SK Moduł 1: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
Linia 18: Linia 18:


{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd3.png]]
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd4.png]]
|valign="top"|
|valign="top"|
|}
|}
Linia 25: Linia 25:


{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd4.png]]
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd5.png]]
|valign="top"|
|valign="top"|
|}
|}
Linia 31: Linia 31:


{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd3.png]]
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd6.png]]
|valign="top"|
|valign="top"|
|}
|}
Linia 38: Linia 38:


{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd3.png]]
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd7.png]]
|valign="top"|
|valign="top"|
|}
|}
Linia 45: Linia 45:


{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd3.png]]
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd8.png]]
|valign="top"|
|valign="top"|
|}
|}
Linia 52: Linia 52:


{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd3.png]]
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd9.png]]
|valign="top"|
|valign="top"|
|}
|}
Linia 59: Linia 59:


{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd3.png]]
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd10.png]]
|valign="top"|
|valign="top"|
|}
|}
Linia 66: Linia 66:


{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd3.png]]
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd11.png]]
|valign="top"|
|valign="top"|
|}
|}
Linia 73: Linia 73:


{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd3.png]]
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd12.png]]
|valign="top"|
|valign="top"|
|}
|}
Linia 80: Linia 80:


{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd3.png]]
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd13.png]]
|valign="top"|
|valign="top"|
|}
|}
Linia 87: Linia 87:


{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd3.png]]
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd14.png]]
|valign="top"|
|valign="top"|
|}
|}
Linia 94: Linia 94:


{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd3.png]]
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd15.png]]
|valign="top"|
|valign="top"|
|}
|}
Linia 101: Linia 101:


{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd3.png]]
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd16.png]]
|valign="top"|
|valign="top"|
|}
|}
Linia 108: Linia 108:


{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd3.png]]
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd17.png]]
|valign="top"|
|valign="top"|
|}
|}
Linia 115: Linia 115:


{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd3.png]]
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd18.png]]
|valign="top"|
|valign="top"|
|}
|}
Linia 122: Linia 122:


{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd3.png]]
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd19.png]]
|valign="top"|
|valign="top"|
|}
|}
Linia 129: Linia 129:


{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd3.png]]
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:SK_M1_Slajd20.png]]
|valign="top"|
|valign="top"|
|}
|}

Wersja z 16:28, 29 sie 2006

Plik:SK M1 Slajd1.png

Sieć komputerowa to medium umożliwiające połączenie dwóch lub więcej komputerów w celu wzajemnego komunikowania się.


Potrzeba swobodnego, efektywnego i bezpiecznego komunikowania się jest niewątpliwie najważniejszą przyczyną powstania sieci komputerowych. Gdy w latach 40tych XX w. skonstruowano pierwsze komputery dostęp do nich miała stosunkowo niewielka grupa osób, co związane było głównie z ówczesnym poziomem techniki. Początkowo jedynymi użytkownikami komputerów byli programiści i bezpośrednia obsługa komputera. Przełomowym momentem w sposobie dostępu do komputera stało się odkrycie zjawiska tranzystorowego i wyprodukowanie w latach 50tych XXw. układu scalonego. Miniaturyzacja sprzętu, opracowanie systemów wielodostępnych z podziałem czasu i pierwszych systemów operacyjnych oraz języków programowania wysokiego poziomu doprowadziło do wzrostu liczby komputerów, tak że w latch 60tych XXw. standardem była zdalna praca przy użyciu terminala tekstowego połączonego z komputerem. Jednak nadal komputery, usytuowane na ogół w specjalnie do tego celu budowanych centrach obliczeniowych stanowiły samotne wyspy. Dostęp do komputerów możliwy był z poziomu terminali znajdujących się albo bezpośrednio w centrach obliczeniowych, albo w lokalizacjach połączonych z centrum dedykowaną, telefoniczną linią dzierżawioną, albo indywidualnie za pomocą modemu i komutowanej linii telefonicznej.





Plik:SK M1 Slajd7.png