PO Kolekcje wstęp - ćwiczenia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Janusz (dyskusja | edycje)
Janusz (dyskusja | edycje)
Linia 20: Linia 20:


Popraw trzecią wersję iteratora wbudowanego zaproponowaną na wykładzie tak, by pozwalała na jednoczesne przechodzenie kolekcji uporządkowanej na wiele sposobów.  
Popraw trzecią wersję iteratora wbudowanego zaproponowaną na wykładzie tak, by pozwalała na jednoczesne przechodzenie kolekcji uporządkowanej na wiele sposobów.  
{{cwiczenie| 1|pytanko 1|<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
Jaka będzie wartość A[l] w przypadku gdy x nie ma w tablicy A ?
</div>
</div>}}


{{wskazówka|||<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
{{wskazówka|||<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">

Wersja z 19:37, 23 sie 2006

Ćwiczenia do wykładu o kolekcjach

Zad 1.

Zaimplementuj w postaci listy kolekcję uporządkowaną, tzn. taką, w której kolejność elementów wynika z kolejności wstawiania. Kolekcja ta powinna udostępniać następujące operacje:

  • wstaw na początek
  • wstaw na koniec
  • podaj pierwszy element
  • podaj ostatni element
  • podaj liczbę elementów

Kolekcja powinna być sparametryzowana typem elementów.

Zad 2.

Dodaj do kolekcji z zadania 1 trzy wersje iteratora wbudowanego, stworzone zgodnie z propozycjami z wykładu. Jaki jest koszt realizacji operacji dajElt(int i) dla pierwszego z iteratorów?

Zad 3.

Popraw trzecią wersję iteratora wbudowanego zaproponowaną na wykładzie tak, by pozwalała na jednoczesne przechodzenie kolekcji uporządkowanej na wiele sposobów.

Ćwiczenie 1

{{{3}}}

Szablon:Wskazówka