PO Kolekcje wstęp - ćwiczenia: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Linia 20: | Linia 20: | ||
Popraw trzecią wersję iteratora wbudowanego zaproponowaną na wykładzie tak, by pozwalała na jednoczesne przechodzenie kolekcji uporządkowanej na wiele sposobów. | Popraw trzecią wersję iteratora wbudowanego zaproponowaną na wykładzie tak, by pozwalała na jednoczesne przechodzenie kolekcji uporządkowanej na wiele sposobów. | ||
{{cwiczenie| 1|pytanko 1|<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> | |||
Jaka będzie wartość A[l] w przypadku gdy x nie ma w tablicy A ? | |||
</div> | |||
</div>}} | |||
{{wskazówka|||<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> | {{wskazówka|||<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> |
Wersja z 19:37, 23 sie 2006
Ćwiczenia do wykładu o kolekcjach
Zad 1.
Zaimplementuj w postaci listy kolekcję uporządkowaną, tzn. taką, w której kolejność elementów wynika z kolejności wstawiania. Kolekcja ta powinna udostępniać następujące operacje:
- wstaw na początek
- wstaw na koniec
- podaj pierwszy element
- podaj ostatni element
- podaj liczbę elementów
Kolekcja powinna być sparametryzowana typem elementów.
Zad 2.
Dodaj do kolekcji z zadania 1 trzy wersje iteratora wbudowanego, stworzone zgodnie z propozycjami z wykładu. Jaki jest koszt realizacji operacji dajElt(int i) dla pierwszego z iteratorów?
Zad 3.
Popraw trzecią wersję iteratora wbudowanego zaproponowaną na wykładzie tak, by pozwalała na jednoczesne przechodzenie kolekcji uporządkowanej na wiele sposobów.
Ćwiczenie 1
{{{3}}}