Zpo-8-wyk-Slajd14: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 1: Linia 1:
==Przykład(4)==
==Porównanie cykli produkcyjnych==


[[Image:zpo-8-wyk-Slajd14.PNG|Przykład(4)]]
[[Image:zpo-8-wyk-Slajd14.PNG|Porównanie cykli produkcyjnych]]




Po zakończeniu integracji należy usunąć możliwość wywołania konstruktora klasy KartaCzytelnicza. W tym celu, zamiast fizycznie go usuwać, najlepiej stworzyć pusty prywatny konstruktor, ponieważ w przeciwnym przypadku kompilator i tak wygeneruje domyślny konstruktor bezparametrowy.
Grupa AdHoc (AH) pracowała w uproszczonym modelu spiralnym, zaczynając od analizy zadania, następnie tworząc kod programu i uruchamiając testy akceptacyjne. Niepowodzenie któregokolwiek z testów powodowało powrót do programowania.


Drugą czynnością jest usunięcie ciała metody ''typKarty'' ''()'' w tej samej klasie i oznaczenie jej jako prywatnej. Od tego momentu klasa KartaCzytelnicza służy jedynie do przechowywania metody-fabryki i jako nadklasa dla klas reprezentujących poszczególne stany. Z punktu widzenia klienta jednak podklasy te są widoczne jedynie poprzez interfejs KartaCzytelnicza.
W porównaniu z tym cyklem model TR dodatkowo był rozszerzony o dwie fazy: refaktoryzację i testowanie jednostkowe. Refaktoryzacja następowała po fazie analizy i miała na celu właściwe wkomponowanie nowych funkcji do istniejącej struktury programu, przede wszystkim poprzez restrukturyzację. Testy jednostkowe, tworzone podczas programowania i po jego zakończeniu, służyły efektywnej refaktoryzacji oraz pozwalały programiście na bieżąco kontrolować jakość kodu.


Efektem tego przekształcenia była zamiana pola reprezentującego stan klasy w grupę podklas, z których każda reprezentuje klasę w określonym stanie.
Tak więc model AH składał się z trzech faz, natomiast model TR – z pięciu.




[[zpo-8-wyk-Slajd13 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-8-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-8-wyk-Slajd15 | Następny slajd >>]]
[[zpo-8-wyk-Slajd13 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-8-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-8-wyk-Slajd15 | Następny slajd >>]]

Aktualna wersja na dzień 18:13, 4 lis 2006

Porównanie cykli produkcyjnych

Porównanie cykli produkcyjnych


Grupa AdHoc (AH) pracowała w uproszczonym modelu spiralnym, zaczynając od analizy zadania, następnie tworząc kod programu i uruchamiając testy akceptacyjne. Niepowodzenie któregokolwiek z testów powodowało powrót do programowania.

W porównaniu z tym cyklem model TR dodatkowo był rozszerzony o dwie fazy: refaktoryzację i testowanie jednostkowe. Refaktoryzacja następowała po fazie analizy i miała na celu właściwe wkomponowanie nowych funkcji do istniejącej struktury programu, przede wszystkim poprzez restrukturyzację. Testy jednostkowe, tworzone podczas programowania i po jego zakończeniu, służyły efektywnej refaktoryzacji oraz pozwalały programiście na bieżąco kontrolować jakość kodu.

Tak więc model AH składał się z trzech faz, natomiast model TR – z pięciu.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>