Test GR4: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 28: | Linia 28: | ||
<quiz> | |||
Przy modyfikacji problemu przenoszenia Wież Hanoi i dopuszczeniu | |||
czterech wież zamiast trzech, | czterech wież zamiast trzech, | ||
liczba <math>\displaystyle H_n </math> ruchów potrzebnych do przeniesienia <math>\displaystyle n </math> | liczba <math>\displaystyle H_n </math> ruchów potrzebnych do przeniesienia <math>\displaystyle n </math> | ||
krążków wyraża się zależnością: | krążków wyraża się zależnością: | ||
<wrongoption reply="Źle"><math>\displaystyle H_n=2H_{n-1}+1 </math></wrongoption> | |||
<rightoption reply="Dobrze"><math>\displaystyle H_n=2H_{n-2}+3 </math></rightoption> | |||
<wrongoption reply="Źle"><math>\displaystyle H_n=2H_{n-1}+3 </math></wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle"><math>\displaystyle H_n=2H_{n-2}+1 </math></wrongoption> | |||
</quiz> | |||
<quiz> | |||
Które z równości są prawdziwe dla liczb Fibonacci'ego: | |||
<rightoption reply="Dobrze"><math>\displaystyle f_{n+2}=f_{n+1}+f_n </math></rightoption> | |||
\left[\left( \frac{1+\sqrt{5}}{2} \right)^n-\left( \frac{1-\sqrt{5}}{2} \right)^n\right] </math> . | <wrongoption reply="Źle"><math>\displaystyle f_{n+2}=f_n+f_{n-1} </math></wrongoption> | ||
<rightoption reply="Dobrze"><math>\displaystyle f_{n+2}=f_n+f_{n-1}+\ldots+f_1+f_0-1 </math></rightoption> | |||
<rightoption reply="Dobrze"><math>\displaystyle f_n=\frac{1}{\sqrt{5}} | |||
Postać zwarta ciągu <math>\displaystyle a_n </math> , to | \left[\left( \frac{1+\sqrt{5}}{2} \right)^n-\left( \frac{1-\sqrt{5}}{2} \right)^n\right] </math> .</rightoption> | ||
</quiz> | |||
<quiz> | |||
Niech <math>\displaystyle a_0=2 </math> , zaś <math>\displaystyle a_1=1 </math> , oraz ponadto <math>\displaystyle a_n=a_{n-1}+2a_{n-2} </math> . | |||
Postać zwarta ciągu <math>\displaystyle a_n </math> , to: | |||
<wrongoption reply="Źle"><math>\displaystyle a_n=\left( -2 \right)^n+3^n </math></wrongoption> | |||
<rightoption reply="Dobrze"><math>\displaystyle a_n=\left( -1 \right)^n+2^n </math></rightoption> | |||
<wrongoption reply="Źle"><math>\displaystyle a_n=-2^n+3 </math></wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle"><math>\displaystyle a_n=2\left( \frac{1}{2} \right)^n </math></wrongoption> | |||
</quiz> | |||
implikacji <math>\displaystyle \Rightarrow </math> oraz poprawnego nawiasowania jest: | |||
<quiz> | |||
Drzewo binarne o wysokości <math>\displaystyle 4 </math> ma szerokość: | |||
<wrongoption reply="Źle">co najwyżej <math>\displaystyle 16 </math></wrongoption> | |||
<rightoption reply="Dobrze">co najwyżej <math>\displaystyle 8 </math></rightoption> | |||
<rightoption reply="Dobrze">co najmniej <math>\displaystyle 4 </math></rightoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">co najmniej <math>\displaystyle 5 </math></wrongoption> | |||
</quiz> | |||
<quiz> | |||
Każde zdanie logiczne zbudowane wyłącznie z jednej zmiennej <math>\displaystyle a </math> , | |||
implikacji <math>\displaystyle \Rightarrow </math> oraz poprawnego nawiasowania jest: | |||
<wrongoption reply="Źle">równoważne zdaniu <math>\displaystyle a </math></wrongoption> | |||
<rightoption reply="Dobrze">równoważne zdaniu <math>\displaystyle a </math> lub jest tautologią</rightoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">tautologią</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">równoważne zdaniu <math>\displaystyle \neg a </math> lub zdaniu <math>\displaystyle a </math></wrongoption> | |||
</quiz> | |||
Wersja z 12:06, 18 wrz 2006
Niech oraz . Suma jest:
zbiorem jednoelementowym
zbiorem skończonym
zbiorem wszystkich liczb naturalnych
zbiorem nieskończonym
Niech oraz . Suma jest:
zbiorem jednoelementowym
zbiorem skończonym
zbiorem wszystkich liczb naturalnych
zbiorem wszystkich liczb naturalnych poza liczbą
Niech oraz . Ciąg jest:
ciągiem arytmetycznym
ciągiem geometrycznym
ciągiem o wyrazach
ciągiem Fibonacci'ego
Przy modyfikacji problemu przenoszenia Wież Hanoi i dopuszczeniu
czterech wież zamiast trzech,
liczba ruchów potrzebnych do przeniesienia
krążków wyraża się zależnością:
Które z równości są prawdziwe dla liczb Fibonacci'ego:
.
Niech , zaś , oraz ponadto .
Postać zwarta ciągu , to:
Drzewo binarne o wysokości ma szerokość:
co najwyżej
co najwyżej
co najmniej
co najmniej
Każde zdanie logiczne zbudowane wyłącznie z jednej zmiennej ,
implikacji oraz poprawnego nawiasowania jest:
równoważne zdaniu
równoważne zdaniu lub jest tautologią
tautologią
równoważne zdaniu lub zdaniu
\newtheorem{thm}{Twierdzenie} \newtheorem{obs}[thm]{Obserwacja} \newtheorem{con}[thm]{Wniosek} \newtheorem{exrr}{Zadanie}
{
\parindent 0mm
#1 \parindent 10mm }{\hfill{ }
}
{article} \input{../makraT}
\newpage
\parindent 0mm \beginLarge
Indukcja |
\endLarge
\parindent 10mm
- Zaznacz zdania prawdziwe dotyczące podłogi i sufitu
- ,
- ,
- ,
- .
- Dowolny niepusty podzbiór zbioru liczb naturalnych
- ma w sobie liczbę największą
- ma w sobie liczbę najmniejszą
- ma w sobie liczbę największą oraz liczbę najmniejszą
- ma w sobie liczbę najmniejszą ale nigdy nie ma największej
- Zbiór jest taki, że jeśli to .
Jeśli , to:
- Zbiór jest taki, że jeśli ,
to oraz . Jeśli , to:
- zbiór zawiera wszystkie liczby naturalne, które są parzyste
- zbiór jest zawarty w zbiorze liczb naturalnych, które są parzyste
- zbiór jest zbiorem wszystkich liczb naturalnych, które są parzyste
- Ostatnią cyfrą liczby jest
- zawsze
- zawsze lub
- zawsze
- jakakolwiek z cyfr
- Jeśli jest jakimś zbiorem liczb naturalnych,
który wraz z każdym początkowym fragmentem zbioru postaci zawiera również kolejną liczbę , to wtedy
- zbiór zawiera wszystkie liczby naturalne poza skończonym podzbiorem
- zbiór zawiera wszystkie liczby naturalne
- zbiór zawiera nieskończenie wiele liczb naturalnych
- zbiór jest pusty
- Grupa uczniów stojących przed klasą skłóciła się do tego stopnia,
że nikt z nikim się nie lubił. Jeden z nich, aby naprawić relacje, wymyślił, że jeżeli wszyscy znajdujący się wewnątrz klasy będą pogodzeni, to nie powinno być problemu, aby któryś stojący na zewnątrz klasy wszedł do środka i pogodził się ze wszystkimi, będącymi w klasie. Drugi z nich zauważył jednak, że nic z tego nie wyjdzie, bo w środku nikogo nie ma. Czy klasa jest w stanie się pogodzić?
- klasa na pewno się nie pogodzi
- klasa się pogodzi, jeżeli każdy pójdzie za radą pierwszego ucznia
- jeżeli w klasie byłaby już jedna osoba, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić
- jeżeli w klasie byłyby już co najmniej dwie osoby,
przy czym osoby w klasie byłyby ze sobą pogodzone, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić
- Jeśli , to
- zbiór ma element największy
- zbiór ma element najmniejszy
- zbiór ma element największy, o ile jest niepusty
- zbiór ma element najmniejszy, o ile jest niepusty