Zpo-10-wyk-Slajd7: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
== | ==Przykład(2)== | ||
[[Image:zpo-10-wyk-Slajd7.PNG| | [[Image:zpo-10-wyk-Slajd7.PNG|Przykład(2)]] | ||
Następnie klasa Czytelnik jest wyposażona w pamięć podręczną, implementowaną jako mapa odwzorowująca napisy (nazwiska czytelników) w obiekty klasy Czytelnik. Metoda-fabryka obecnie próbuje najpierw znaleźć żądany obiekt w pamięci podręcznej, a jedynie w przypadku niepowodzenia utworzyć go za pomocą wywołania konstruktora\ i następnie umieścić obiekt w pamięci podręcznej, zwracając wynik klientowi (w tym przypadku będzie to klasa Wypożyczenie). | |||
W ten sposób ograniczono liczbę tworzonych instancji klasy Czytelnik do jednej na każdy obiekt rzeczywisty oraz uniemożliwiono bezpośredni dostęp do konstruktora tej klasy, tworząc w efekcie obiekt-referencję. Obiekty klasy Czytelnik są traktowane jako referencje, a nie wartości. | |||
[[zpo-10-wyk-Slajd6 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-10-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-10-wyk-Slajd8 | Następny slajd >>]] | [[zpo-10-wyk-Slajd6 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-10-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-10-wyk-Slajd8 | Następny slajd >>]] |
Aktualna wersja na dzień 17:54, 4 lis 2006
Przykład(2)
Następnie klasa Czytelnik jest wyposażona w pamięć podręczną, implementowaną jako mapa odwzorowująca napisy (nazwiska czytelników) w obiekty klasy Czytelnik. Metoda-fabryka obecnie próbuje najpierw znaleźć żądany obiekt w pamięci podręcznej, a jedynie w przypadku niepowodzenia utworzyć go za pomocą wywołania konstruktora\ i następnie umieścić obiekt w pamięci podręcznej, zwracając wynik klientowi (w tym przypadku będzie to klasa Wypożyczenie).
W ten sposób ograniczono liczbę tworzonych instancji klasy Czytelnik do jednej na każdy obiekt rzeczywisty oraz uniemożliwiono bezpośredni dostęp do konstruktora tej klasy, tworząc w efekcie obiekt-referencję. Obiekty klasy Czytelnik są traktowane jako referencje, a nie wartości.