ASD Ćwiczenia 2: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Rytter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Rytter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Linia 1: Linia 1:


  ==  =='''Zadanie 1''' ==
=='''Zadanie 1''' ==


Udowodnij, że algorytm Sklejanie-Par jest poprawny. Co by było, gdybyśmy w jednym kroku sklejali co najwyżej k elemnów, kosztem
Udowodnij, że algorytm Sklejanie-Par jest poprawny. Co by było, gdybyśmy w jednym kroku sklejali co najwyżej k elemnów, kosztem
Linia 16: Linia 16:
    
    


  =='''Zadanie 2''' ==
=='''Zadanie 2''' ==


Opisz algorytm na znajdowanie fałszywej monety wynikający z rekurencyjnego wzoru <math> a_n=3\cdot a_{n-1}+3 </math>
Opisz algorytm na znajdowanie fałszywej monety wynikający z rekurencyjnego wzoru <math> a_n=3\cdot a_{n-1}+3 </math>
Linia 32: Linia 32:
    
    


  =='''Zadanie 3''' ==
=='''Zadanie 3''' ==


Zmodyfikuj algorytm Sortowanie-Kolejkowe tak aby w czasie O(n log n) liczył liczbę inwersji w permutacji.  
Zmodyfikuj algorytm Sortowanie-Kolejkowe tak aby w czasie O(n log n) liczył liczbę inwersji w permutacji.  
Linia 48: Linia 48:
    
    


  =='''Zadanie 4''' ==
=='''Zadanie 4''' ==


Jak policzyć liczbę kolejkową w czasie liniowym.
Jak policzyć liczbę kolejkową w czasie liniowym.

Wersja z 11:33, 11 wrz 2006

Zadanie 1

Udowodnij, że algorytm Sklejanie-Par jest poprawny. Co by było, gdybyśmy w jednym kroku sklejali co najwyżej k elemnów, kosztem pojedyńczego sklejenia jest w dalszym ciągu suma wag.

Rozwiązanie


Zadanie 2

Opisz algorytm na znajdowanie fałszywej monety wynikający z rekurencyjnego wzoru an=3an1+3

Rozwiązanie



Zadanie 3

Zmodyfikuj algorytm Sortowanie-Kolejkowe tak aby w czasie O(n log n) liczył liczbę inwersji w permutacji.

Rozwiązanie



Zadanie 4

Jak policzyć liczbę kolejkową w czasie liniowym.

Rozwiązanie