Szablony: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Aneczka (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
Linia 87: Linia 87:
chcę ustawić tutaj kotwicę: {{kotwica|jakas_etykieta|tu jest moja etykieta}}. Kotwicy nie widać w tekście, ale w kodzie HTML strony pojawia się  
chcę ustawić tutaj kotwicę: {{kotwica|jakas_etykieta|tu jest moja etykieta}}. Kotwicy nie widać w tekście, ale w kodzie HTML strony pojawia się  


<nowiki>
<realnowiki><nowiki>
<span id="jakas_etykieta">tu jest moja etykieta</span>
<span id="jakas_etykieta">tu jest moja etykieta</span>
</nowiki>
</nowiki></realnowiki>


Do miejsca, w którym jest kotwica odwołujemy się bardzo prosto: [[Szablony#jakas_etykieta|odwołanie]].
Do miejsca, w którym jest kotwica odwołujemy się bardzo prosto: [[Szablony#jakas_etykieta|odwołanie]].
Linia 164: Linia 164:
{{zainteresowani|twierdzenie 0.00.||
{{zainteresowani|twierdzenie 0.00.||
<center><math> \displaystyle a_0 +a_1 +a_2 +\ldots</math></center>
<center><math> \displaystyle a_0 +a_1 +a_2 +\ldots</math></center>
}}
==Exercise==
[[Template:exercise]]
{{exercise|[Nazwa ćwiczenia]|etykieta_cwiczenia|To jest pewne ćwiczenie
<math>x_1 = 3 + y</math>
}}
}}

Wersja z 05:57, 12 kwi 2007

Informacje

Proszę zwrócić uwagę na sposób tworzenia odnośników do konkretnych elementów. W szablonie definiujemy odpowiednią etykietę, a później używamy jej do odwoływania się do danego elementu.

Wygląd(błąd), szata graficzna, sposób wyróżniania konkretnych elementów będzie ustalowy w przyszłości (według schematu, który dostarczy firma HoS) - szablony dają nam możliwość wprowadzania zmian w ramach całej wiki.

Definicja

Template:definicja

Przykład użycia:

Definicja [Trójkąt prostokątny]

Trójkątem prostokątnym nazywamy taki trójkąt, który ma przynajmniej jeden kąt prosty. α=90

nie wszystkie parametry są obowiązkowe...

Definicja

Trójkątem prostokątnym nazywamy taki trójkąt, który ma przynajmniej jeden kąt prosty: α=90

Odwołanie do definicji (o id=kat_prosty): Definicja kąta prostego (referencję robimy poprzez odwołanie się do id elementu html)

Twierdzenie

Template:twierdzenie

Przykład użycia:

Twierdzenie [Twierdzenie Pitagorasa]

{{{3}}}

Odwołanie do twierdzenia P. (o id=pitagoras): Twierdzenie Pitagorasa.

Stwierdzenie

Template:stwierdzenie

użycie j.w.

Lemat

Template:lemat

użycie j.w.

Uwaga

Template:uwaga

Czas na uwagę:

Uwaga
To jest pewna istotna uwaga... nie wolno dzielić przez zero

x/0=...

to jest tylko przykładowy styl, czekamy na wersję finalną...

Wniosek

Template:wniosek

użycie j.w.

Fakt

Template:fakt

użycie j.w.

Dowód

Template:dowod

Dowód (twierdzenia Pitagorasa)

To jest dowód tw. Pitagorasa, ....

Przykład

Template:przyklad

Przykład [Przykład czegoś]

To jest przykład bez etykiety (bez drugiego parametru w stylu)

Kotwica

Kotwica pozwala dodać w dowolnym miejscu anchor html-owy, do którego potem można się odwoływać

Template:kotwica

chcę ustawić tutaj kotwicę: tu jest moja etykieta. Kotwicy nie widać w tekście, ale w kodzie HTML strony pojawia się

<realnowiki> <span id="jakas_etykieta">tu jest moja etykieta</span> </realnowiki>

Do miejsca, w którym jest kotwica odwołujemy się bardzo prosto: odwołanie.

Jeśli chcemy utworzyć kotwicę, która w ogóle nie jest widoczna na stronie, to robimy to tak: (tu nic nie ma, ale w źródle strony widać, że jest utworzone id="ukryta_etykieta", do którego można się odwoływać)

Ćwiczenie

Template:cwiczenie


Ćwiczenie [Nazwa ćwiczenia]

To jest pewne ćwiczenie

x1=3+y

Wskazówka

Template:wskazowka

używamy jak definicji, twierdzenia, itp.

Odpowiedź

Template:odpowiedz

używamy jak ćwiczenia

Rozwiązanie

Template:rozwiazanie

używamy jak ćwiczenia

Kod źródłowy programów

Kod źródłowy programu definiujemy zgodnie ze wskazówką (proszę zwrócić na wykorzystanie kotwicy do utworzenia tego linku)

Wzorki

Template:wzor

Problem

Template:problem

Problem (Mały Problemik)
To jest problem do rozwiązania...


Link powrotu

Template:powrot

<<< Powrót (do strony głównej)


Algorytm

Template:algorytm

Algorytm Karmienia chomika


wez miske

wez marchew

wloz marchew do miski

daj chomikowi

Obserwacje

Template:obserwacje


Obserwacja

Template:obserwacja

Dla zainteresowanych

Template:zainteresowani

Dla zainteresowanych twierdzenie 0.00.
a0+a1+a2+

Exercise

Template:exercise


Szablon:Exercise