Test GR4: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Rogoda (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Rogoda (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Linia 1: Linia 1:
{Niech  <math>\displaystyle S_0=\left\lbrace 0 \right\rbrace </math>  oraz  <math>\displaystyle S_{i+1}=S_i \cup \left\lbrace \left\vert S_i \right\vert \right\rbrace </math> .  
<quiz>
Niech  <math>\displaystyle S_0=\left\lbrace 0 \right\rbrace
</math>  oraz  <math>\displaystyle S_{i+1}=S_i \cup \left\lbrace \left\vert S_i \right\vert \right\rbrace </math> .
Suma  <math>\displaystyle \bigcup_{i=0}^{\infty}S_i </math>  jest:
<wrongoption reply="Źle">zbiorem jednoelementowym  <math>\displaystyle \left\lbrace 0 \right\rbrace </math></wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">zbiorem skończonym</wrongoption>
<rightoption reply="Dobrze">zbiorem wszystkich liczb naturalnych</rightoption>
<rightoption reply="Dobrze">zbiorem nieskończonym</rightoption>
</quiz>
Niech  <math>\displaystyle S_0=\left\lbrace 10 \right\rbrace </math>  oraz  <math>\displaystyle S_{i+1}=S_i \cup \left\lbrace \left\vert S_i \right\vert \right\rbrace </math> .  
Suma  <math>\displaystyle \bigcup_{i=0}^{\infty}S_i </math>  jest}
Suma  <math>\displaystyle \bigcup_{i=0}^{\infty}S_i </math>  jest}
{zbiorem jednoelementowym  <math>\displaystyle \left\lbrace 0 \right\rbrace </math> }
zbiorem jednoelementowym  <math>\displaystyle \left\lbrace 10 \right\rbrace </math>
{zbiorem skończonym}
zbiorem skończonym  <math>\displaystyle \left\lbrace 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 \right\rbrace </math>
{zbiorem wszystkich liczb naturalnych}
zbiorem wszystkich liczb naturalnych
{zbiorem nieskończonym}
zbiorem wszystkich liczb naturalnych poza liczbą  <math>\displaystyle 0 </math>
{Niech  <math>\displaystyle S_0=\left\lbrace 10 \right\rbrace </math>  oraz  <math>\displaystyle S_{i+1}=S_i \cup \left\lbrace \left\vert S_i \right\vert \right\rbrace </math> .
Suma  <math>\displaystyle \bigcup_{i=0}^{\infty}S_i </math>  jest}
{zbiorem jednoelementowym  <math>\displaystyle \left\lbrace 10 \right\rbrace </math> }
{zbiorem skończonym  <math>\displaystyle \left\lbrace 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 \right\rbrace </math> }
{zbiorem wszystkich liczb naturalnych}
{zbiorem wszystkich liczb naturalnych poza liczbą  <math>\displaystyle 0 </math> }
   
   
{Niech  <math>\displaystyle a_0=1 </math>  oraz  <math>\displaystyle a_n=a_0+a_1+\ldots+a_{n-1} </math> . Ciąg  <math>\displaystyle a_n </math>  jest }
{Niech  <math>\displaystyle a_0=1 </math>  oraz  <math>\displaystyle a_n=a_0+a_1+\ldots+a_{n-1} </math> . Ciąg  <math>\displaystyle a_n </math>  jest }

Wersja z 11:40, 18 wrz 2006

Niech S0={0} oraz Si+1=Si{|Si|} . Suma i=0Si jest:

zbiorem jednoelementowym {0}

zbiorem skończonym

zbiorem wszystkich liczb naturalnych

zbiorem nieskończonym

Niech S0={10} oraz Si+1=Si{|Si|} . Suma i=0Si jest} zbiorem jednoelementowym {10} zbiorem skończonym {0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10} zbiorem wszystkich liczb naturalnych zbiorem wszystkich liczb naturalnych poza liczbą 0

{Niech a0=1 oraz an=a0+a1++an1 . Ciąg an jest }

{ciągiem arytmetycznym}
{ciągiem geometrycznym}
{ciągiem o wyrazach  an=2n1 }
{ciągiem Fibonacci'ego}

{Przy modyfikacji problemu przenoszenia Wież Hanoi i dopuszczeniu czterech wież zamiast trzech, liczba Hn ruchów potrzebnych do przeniesienia n krążków wyraża się zależnością:}

{ Hn=2Hn1+1 }
{ Hn=2Hn2+3 }
{ Hn=2Hn1+3 }
{ Hn=2Hn2+1 }

{Które z równości są prawdziwe dla liczb Fibonacci'ego:}

{ fn+2=fn+1+fn }
{ fn+2=fn+fn1 }
{ fn+2=fn+fn1++f1+f01 }
{ fn=15[(1+52)n(152)n] .}

{Niech a0=2 , zaś a1=1 , oraz ponadto an=an1+2an2 . Postać zwarta ciągu an , to}

{ an=(2)n+3n }
{ an=(1)n+2n }
{ an=2n+3 }
{ an=2(12)n }

{Drzewo binarne o wysokości 4 ma szerokość:}

{co najwyżej  16 }
{co najwyżej  8 }
{co najmniej  4 }
{co najmniej  5 }

{Każde zdanie logiczne zbudowane wyłącznie z jednej zmiennej a , implikacji oraz poprawnego nawiasowania jest:}

{równoważne zdaniu  a }
{równoważne zdaniu  a  lub jest tautologią}
{tautologią}
{równoważne zdaniu  ¬a  lub zdaniu  a }











\newtheorem{thm}{Twierdzenie} \newtheorem{obs}[thm]{Obserwacja} \newtheorem{con}[thm]{Wniosek} \newtheorem{exrr}{Zadanie}

{

\parindent 0mm

#1 \parindent 10mm }{\hfill{ }

}

{article} \input{../makraT}

\newpage

\parindent 0mm \beginLarge

Uzupelnij tytul
Indukcja
\endLarge 

\parindent 10mm

Zaznacz zdania prawdziwe dotyczące podłogi i sufitu
n2log2n ,
n2log2n ,
log2n/2=log2(n/2) ,
log2n/2=log2(n/2) .
Dowolny niepusty podzbiór S zbioru liczb naturalnych
ma w sobie liczbę największą
ma w sobie liczbę najmniejszą
ma w sobie liczbę największą oraz liczbę najmniejszą
ma w sobie liczbę najmniejszą ale nigdy nie ma największej
Zbiór S jest taki, że jeśli sS to s+1S .

Jeśli 9S , to:

S=
S={0,1,2,3,4,5,6,7,8}
S{0,1,2,3,4,5,6,7,8}
S{0,1,2,3,4,5,6,7,8}
Zbiór S jest taki, że jeśli a,bS ,

to a+bS oraz a+b+1∉S . Jeśli 0,2S , to:

S=
zbiór S zawiera wszystkie liczby naturalne, które są parzyste
zbiór S jest zawarty w zbiorze liczb naturalnych, które są parzyste
zbiór S jest zbiorem wszystkich liczb naturalnych, które są parzyste
Ostatnią cyfrą liczby 33n jest
zawsze 3
zawsze 3 lub 7
zawsze 7
jakakolwiek z cyfr 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9
Jeśli Z jest jakimś zbiorem liczb naturalnych,

który wraz z każdym początkowym fragmentem zbioru postaci {0,,k1} zawiera również kolejną liczbę k , to wtedy

zbiór Z zawiera wszystkie liczby naturalne poza skończonym podzbiorem
zbiór Z zawiera wszystkie liczby naturalne
zbiór Z zawiera nieskończenie wiele liczb naturalnych
zbiór Z jest pusty
Grupa uczniów stojących przed klasą skłóciła się do tego stopnia,

że nikt z nikim się nie lubił. Jeden z nich, aby naprawić relacje, wymyślił, że jeżeli wszyscy znajdujący się wewnątrz klasy będą pogodzeni, to nie powinno być problemu, aby któryś stojący na zewnątrz klasy wszedł do środka i pogodził się ze wszystkimi, będącymi w klasie. Drugi z nich zauważył jednak, że nic z tego nie wyjdzie, bo w środku nikogo nie ma. Czy klasa jest w stanie się pogodzić?

klasa na pewno się nie pogodzi
klasa się pogodzi, jeżeli każdy pójdzie za radą pierwszego ucznia
jeżeli w klasie byłaby już jedna osoba, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić
jeżeli w klasie byłyby już co najmniej dwie osoby,

przy czym osoby w klasie byłyby ze sobą pogodzone, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić

Jeśli S , to
zbiór S ma element największy
zbiór S ma element najmniejszy
zbiór S ma element największy, o ile S jest niepusty
zbiór S ma element najmniejszy, o ile S jest niepusty