystyle \mathcal{K}_{9} </math> lub antyklikę <math>\displaystyle \mathcal{A}_{9} </math> }
<rightoption>klikę <math>\displaystyle \mathcal{K}_{10} </math> lub antyklikę <math>\displaystyle \mathcal{A}_{10} </math> }
<wrongoption>klikę <math>\displaystyle \mathcal{K}_{512} </math> lub antyklikę <math>\displaystyle \mathcal{A}_{512} </math> }
<wrongoption>klikę <math>\displaystyle \mathcal{K}_{1024} </math> lub antyklikę <math>\displaystyle \mathcal{A}_{1024} </math> }
</quiz>
<quiz>Jeśli graf <math>\displaystyle \mathbf{G} </math> ma nieskończenie wiele wierzchołków, to:}
<rightoption>istnieje liczba naturalna <math>\displaystyle n\in\mathbb{N} </math> taka,
że graf <math>\displaystyle \mathbf{G} </math> zawiera jako podgraf indukowany klikę <math>\displaystyle \mathcal{K}_{n} </math>
lub antyklikę <math>\displaystyle \mathcal{A}_{n} </math> }
<rightoption>dla dowolnej liczby naturalnej <math>\displaystyle n\in\mathbb{N} </math>
graf <math>\displaystyle \mathbf{G} </math> zawiera jako podgraf indukowany klikę <math>\displaystyle \mathcal{K}_{n} </math>
lub antyklikę <math>\displaystyle \mathcal{A}_{n} </math> }
<wrongoption>dla dowolnej liczby naturalnej <math>\displaystyle n\in\mathbb{N} </math>
graf <math>\displaystyle \mathbf{G} </math> zawiera jako podgraf indukowany
klikę <math>\displaystyle \mathcal{K}_{n} </math> oraz antyklikę <math>\displaystyle \mathcal{A}_{n} </math> }
<rightoption>graf <math>\displaystyle \mathbf{G} </math> zawiera jako podgraf indukowany przeliczalną klikę <math>\displaystyle \mathcal{K}_{\mathbb{N}} </math>
lub przeliczalną antyklikę <math>\displaystyle \mathcal{A}_{\mathbb{N}} </math> }
</quiz>
<quiz>Dla dowolnych <math>\displaystyle n,m,p\in\mathbb{N} </math> istnieje liczba <math>\displaystyle q </math> taka, że:}
<rightoption>dla każdego zbioru <math>\displaystyle X </math> o co najmniej <math>\displaystyle q </math> elementach
i dowolnego rozbicia <math>\displaystyle \mathscr{P}_{n}\!\left( X \right)=\mathscr{A}_1\cup\ldots\cup\mathscr{A}_m </math> ,
istnieje <math>\displaystyle p </math> -elementowy podzbiór <math>\displaystyle Y </math> zbioru <math>\displaystyle X </math> taki,
że <math>\displaystyle \mathscr{P}_{n}\!\left( Y \right)\subseteq \mathscr{A}_i </math> przy pewnym <math>\displaystyle i=1,\ldots,t </math> }
<rightoption>dla każdego zbioru <math>\displaystyle X </math> o co najmniej <math>\displaystyle n </math> elementach
i dowolnego rozbicia <math>\displaystyle \mathscr{P}_{r}\!\left( X \right)=\mathscr{A}_1\cup\ldots\cup\mathscr{A}_t </math> ,
istnieje <math>\displaystyle q </math> -elementowy podzbiór <math>\displaystyle Y </math> zbioru <math>\displaystyle X </math> taki,
że <math>\displaystyle \mathscr{P}_{r}\!\left( Y \right)\subseteq \mathscr{A}_i </math> przy pewnym <math>\displaystyle i=1,\ldots,t </math> }
<wrongoption>dla każdego zbioru <math>\displaystyle X </math> o co najmniej <math>\displaystyle q </math> elementach
i dowolnego rozbicia <math>\displaystyle \mathscr{P}_{n}\!\left( X \right)=\mathscr{A}_1\cup\ldots\cup\mathscr{A}_m </math> ,
istnieje <math>\displaystyle \left\lceil q/m \right\rceil </math> -elementowy podzbiór <math>\displaystyle Y </math> zbioru <math>\displaystyle X </math> taki,
że <math>\displaystyle \mathscr{P}_{n}\!\left( Y \right)\subseteq \mathscr{A}_p </math> }
<wrongoption>Żadna z pozostałych własności nie musi zachodzić}
</quiz>
<quiz>Liczba Ramseya <math>\displaystyle {\sf R}\!\left( 3,4 \right) </math> to:}
<wrongoption> <math>\displaystyle 6 </math> }
<rightoption> <math>\displaystyle 9 </math> }
<wrongoption> <math>\displaystyle 14 </math> }
<rightoption>co najwyżej <math>\displaystyle 10 </math> }
</quiz>
<quiz>Liczba Ramseya <math>\displaystyle {\sf R}_{r}\!\left( 4,4 \right) </math> spełnia:}
<rightoption> <math>\displaystyle {\sf R}_{r}\!\left( 4,4 \right)\leq {\sf R}_{{r-1}}\!\left( {\sf R}_{r}\!\left( 3,4 \right),{\sf R}_{r}\!\left( 4,3 \right) \right)+1 </math> }
<wrongoption> <math>\displaystyle {\sf R}_{r}\!\left( 4,4 \right)\leq {\sf R}_{{r-1}}\!\left( {\sf R}_{r}\!\left( 3,4 \right),{\sf R}_{r}\!\left( 4,3 \right) \right) </math> }
<wrongoption> <math>\displaystyle {\sf R}_{r}\!\left( 4,4 \right)\leq {\sf R}_{{r-1}}\!\left( {\sf R}_{r-1}\!\left( 3,4 \right),{\sf R}_{r-1}\!\left( 4,3 \right) \right)+1 </math> }
<wrongoption> <math>\displaystyle {\sf R}_{r}\!\left( 4,4 \right)\leq {\sf R}_{{r-1}}\!\left( {\sf R}_{r-1}\!\left( 3,4 \right),{\sf R}_{r-1}\!\left( 4,3 \right) \right) </math> }
</quiz>
<quiz>Liczby Ramseya <math>\displaystyle {\sf R}\!\left( n,n \right) </math> spełniają:}
<quiz>
<rightoption> <math>\displaystyle n2^{n/2}\left( \frac{1}{e\sqrt{2}}-{\sf o}\!\left( 1 \right) \right)\leq{\sf R}\!\left( n,n \right) </math> }
Które z poniższych cech można traktować jako cechy w skali nominalnej?
<wrongoption> <math>\displaystyle n2^{2n}\left( \frac{1}{e\sqrt{2}}-{\sf o}\!\left( 1 \right) \right)\leq{\sf R}\!\left( n,n \right) </math> }
<rightoption>Numery stuleci , w których rodzili się kolejni prezydenci Polski. </rightoption >
<rightoption> <math>\displaystyle {\sf R}\!\left( n,n \right)\geq { 2n-2 \choose n-1 } </math> }
<wrongoption>Wzrost studentów informatyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. </wrongoption >
<wrongoption> <math>\displaystyle {\sf R}\!\left( n,n \right)\geq { 2n \choose n } </math> }
<wrongoption >Imiona dzieci urodzonych w roku 2005. </wrongoption >
</quiz>
<rightoption >Liczba "prawowitych" dzieci poszczególnych królów Polski. </rightoption >
</quiz>
444444444444444444444444444444444444444444444444
<quiz>
Które z poniższych cech można traktować jako cechy w skali porządkowej?
<rightoption>Numery stuleci, w których rodzili się kolejni prezydenci Polski. </rightoption>
<wrongoption>Marki samochodów zarejestrowanych w Polsce w roku 1991. </wrongoption>
<rightoption>Iloraz inteligencji posłów na sejm obecnej kadencji. </rightoption>
<rightoption>Liczba dzieci poszczególnych pracowników Uniwersytetu Jagiellońskiego. </rightoption>
</quiz>
<quiz>Zaznacz struktury będące grupami:
<quiz>
<rightoption> <math>\displaystyle (\mathbb{Z}_4,+,0)</math>
Spośród poniższych ciągów wybierz te, które odpowiadają częstościom cechy dla następujących danych surowych :
<wrongoption> <math>\displaystyle (\mathbb{Z}_4^*,\cdot,1)</math>
<math>\displaystyle 2,6,4,6,2.</math>
<rightoption> <math>\displaystyle (\mathbb{Z}_5,+,0)</math>
<wrongoption ><math>\displaystyle \di \frac {1}{6 },\frac{1}{3} ,\frac{2}{7} </math>. </wrongoption >
<rightoption> <math>\displaystyle (\mathbb{Z}_5^*,\cdot,1)</math>
<wrongoption><math>\displaystyle 0.2 ,0.2 ,0.6 </math>. </wrongoption >
<rightoption><math>\displaystyle \di \frac{2} {5 },\frac{1}{5} ,\frac{2}{5} </math>. </rightoption >
<rightoption><math>\displaystyle 0.4 ,0.2 ,0.4 </math>. </rightoption >
</quiz>
</quiz>
<quiz>Dla dowolnych elementów <math>\displaystyle x,y</math> pewnej grupy element <math>\displaystyle x^{-1}yy^{-1}yxy^{-1}</math>
<quiz>
można tez zapisać jako:
Używając polecenia programu Maple :
<rightoption> <math>\displaystyle x^{-1}yxy^{-1}</math>
<wrongoption> <math>\displaystyle 1</math>
<tt >> transform[tallyinto]([ x], [ -4.. -2 , -2..0 , 0..2 , 2..4]); </tt >
<rightoption> <math>\displaystyle x^{-1}zzz^{-1}z^{-1}yxy^{-1}</math>, gdzie <math>\displaystyle z</math> jest dowolnym elementem grupy
<wrongoption> <math>\displaystyle x^{-1}y^{-1}xy^{-1}</math>
otrzymano następujący rezultat:
</quiz>
[-4 .. -2, -2 .. 0, Weight (0 .. 2, 3) , Weight(2 .. 4 , 2 )].
<quiz>W dowolnej grupie skończonej, jeśli <math>\displaystyle x^{15}=1</math> i <math>\displaystyle x^{25}=1</math>, to:
Które z poniższych ciągów mogły być wartościami zmiennej <tt >x </tt >?
<wrongoption> <math>\displaystyle x</math> jest rzędu <math>\displaystyle 5</math>
<wrongoption ><math>\displaystyle -0.5, 1, 4.5, 0 , 3 </math>. </wrongoption>
<rightoption> <math>\displaystyle x^5=1</math>
<rightoption><math>\displaystyle 1, -3 , 3 , 2 , -2 , 1, 1 </math>. </rightoption >
<rightoption> <math>\displaystyle x^{30}=1</math>
<wrongoption ><math>\displaystyle 3.5 , 1 , -3 , -2.1 , 1.1 , 1 , 2 </math>. </wrongoption>
<rightoption> <math>\displaystyle x^{35}=1</math>
<wrongoption><math>\displaystyle 3 , 2 , 1 , -2 , 1 , 1 , 4 </math>. </wrongoption>
</quiz>
</quiz>
<quiz>Grupa <math>\displaystyle (\mathbb{Z}_{12},+,0)</math>
<rightoption> ma podgrupę <math>\displaystyle 1</math>-elementową
<rightoption> ma podgrupę <math>\displaystyle 2</math>-elementową
<rightoption> ma podgrupę <math>\displaystyle 3</math>-elementową
<rightoption> ma podgrupę <math>\displaystyle 4</math>-elementową
</quiz>
<quiz>Niech <math>\displaystyle H_0,H_1</math> będą podgrupami grupy <math>\displaystyle {\mathbf G}</math>. Wtedy:
<rightoption> <math>\displaystyle H_0\cap H_1</math> jest podgrupą grupy <math>\displaystyle {\mathbf G}</math>
<wrongoption> <math>\displaystyle H_0\cup H_1</math> jest podgrupą grupy <math>\displaystyle {\mathbf G}</math>
<rightoption> <math>\displaystyle H_0\cap H_1</math> jest podgrupą grupy <math>\displaystyle {\mathbf G}</math>, o ile <math>\displaystyle H_0\subseteq H_1</math>
<rightoption> <math>\displaystyle H_0\cup H_1</math> jest podgrupą grupy <math>\displaystyle {\mathbf G}</math>, o ile <math>\displaystyle H_0\subseteq H_1</math>
</quiz>
<quiz>Wskaż prawdziwe własności grup <math>\displaystyle (\mathbb{Z}_n,+,0)</math> dla <math>\displaystyle n>1</math>:
<wrongoption> grupa <math>\displaystyle (\mathbb{Z}_n,+,0)</math> jest cykliczną wtedy i tylko wtedy, gdy <math>\displaystyle n</math> jest pierwsza
<rightoption> każda grupa postaci <math>\displaystyle (\mathbb{Z}_n,+,0)</math> jest cykliczna
<rightoption> jeśli grupa <math>\displaystyle \mathbb{Z}_n\times\mathbb{Z}_m</math> jest cykliczna, to <math>\displaystyle m</math> i <math>\displaystyle n</math> są względnie pierwsze
<rightoption> grupa <math>\displaystyle \mathbb{Z}_n\times\mathbb{Z}_m</math> jest cykliczna o ile <math>\displaystyle m</math> i <math>\displaystyle n</math> są względnie pierwsze
</quiz>
<quiz>Wskaż pary izomorficznych grup, gdzie <math>\displaystyle \mathbb{Z}_n</math> jest grupą addytywną <math>\displaystyle (\mathbb{Z}_n,+,0)</math>:
<rightoption> <math>\displaystyle \mathbb{Z}_2\times \mathbb{Z}_3</math> i <math>\displaystyle \mathbb{Z}_3\times \mathbb{Z}_2</math>
<rightoption> <math>\displaystyle \mathbb{Z}_2\times\mathbb{Z}_{3}</math> i <math>\displaystyle \mathbb{Z}_6</math>
<wrongoption> <math>\displaystyle \mathbb{Z}_3\times\mathbb{Z}_{33}</math> i <math>\displaystyle \mathbb{Z}_{99}</math>
<wrongoption> <math>\displaystyle \mathbb{Z}_2\times\mathbb{Z}_2</math> i <math>\displaystyle \mathbb{Z}_4</math>
</quiz>
<quiz>Czy w dowolnej grupie postaci <math>\displaystyle (\mathbb{Z}_n,+,0)</math> elementów rzędu <math>\displaystyle 7</math> jest <math>\displaystyle 0</math> lub <math>\displaystyle 6</math>?
<rightoption> tak
<rightoption> tak, jeśli dodatkowo <math>\displaystyle n</math> jest wielokrotnkością <math>\displaystyle 7</math>
<rightoption> tak, jeśli dodatkowo <math>\displaystyle n\perp 7</math>
<wrongoption> żadna z pozostałych
</quiz>
<quiz>Dla podgrupy <math>\displaystyle {\mathbf H}</math> skończonej grupy <math>\displaystyle {\mathbf G}</math> zachodzi:
<rightoption> <math>\displaystyle \left\vert gH \right\vert=\left\vert Hg \right\vert</math>, jeśli <math>\displaystyle g\in H</math>
<rightoption> <math>\displaystyle gH=Hg</math>, jeśli <math>\displaystyle g\in H</math>
<rightoption> <math>\displaystyle \left\vert gH \right\vert=\left\vert Hg \right\vert</math>, dla dowolnego <math>\displaystyle g\in G</math>
<wrongoption> <math>\displaystyle gH=Hg</math>, dla dowolnego <math>\displaystyle g\in G</math>
</quiz>
<quiz>Jeśli element <math>\displaystyle x</math> grupy <math>\displaystyle {\mathbf G}</math> ma rząd <math>\displaystyle n</math>, to <math>\displaystyle x^{3n}</math> ma rząd:
<quiz>
<rightoption> <math>\displaystyle 1</math>
Jaka skala wartości została zastosowana w przypadku poniższego histogramu?
<wrongoption> <math>\displaystyle 3</math>
<wrongoption> <math>\displaystyle n</math>
<wrongoption>Liczności klas <math>\displaystyle \di n_i </math>. </wrongoption >
<wrongoption> żadne z pozostałych
<rightoption >Częstości <math>\displaystyle \di f_i </math>. </rightoption >
<rightoption><math>\displaystyle \di \frac{f_i}{h} </math>, gdzie <math>\displaystyle h </math> jest długością klasy. </rightoption >
<wrongoption>Żadne z powyższych. </wrongoption>
</quiz>
</quiz>
Z poniższej listy procesów wybierz te, które mają charakter losowy.
Ruch ziemi dookoła słońca. Źle
Zmiany cen akcji na giełdzie w Nowym Jorku. Dobrze
Data Świąt Wielkanocnych. Źle
Ewolucja ceny benzyny w Polsce. Dobrze
Które z poniższych cech można traktować jako cechy w skali nominalnej?
Numery stuleci, w których rodzili się kolejni prezydenci Polski. Dobrze
Wzrost studentów informatyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Źle
Imiona dzieci urodzonych w roku 2005. Źle
Liczba "prawowitych" dzieci poszczególnych królów Polski. Dobrze
Które z poniższych cech można traktować jako cechy w skali porządkowej?
Numery stuleci, w których rodzili się kolejni prezydenci Polski. Dobrze
Marki samochodów zarejestrowanych w Polsce w roku 1991. Źle
Iloraz inteligencji posłów na sejm obecnej kadencji. Dobrze
Liczba dzieci poszczególnych pracowników Uniwersytetu Jagiellońskiego. Dobrze
Spośród poniższych ciągów wybierz te, które odpowiadają częstościom cechy dla następujących danych surowych:
2 , 6 , 4 , 6 , 2 .
Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di \frac{1}{6},\frac{1}{3},\frac{2}{7}}
. Źle
0 . 2 , 0 . 2 , 0 . 6 . Źle
Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di \frac{2}{5},\frac{1}{5},\frac{2}{5}}
. Dobrze
0 . 4 , 0 . 2 , 0 . 4 . Dobrze
Używając polecenia programu Maple:
> transform[tallyinto]([x], [-4..-2, -2..0, 0..2, 2..4]);
otrzymano następujący rezultat:
[-4 .. -2, -2 .. 0, Weight(0 .. 2, 3), Weight(2 .. 4, 2)].
Które z poniższych ciągów mogły być wartościami zmiennej x ?
− 0 . 5 , 1 , 4 . 5 , 0 , 3 . Źle
1 , − 3 , 3 , 2 , − 2 , 1 , 1 . Dobrze
3 . 5 , 1 , − 3 , − 2 . 1 , 1 . 1 , 1 , 2 . Źle
3 , 2 , 1 , − 2 , 1 , 1 , 4 . Źle
Jaka skala wartości została zastosowana w przypadku poniższego histogramu?
Liczności klas Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di n_i}
. Źle
Częstości Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di f_i}
. Dobrze
Parser nie mógł rozpoznać (nieznana funkcja „\di”): {\displaystyle \displaystyle \di \frac{f_i}{h}}
, gdzie h jest długością klasy. Dobrze
Żadne z powyższych. Źle