Grafika komputerowa i wizualizacja: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Robert m (dyskusja | edycje)
Daniel-PW (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Linia 36: Linia 36:
* [[GKIW Moduł 0| Moduł 0]]
* [[GKIW Moduł 0| Moduł 0]]
* [[GKIW Moduł 1| Moduł 1]]
* [[GKIW Moduł 1| Moduł 1]]
* [[GKIW Moduł 2| Moduł 2]]
* [[GKIW Moduł 3| Moduł 3]]

Wersja z 14:45, 26 wrz 2006

Forma zajęć

Wykład (15 godzin) + laboratorium (15 godzin)

Opis

Celem wykładu jest poznanie podstawowych zagadnień, możliwości realizacyjnych i tendencji rozwojowych grafiki komputerowej. Poznanie podstawowych problemów grafiki oraz metod i algorytmów stosowanych do ich rozwiązywania. Zadanie projektowe w ramach laboratorium pozwala nabyć praktyczne umiejętności w rozwiązywaniu problemów graficznych.


Sylabus

Autor

  • Dariusz Sawicki

Wymagania wstępne

  • Algorytmy i struktury danych

Zawartość

  • Historia i zastosowania grafiki komputerowej. Grafika rastrowa i wektorowa. Sprzęt dla potrzeb grafiki komputerowej.
  • Podstawowe operacje rastrowe.
  • Współrzędne jednorodne. Opis macierzowy przekształceń dwuwymiarowych i trójwymiarowych.
  • Reprezentacja przestrzeni trójwymiarowej na płaszczyźnie. Rzutowanie, kamera i wirtualne studio.
  • Modelowanie brył. Modelowanie krzywych i powierzchni.
  • Eliminacja elementów zasłoniętych.
  • Światło i barwa w grafice komputerowej.
  • Modelowanie oświetlenia. Cieniowanie.
  • Oświetlenie globalne. Dążenie do realizmu w grafice komputerowej.

Literatura

  • Shirley P.: Fundamentals of Computer Graphics, sec. ed., A K Peters, 2005
  • FoleyJ.D., van Dam A., Feiner St.K., Hughes J.F.: Computer Graphics, Principles and Practice. Addison-Wesley Publ.Co.1996
  • Hearn D., Baker P.: Computer Graphics. Prentice Hall 1997
  • Zabrodzki J. i inni : Grafika komputerowa, metody i narzędzia. WNT 1994
  • Jankowski M.: Elementy grafiki komputerowej. WNT 1990

Moduły