MN04: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Przykry (dyskusja | edycje)
mNie podano opisu zmian
Przykry (dyskusja | edycje)
mNie podano opisu zmian
Linia 12: Linia 12:


<code>folat</code> oraz inne typy
<code>folat</code> oraz inne typy
''Uwaga: przekonwertowane latex2mediawiki; prawdopodobnie trzeba wprowadzi? poprawki''
{{algorytm|||
<pre>
<math>\displaystyle x_N^*\, =\, c_N / u_{N,N}</math>;
for (i <nowiki>=</nowiki> N-1; i ><nowiki>=</nowiki> 1; i--)
<math>\displaystyle x_i^*\,:=\,\left( c_i\,-\, \sum_{j=i+1}^N
u_{i,j}x_j^*\right)/u_{i,i}</math>;
</pre>}}
(Algorytm ten jest wykonalny, ponieważ nieosobliwość macierzy
implikuje, że <math>\displaystyle u_{i,i}\ne 0</math>, <math>\displaystyle \forall i</math>.) Podobnie, układ
<math>\displaystyle L x= c</math> rozwiązujemy algorytmem:
{{algorytm|Gaussa||
<pre>
<math>\displaystyle x_1 = c_1</math>;
for (i<nowiki>=</nowiki>2; i <<nowiki>=</nowiki> N; i++)
<math>\displaystyle x_i = c_i\,-\,\sum_{j=1}^{i-1} l_{i,j} x_j^*</math>;
</pre>}}
kod w c
{{algorytm|||
<pre>
#include <stdio.h>
float x;
main()
{
}
</pre>}}
wyniki
{{wyniki|||
<pre>
to są wyniki
</pre>}}
A jeśli masz komendę <code> DGESV <nowiki>=</nowiki> 5 </code> to co?

Wersja z 13:26, 28 sie 2006

Uwaga: przekonwertowane latex2mediawiki; prawdopodobnie trzeba wprowadzi? poprawki

Algorytm


UULLLULA

<math>\displaystyle x_N^*\, =\, c_N / u_{N,N}</math>;
for (i = N-1; i >= 1; i--)
	<math>\displaystyle x_i^*\,:=\,\left( c_i\,-\, \sum_{j=i+1}^N
	u_{i,j}x_j^*\right)/u_{i,i}</math>;

folat oraz inne typy Uwaga: przekonwertowane latex2mediawiki; prawdopodobnie trzeba wprowadzi? poprawki

Algorytm


<math>\displaystyle x_N^*\, =\, c_N / u_{N,N}</math>;
for (i = N-1; i >= 1; i--)
	<math>\displaystyle x_i^*\,:=\,\left( c_i\,-\, \sum_{j=i+1}^N
	u_{i,j}x_j^*\right)/u_{i,i}</math>;

(Algorytm ten jest wykonalny, ponieważ nieosobliwość macierzy implikuje, że ui,i0, i.) Podobnie, układ Lx=c rozwiązujemy algorytmem:

Algorytm Gaussa



<math>\displaystyle x_1 = c_1</math>;
for (i=2; i <= N; i++)
	<math>\displaystyle x_i = c_i\,-\,\sum_{j=1}^{i-1} l_{i,j} x_j^*</math>;

kod w c

Algorytm


#include <stdio.h>
float x;
	main()
	{
	}
	

wyniki

to są wyniki

A jeśli masz komendę DGESV = 5 to co?