ASD Ćwiczenia 2: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
=='''Zadanie 1''' == | |||
Udowodnij, że algorytm Sklejanie-Par jest poprawny. Co by było, gdybyśmy w jednym kroku sklejali co najwyżej k elemnów, kosztem | Udowodnij, że algorytm Sklejanie-Par jest poprawny. Co by było, gdybyśmy w jednym kroku sklejali co najwyżej k elemnów, kosztem | ||
Linia 16: | Linia 16: | ||
=='''Zadanie 2''' == | |||
Opisz algorytm na znajdowanie fałszywej monety wynikający z rekurencyjnego wzoru <math> a_n=3\cdot a_{n-1}+3 </math> | Opisz algorytm na znajdowanie fałszywej monety wynikający z rekurencyjnego wzoru <math> a_n=3\cdot a_{n-1}+3 </math> | ||
Linia 32: | Linia 32: | ||
=='''Zadanie 3''' == | |||
Zmodyfikuj algorytm Sortowanie-Kolejkowe tak aby w czasie O(n log n) liczył liczbę inwersji w permutacji. | Zmodyfikuj algorytm Sortowanie-Kolejkowe tak aby w czasie O(n log n) liczył liczbę inwersji w permutacji. | ||
Linia 48: | Linia 48: | ||
=='''Zadanie 4''' == | |||
Jak policzyć liczbę kolejkową w czasie liniowym. | Jak policzyć liczbę kolejkową w czasie liniowym. |
Wersja z 11:33, 11 wrz 2006
Zadanie 1
Udowodnij, że algorytm Sklejanie-Par jest poprawny. Co by było, gdybyśmy w jednym kroku sklejali co najwyżej k elemnów, kosztem pojedyńczego sklejenia jest w dalszym ciągu suma wag.
Rozwiązanie
Zadanie 2
Opisz algorytm na znajdowanie fałszywej monety wynikający z rekurencyjnego wzoru
Rozwiązanie
Zadanie 3
Zmodyfikuj algorytm Sortowanie-Kolejkowe tak aby w czasie O(n log n) liczył liczbę inwersji w permutacji.
Rozwiązanie
Zadanie 4
Jak policzyć liczbę kolejkową w czasie liniowym.
Rozwiązanie