PF:Moduł Podstawy: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Przemek (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Przemek (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Linia 1: Linia 1:
<p align="justify">
<p align="justify">
W '''każdym''' języku programowania mamy trzy rodzaje konstrukcji
W '''każdym''' języku programowania mamy trzy rodzaje konstrukcji
językowych:
językowych:

Wersja z 08:06, 17 lip 2006

W każdym języku programowania mamy trzy rodzaje konstrukcji językowych:

  • podstawowe symbole (typy, wartości, operacje, relacje, itp.) --- pochodzące z dziedziny algorytmicznej,
  • sposoby konstrukcji --- czyli jak z prostszych całości budować bardziej skomplikowane,
  • sposoby abstrakcji --- czyli jak złożone konstrukcje mogą być nazwane i dalej wykorzystywane tak, jak podstawowe elementy.

Nasza dziedzina algorytmiczna zawiera m.inn.:

  • typy: \codeline{bool}, \codeline{int}, \codeline{float}, \codeline{char}, \codeline{string},
  • stałe: logiczne (\codeline{true} i \codeline{false}), całkowite (np.: 0, 1, -2), rzeczywiste (np.: 2.3, -3.4, 4.5e-7), znakowe (np.: \codeline{'a'},
  • napisy (np. \codeline{"ala ma kota"}).
  • procedury: \codeline{+}, \codeline{-}, \codeline{*}, \codeline{/}, \codeline{mod}, \codeline{+.}, \codeline{-.}, \codeline{*.}, \codeline{/.}, \codeline{||}, \codeline{&&}, \codeline{not}, =, , , <, >, <>, \codeline{^}.

Powtórka: rozróżnienie symboli od ich interpretacji.