ZZL Moduł 6: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 445: | Linia 445: | ||
Stwierdzono, że aby jakakolwiek idea/koncepcja/hasło zostało zapamiętane przez audytorium, musi być powtórzone w trakcie prezentacji od trzech do dziesięciu razy. Przechodząc do wniosków należy zaznaczyć to użyciem określonych zwrotów, tak by skoncentrować uwagę audytorium na tej ostatniej części prezentacji (np. A teraz podsumujmy główne punkty naszej dyskusji lub Głównym celem naszego spotkania było...) | Stwierdzono, że aby jakakolwiek idea/koncepcja/hasło zostało zapamiętane przez audytorium, musi być powtórzone w trakcie prezentacji od trzech do dziesięciu razy. Przechodząc do wniosków należy zaznaczyć to użyciem określonych zwrotów, tak by skoncentrować uwagę audytorium na tej ostatniej części prezentacji (np. A teraz podsumujmy główne punkty naszej dyskusji lub Głównym celem naszego spotkania było...) | ||
|} | |} | ||
Linia 462: | Linia 460: | ||
#Pomóc w sprawdzeniu czy dokonałeś właściwego wyboru pomocy audiowizualnych (może przeszkadzają a nie wspomagają prezentację. | #Pomóc w sprawdzeniu czy dokonałeś właściwego wyboru pomocy audiowizualnych (może przeszkadzają a nie wspomagają prezentację. | ||
#Ułatwić przewidywanie potencjalnych pytań z sali, zwłaszcza tych, które mogą wprawić cię w zakłopotanie. | #Ułatwić przewidywanie potencjalnych pytań z sali, zwłaszcza tych, które mogą wprawić cię w zakłopotanie. | ||
|} | |} | ||
Linia 479: | Linia 475: | ||
#Jakie materiały dodatkowe, ilustracyjne powinny być przygotowane z myślą o dystrybucji wśród publiczności w czasie prezentacji? | #Jakie materiały dodatkowe, ilustracyjne powinny być przygotowane z myślą o dystrybucji wśród publiczności w czasie prezentacji? | ||
#Kiedy i w jaki sposób kierować dyskusją - fazą pytań i odpowiedzi? | #Kiedy i w jaki sposób kierować dyskusją - fazą pytań i odpowiedzi? | ||
|} | |} | ||
Linia 498: | Linia 492: | ||
Wszyscy możemy mieć okazje, bądź być postawieni w sytuacji konieczności, wypowiadania się publicznie, w mniej lub bardziej formalnych okolicznościach. Być może w praktyce niewiele osób w tak systematyczny sposób, jak to przedstawiono, przygotuje swoje prezentacje, ale te udane i skuteczne, zawsze są dobrze przygotowane. | Wszyscy możemy mieć okazje, bądź być postawieni w sytuacji konieczności, wypowiadania się publicznie, w mniej lub bardziej formalnych okolicznościach. Być może w praktyce niewiele osób w tak systematyczny sposób, jak to przedstawiono, przygotuje swoje prezentacje, ale te udane i skuteczne, zawsze są dobrze przygotowane. | ||
|} | |} | ||
Linia 509: | Linia 501: | ||
Z powyższych rozważań wynika, że komunikowanie w organizacji wymaga nie tylko przygotowanie, ale również namysłu i zastanowienia się, jakie są cele organizacji. Bowiem musi przede wszystkim współgrać z założeniami, które stanowią podstawę funkcjonowania danej organizacji. | Z powyższych rozważań wynika, że komunikowanie w organizacji wymaga nie tylko przygotowanie, ale również namysłu i zastanowienia się, jakie są cele organizacji. Bowiem musi przede wszystkim współgrać z założeniami, które stanowią podstawę funkcjonowania danej organizacji. | ||
|} | |} | ||
Linia 521: | Linia 511: | ||
#Zanalizuj politykę komunikacyjną w firmie, w której pracujesz | #Zanalizuj politykę komunikacyjną w firmie, w której pracujesz | ||
#Jakie sieci komunikacyjne są w Twojej firmie najpopularniejsze? | #Jakie sieci komunikacyjne są w Twojej firmie najpopularniejsze? | ||
|} | |} | ||
Linia 529: | Linia 517: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|width="450px"|[[Grafika:ZZL_M6_Slajd29.png]] | |width="450px"|[[Grafika:ZZL_M6_Slajd29.png]] | ||
|valign="top"|''' | |valign="top"| | ||
'''Formalny obieg informacji:''' | |||
Formalny obieg informacji: | |||
#pomija hierarchiczne zasady podporządkowania | #pomija hierarchiczne zasady podporządkowania | ||
#przebiega tylko w obrębie kontaktów zarządu i kadry wyższego szczebla | #przebiega tylko w obrębie kontaktów zarządu i kadry wyższego szczebla | ||
#uwzględnia również pogłoski i niesprawdzone informacje | #uwzględnia również pogłoski i niesprawdzone informacje | ||
#jest jasno określony | #jest jasno określony | ||
|} | |} | ||
Linia 545: | Linia 529: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|width="450px"|[[Grafika:ZZL_M6_Slajd30.png]] | |width="450px"|[[Grafika:ZZL_M6_Slajd30.png]] | ||
|valign="top"|''' | |valign="top"| | ||
'''Polityka otwartych drzwi sprzyja:''' | |||
Polityka otwartych drzwi sprzyja: | |||
#większej dyscyplinie pracy | #większej dyscyplinie pracy | ||
#polepszeniu atmosfery w pracy | #polepszeniu atmosfery w pracy | ||
#pojawieniu się wielu konfliktów | #pojawieniu się wielu konfliktów | ||
#dublowaniu się pomysłów i rozwiązań | #dublowaniu się pomysłów i rozwiązań | ||
|} | |} | ||
Linia 561: | Linia 541: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|width="450px"|[[Grafika:ZZL_M6_Slajd31.png]] | |width="450px"|[[Grafika:ZZL_M6_Slajd31.png]] | ||
|valign="top"|''' | |valign="top"| | ||
'''Sieci komunikacyjne w organizacji:''' | |||
Sieci komunikacyjne w organizacji: | |||
#muszą uwzględniać strukturę organizacyjną i do niej się dopasować | #muszą uwzględniać strukturę organizacyjną i do niej się dopasować | ||
#nie wpływają na zadowolenie pracowników | #nie wpływają na zadowolenie pracowników | ||
#dotyczą tylko formalnego i oficjalnego obiegu informacji | #dotyczą tylko formalnego i oficjalnego obiegu informacji | ||
#odwołują się do koncepcji management by walking around | #odwołują się do koncepcji management by walking around | ||
|} | |} | ||
Linia 578: | Linia 553: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|width="450px"|[[Grafika:ZZL_M6_Slajd32.png]] | |width="450px"|[[Grafika:ZZL_M6_Slajd32.png]] | ||
|valign="top"|''' | |valign="top"| | ||
'''W sytuacjach kryzysowych:''' | |||
W sytuacjach kryzysowych: | |||
#najlepiej jest unikać kontaktów i „nabrać wody w usta” | #najlepiej jest unikać kontaktów i „nabrać wody w usta” | ||
#odpowiedzialność za komunikację powinien wziąć na siebie szef / zarząd | #odpowiedzialność za komunikację powinien wziąć na siebie szef / zarząd | ||
#należy przede wszystkim atakować drugą stronę | #należy przede wszystkim atakować drugą stronę | ||
#nie należy mówić prawdy | #nie należy mówić prawdy | ||
|} | |} | ||
Linia 594: | Linia 565: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|width="450px"|[[Grafika:ZZL_M6_Slajd33.png]] | |width="450px"|[[Grafika:ZZL_M6_Slajd33.png]] | ||
|valign="top"|''' | |valign="top"| | ||
'''Prezentacja jest skuteczna gdy:''' | |||
Prezentacja jest skuteczna gdy: | |||
#używamy wielu skomplikowanych słów, bo wtedy uchodzimy za kompetentnych | #używamy wielu skomplikowanych słów, bo wtedy uchodzimy za kompetentnych | ||
#mówimy długo i wyczerpująco | #mówimy długo i wyczerpująco | ||
#zadamy sobie pytanie do kogo mówimy | #zadamy sobie pytanie do kogo mówimy | ||
#gdy nie pojawią się głosy sprzeciwu czy odmiennego zdania | #gdy nie pojawią się głosy sprzeciwu czy odmiennego zdania | ||
|} | |} | ||
---- | ---- |
Wersja z 13:02, 31 sie 2006
![]() |
Komunikacja w organizacji
Opracowanie merytoryczne: Katarzyna Górniak Opracowanie graficzne: Natalia Biedugnis |
![]() |
Zagadnienia do analizy
|
![]() |
Polityka otwartych drzwi sprzyja:
|