SK Moduł 1: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 18: | Linia 18: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika: | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd4.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
|} | |} | ||
Linia 25: | Linia 25: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika: | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd5.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
|} | |} | ||
Linia 31: | Linia 31: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika: | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd6.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
|} | |} | ||
Linia 38: | Linia 38: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika: | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd7.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
|} | |} | ||
Linia 45: | Linia 45: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika: | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd8.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
|} | |} | ||
Linia 52: | Linia 52: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika: | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd9.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
|} | |} | ||
Linia 59: | Linia 59: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika: | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd10.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
|} | |} | ||
Linia 66: | Linia 66: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika: | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd11.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
|} | |} | ||
Linia 73: | Linia 73: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika: | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd12.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
|} | |} | ||
Linia 80: | Linia 80: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika: | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd13.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
|} | |} | ||
Linia 87: | Linia 87: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika: | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd14.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
|} | |} | ||
Linia 94: | Linia 94: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika: | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd15.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
|} | |} | ||
Linia 101: | Linia 101: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika: | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd16.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
|} | |} | ||
Linia 108: | Linia 108: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika: | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd17.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
|} | |} | ||
Linia 115: | Linia 115: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika: | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd18.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
|} | |} | ||
Linia 122: | Linia 122: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika: | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd19.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
|} | |} | ||
Linia 129: | Linia 129: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika: | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd20.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"| | ||
|} | |} |
Wersja z 16:28, 29 sie 2006
Plik:SK M1 Slajd1.png |
Sieć komputerowa to medium umożliwiające połączenie dwóch lub więcej komputerów w celu wzajemnego komunikowania się.
![]() |
Potrzeba swobodnego, efektywnego i bezpiecznego komunikowania się jest niewątpliwie najważniejszą przyczyną powstania sieci komputerowych. Gdy w latach 40tych XX w. skonstruowano pierwsze komputery dostęp do nich miała stosunkowo niewielka grupa osób, co związane było głównie z ówczesnym poziomem techniki. Początkowo jedynymi użytkownikami komputerów byli programiści i bezpośrednia obsługa komputera. Przełomowym momentem w sposobie dostępu do komputera stało się odkrycie zjawiska tranzystorowego i wyprodukowanie w latach 50tych XXw. układu scalonego. Miniaturyzacja sprzętu, opracowanie systemów wielodostępnych z podziałem czasu i pierwszych systemów operacyjnych oraz języków programowania wysokiego poziomu doprowadziło do wzrostu liczby komputerów, tak że w latch 60tych XXw. standardem była zdalna praca przy użyciu terminala tekstowego połączonego z komputerem. Jednak nadal komputery, usytuowane na ogół w specjalnie do tego celu budowanych centrach obliczeniowych stanowiły samotne wyspy. Dostęp do komputerów możliwy był z poziomu terminali znajdujących się albo bezpośrednio w centrach obliczeniowych, albo w lokalizacjach połączonych z centrum dedykowaną, telefoniczną linią dzierżawioną, albo indywidualnie za pomocą modemu i komutowanej linii telefonicznej.
![]() |
![]() |
![]() |
Plik:SK M1 Slajd7.png |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |