MN04: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
mNie podano opisu zmian |
mNie podano opisu zmian |
||
| Linia 24: | Linia 24: | ||
kod w c | kod w c | ||
<div style="background-color: | <div style="background-color:#afa"><pre> | ||
#include <stdio.h> | #include <stdio.h> | ||
float x; | float x; | ||
Wersja z 16:10, 28 sie 2006
Uwaga: przekonwertowane latex2mediawiki; prawdopodobnie trzeba wprowadzi? poprawki
Algorytm
<math>\displaystyle x_N^*\, =\, c_N / u_{N,N}</math>;
for (i = N-1; i >= 1; i--)
<math>\displaystyle x_i^*\,:=\,\left( c_i\,-\, \sum_{j=i+1}^N
u_{i,j}x_j^*\right)/u_{i,i}</math>;
(Algorytm ten jest wykonalny, ponieważ nieosobliwość macierzy implikuje, że , .) Podobnie, układ rozwiązujemy algorytmem:
Algorytm Gaussa
<math>\displaystyle x_1 = c_1</math>;
for (i=2; i <= N; i++)
<math>\displaystyle x_i = c_i\,-\,\sum_{j=1}^{i-1} l_{i,j} x_j^*</math>;
kod w c
#include <stdio.h>
float x;
main()
{
}
wyniki
\beginoutux to są wyniki \endoutux
A jeśli masz komendę DGESV = 5 to co?