Zpo-6-wyk-Slajd40: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
== | ==State/Strategy: konsekwencje== | ||
[[Image:zpo-6-wyk-Slajd40.PNG| | [[Image:zpo-6-wyk-Slajd40.PNG|State/Strategy: konsekwencje]] | ||
Zastosowanie wzorca pozwala modyfikować zachowanie obiektów tak jakby zmieniała się ich klasa – i to jest najważniejszy cel i konsekwencja tego wzorca. Istnieje natomiast grupa efektów pośrednich, ale o dość interesujących właściwościach. Hermetyzacja stanu w postaci niezależnych klas pozwala na jednorazową, niepodzielną zmianę tego stanu, bez wprowadzania stanów niespójnych czy nieoznaczonych. Jeżeli obiekty State nie przechowują informacji (w większości przypadków może ona być zapamiętana w obiekcie Context, ponieważ ona nie ulega zmianie), a jedynie definiują zachowanie, wówczas – paradoksalnie – obiekty te, reprezentujące stan, są bezstanowe i mogą być współdzielone między wiele obiektów Context. | |||
[[zpo-6-wyk-Slajd39 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-6-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-6-wyk-Slajd41 | Następny slajd >>]] | [[zpo-6-wyk-Slajd39 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-6-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-6-wyk-Slajd41 | Następny slajd >>]] |
Aktualna wersja na dzień 11:10, 17 paź 2006
State/Strategy: konsekwencje
Zastosowanie wzorca pozwala modyfikować zachowanie obiektów tak jakby zmieniała się ich klasa – i to jest najważniejszy cel i konsekwencja tego wzorca. Istnieje natomiast grupa efektów pośrednich, ale o dość interesujących właściwościach. Hermetyzacja stanu w postaci niezależnych klas pozwala na jednorazową, niepodzielną zmianę tego stanu, bez wprowadzania stanów niespójnych czy nieoznaczonych. Jeżeli obiekty State nie przechowują informacji (w większości przypadków może ona być zapamiętana w obiekcie Context, ponieważ ona nie ulega zmianie), a jedynie definiują zachowanie, wówczas – paradoksalnie – obiekty te, reprezentujące stan, są bezstanowe i mogą być współdzielone między wiele obiektów Context.