Zaawansowane CPP: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian
 
Matiunreal (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Linia 41: Linia 41:
*B. Meyer, ''Object Oriented Software Construction''
*B. Meyer, ''Object Oriented Software Construction''
*Strona SGI http://www.sgi.com/tech/stl/”
*Strona SGI http://www.sgi.com/tech/stl/”
== Moduły ==
# [[Zaawansowane CPP/Wykład 1:|tytuł]] ([[Zaawansowane CPP/Ćwiczenia 1:|ćwiczenia]])
# [[Zaawansowane CPP/Wykład 2:|tytuł]] ([[Zaawansowane CPP/Ćwiczenia 2:|ćwiczenia]])
# [[Zaawansowane CPP/Wykład 3:|tytuł]] ([[Zaawansowane CPP/Ćwiczenia 3:|ćwiczenia]])
# [[Zaawansowane CPP/Wykład 4:|tytuł]] ([[Zaawansowane CPP/Ćwiczenia 4:|ćwiczenia]])
# [[Zaawansowane CPP/Wykład 5:|tytuł]] ([[Zaawansowane CPP/Ćwiczenia 5:|ćwiczenia]])
# [[Zaawansowane CPP/Wykład 6:|tytuł]] ([[Zaawansowane CPP/Ćwiczenia 6:|ćwiczenia]])
# [[Zaawansowane CPP/Wykład 7:|tytuł]] ([[Zaawansowane CPP/Ćwiczenia 7:|ćwiczenia]])

Wersja z 10:31, 16 sie 2006

Forma zajęć

Wykład (30 godzin) + laboratorium (30 godzin)

Opis

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zaawansowanymi technikami programowania obiektowego w C++.

Sylabus

Autor

  • Piotr Białas

Wymagania wstępne

  • Programowanie Obiektowe
  • Znajomość C++

Zawartość

  • Szablony (templates)
    • programowanie generyczne
      • koncepty (STL)
      • kontenery i algorytmy generyczne
      • klasy cech i wytycznych
    • metaprogramowanie, szablony wyrażeń
    • zastosowanie szablonów do implementacji podstawowych wzorców obiektowych
  • Wyjątki.
    • bezpieczna obsługa wyjątków
    • wyjątki a kontenery (STL)
  • Alokacja pamięci
    • operator new, własne alokatory pamięci
    • obsługa błędów przydziału pamięci
    • alokatory w STL
  • Narzędzia programistyczne
    • kontrola wersji (Subversion)
    • testowanie (CPPUnit)

Literatura

  • Stroustroup Jezyk C++.
  • Alexandrescu Modern C++ Design, Generic Programming and Design Patterns Applied, 2001 Addison-Wesley.
  • S. Meyers, STL w praktyce. 50 sposobów efektywnego wykorzystania, 2004 Helion.
  • S. Meyers,C++, 50 efektywnych sposobów na udoskonalenie Twoich programów, 2003 Helion.
  • S. Meyers, More effective C++
  • B. Eckel, Ch. Allinson, Thinking in C++” Tom 2 2004 Helion.
  • B. Meyer, Object Oriented Software Construction
  • Strona SGI http://www.sgi.com/tech/stl/”

Moduły

  1. tytuł (ćwiczenia)
  2. tytuł (ćwiczenia)
  3. tytuł (ćwiczenia)
  4. tytuł (ćwiczenia)
  5. tytuł (ćwiczenia)
  6. tytuł (ćwiczenia)
  7. tytuł (ćwiczenia)