PO Kolekcje wstęp - ćwiczenia: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
|||
Linia 20: | Linia 20: | ||
Do efektywnego wstawiania elementów na koniec potrzebujesz dodatkowej | Do efektywnego wstawiania elementów na koniec potrzebujesz dodatkowej | ||
informacji w swojej klasie - atrybutu pamietającego ostatni element listy. | informacji w swojej klasie - atrybutu pamietającego ostatni element listy. | ||
Ale co z usuwaniem ostatniego | Ale co z usuwaniem ostatniego elementu? | ||
</div> | </div> | ||
</div>}} | </div>}} |
Wersja z 19:48, 23 sie 2006
Ćwiczenia do wykładu o kolekcjach
Zad 1.
Zaimplementuj w postaci listy kolekcję uporządkowaną, tzn. taką, w której kolejność elementów wynika z kolejności wstawiania. Kolekcja ta powinna udostępniać następujące operacje:
- wstaw na początek
- wstaw na koniec
- podaj pierwszy element
- podaj ostatni element
- podaj liczbę elementów
Kolekcja powinna być sparametryzowana typem elementów.
Wskazówka 1
{{{3}}}
Wskazówka 2
{{{3}}}
Wskazówka 3
{{{3}}}
Zad 2.
Dodaj do kolekcji z zadania 1 trzy wersje iteratora wbudowanego, stworzone zgodnie z propozycjami z wykładu. Jaki jest koszt realizacji operacji dajElt(int i) dla pierwszego z iteratorów?
Zad 3.
Popraw trzecią wersję iteratora wbudowanego zaproponowaną na wykładzie tak, by pozwalała na jednoczesne przechodzenie kolekcji uporządkowanej na wiele sposobów.
Wskazówka
{{{3}}}