PO Obiektowe modelowanie dziedziny - ćwiczenia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Jsroka (dyskusja | edycje)
Jsroka (dyskusja | edycje)
Linia 4: Linia 4:


=== Rysowanie na kartce i na tablicy ===
=== Rysowanie na kartce i na tablicy ===
Mimo że diagramy używane na [[PO_Moduł_1|pierwszym wykładzie]] oraz umieszczone jako rozwiązania zadań były przygotowane na komputerze, diagramy przedstawiające model dziedziny najłatwiej rysuje się na kartce lub na tablicy.
Mimo że diagramy używane na [[PO_Moduł_1|pierwszym wykładzie]] oraz umieszczone jako rozwiązania zadań były przygotowane na komputerze, diagramy przedstawiające model dziedziny najłatwiej rysuje się na kartce lub na tablicy. Jeżeli chciałbyś utrwalić efekty takiej pracy lub udostępnić je elektronicznie zrób po prostu zdjęcie aparatem cyfrowym.


=== Jak utrwalić efekty pracy ===
=== Program do rysowania ===
Jeżeli chciałbyś utrwalić efekty swojej pracy lub udostępnić je elektronicznie zrób po prostu zdjęcie aparatem cyfrowym.
<applet width="800" height="600" code="com/horstmann/violet/UMLEditor.class" archive="violet-0.16b.jar">
  <param name="diagram" value="myfile.violet">
</applet>


== Zadanie 1 (Gra w Monopol)==
== Zadanie 1 (Gra w Monopol)==

Wersja z 22:18, 20 lip 2006


Jak rysować

Rysowanie na kartce i na tablicy

Mimo że diagramy używane na pierwszym wykładzie oraz umieszczone jako rozwiązania zadań były przygotowane na komputerze, diagramy przedstawiające model dziedziny najłatwiej rysuje się na kartce lub na tablicy. Jeżeli chciałbyś utrwalić efekty takiej pracy lub udostępnić je elektronicznie zrób po prostu zdjęcie aparatem cyfrowym.

Program do rysowania

<applet width="800" height="600" code="com/horstmann/violet/UMLEditor.class" archive="violet-0.16b.jar">

  <param name="diagram" value="myfile.violet">

</applet>

Zadanie 1 (Gra w Monopol)

Rozszerz częściowy model dziedziny dla gry w Monopol z pierwszego wykładu o karty szansy/ryzyka oraz bank.

Rozwiązanie

Zadanie 2 (System kasowy)

Opracuj model dziedziny dla "Systemu kasowego", który ma być używany przez kasjerów w sklepie.

Wskazówka 1

Wskazówka 2

Rozwiązanie