PO Obiektowe modelowanie dziedziny - ćwiczenia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Jsroka (dyskusja | edycje)
Jsroka (dyskusja | edycje)
Linia 1: Linia 1:




== Zadanie 1 ()==
== Jak rysować ==
tekst
 
=== Rysowanie na kartce i na tablicy ===
Mimo że diagramy używane na [[PO_Moduł_1|pierwszym wykładzie]] oraz umieszczone jako rozwiązania zadań były przygotowane na komputerze, diagramy przedstawiające model dziedziny najłatwiej rysuje się na kartce lub na tablicy.
 
=== Jak utrwalić efekty pracy ===
Jeżeli chciałbyś utrwalić efekty swojej pracy lub udostępnić je elektronicznie zrób po prostu zdjęcie aparatem cyfrowym.
 
== Zadanie 1 (Gra w Monopol)==
Rozszerz częściowy model dziedziny dla gry w Monopol z [[PO_Moduł_1|pierwszego wykładu]] o karty szansy/ryzyka oraz bank.
 
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
'''Rozwiązanie''' 
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none"><center>[[grafika:po_1c_1_monopol.png|Rozwiązanie zadania "Gra w Monopol"]]</center></div>
</div>
 
== Zadanie 2 (System kasowy)==
Opracuj model dziedziny dla "Systemu kasowego", który ma być używany przez kasjerów w sklepie.


<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
'''Wskazówka 1'''   
'''Wskazówka 1'''   
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">!!!</div>
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">Uwzględnij pozycje transakcji ''Sprzedaż''.</div>
</div>
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
'''Wskazówka 2''' 
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">Zauważ, że sprzedawane ''Artykuły'' nie powinny przechowywać wszystkich informacji o sobie. Utwórz klasę z opisem, np. ''OpisProduktu''.</div>
</div>
</div>
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
'''Rozwiązanie'''   
'''Rozwiązanie'''   
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">!!!</div>
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none"><center>[[grafika:po_1c_2_system_kasowy.png|Rozwiązanie zadania "System kasowy"]]</center></div>
</div>
</div>

Wersja z 18:56, 16 lip 2006


Jak rysować

Rysowanie na kartce i na tablicy

Mimo że diagramy używane na pierwszym wykładzie oraz umieszczone jako rozwiązania zadań były przygotowane na komputerze, diagramy przedstawiające model dziedziny najłatwiej rysuje się na kartce lub na tablicy.

Jak utrwalić efekty pracy

Jeżeli chciałbyś utrwalić efekty swojej pracy lub udostępnić je elektronicznie zrób po prostu zdjęcie aparatem cyfrowym.

Zadanie 1 (Gra w Monopol)

Rozszerz częściowy model dziedziny dla gry w Monopol z pierwszego wykładu o karty szansy/ryzyka oraz bank.

Rozwiązanie

Zadanie 2 (System kasowy)

Opracuj model dziedziny dla "Systemu kasowego", który ma być używany przez kasjerów w sklepie.

Wskazówka 1

Wskazówka 2

Rozwiązanie