Grafika komputerowa i wizualizacja: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian
 
Robert m (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Linia 1: Linia 1:
=Autor sylabusa=
==Autor sylabusa==
dr inż. Dariusz Sawicki
dr inż. Dariusz Sawicki


dasa@iem.pw.edu.pl
dasa@iem.pw.edu.pl
=Nazwa zajęć=
==Nazwa zajęć==
'''Grafika komputerowa i wizualizacja'''
'''Grafika komputerowa i wizualizacja'''
=Typ zajęć=
==Typ zajęć==
wykład (15 godz.) + projekt (15 godz.)
wykład (15 godz.) + projekt (15 godz.)
=Opis=
==Opis==
Celem wykładu jest poznanie podstawowych zagadnień, możliwości realizacyjnych i tendencji rozwojowych grafiki komputerowej. Poznanie podstawowych problemów grafiki oraz metod i algorytmów stosowanych do ich rozwiązywania.
Celem wykładu jest poznanie podstawowych zagadnień, możliwości realizacyjnych i tendencji rozwojowych grafiki komputerowej. Poznanie podstawowych problemów grafiki oraz metod i algorytmów stosowanych do ich rozwiązywania.
Zadanie projektowe pozwala nabyć praktyczne umiejętności w rozwiązywaniu problemów graficznych.
Zadanie projektowe pozwala nabyć praktyczne umiejętności w rozwiązywaniu problemów graficznych.


=Wymagania wstępne=
==Wymagania wstępne==
Algorytmy i struktury danych
Algorytmy i struktury danych
=Sylabus=
==Sylabus==
*Historia i zastosowania grafiki komputerowej. Grafika rastrowa i wektorowa. Sprzęt dla potrzeb grafiki komputerowej.
*Historia i zastosowania grafiki komputerowej. Grafika rastrowa i wektorowa. Sprzęt dla potrzeb grafiki komputerowej.
*Podstawowe operacje rastrowe.
*Podstawowe operacje rastrowe.
Linia 24: Linia 24:
*Oświetlenie globalne. Dążenie do realizmu w grafice komputerowej.
*Oświetlenie globalne. Dążenie do realizmu w grafice komputerowej.


=Literatura=
==Literatura==
*Shirley P.: Fundamentals of Computer Graphics, sec. ed., A K Peters, 2005
*Shirley P.: Fundamentals of Computer Graphics, sec. ed., A K Peters, 2005
*FoleyJ.D., van Dam A., Feiner St.K., Hughes J.F.: Computer Graphics, Principles and Practice. Addison-Wesley Publ.Co.1996
*FoleyJ.D., van Dam A., Feiner St.K., Hughes J.F.: Computer Graphics, Principles and Practice. Addison-Wesley Publ.Co.1996

Wersja z 09:55, 21 cze 2006

Autor sylabusa

dr inż. Dariusz Sawicki

dasa@iem.pw.edu.pl

Nazwa zajęć

Grafika komputerowa i wizualizacja

Typ zajęć

wykład (15 godz.) + projekt (15 godz.)

Opis

Celem wykładu jest poznanie podstawowych zagadnień, możliwości realizacyjnych i tendencji rozwojowych grafiki komputerowej. Poznanie podstawowych problemów grafiki oraz metod i algorytmów stosowanych do ich rozwiązywania. Zadanie projektowe pozwala nabyć praktyczne umiejętności w rozwiązywaniu problemów graficznych.

Wymagania wstępne

Algorytmy i struktury danych

Sylabus

  • Historia i zastosowania grafiki komputerowej. Grafika rastrowa i wektorowa. Sprzęt dla potrzeb grafiki komputerowej.
  • Podstawowe operacje rastrowe.
  • Współrzędne jednorodne. Opis macierzowy przekształceń dwuwymiarowych i trójwymiarowych.
  • Reprezentacja przestrzeni trójwymiarowej na płaszczyźnie. Rzutowanie, kamera i wirtualne studio.
  • Modelowanie brył. Modelowanie krzywych i powierzchni.
  • Eliminacja elementów zasłoniętych.
  • Światło i barwa w grafice komputerowej.
  • Modelowanie oświetlenia. Cieniowanie.
  • Oświetlenie globalne. Dążenie do realizmu w grafice komputerowej.

Literatura

  • Shirley P.: Fundamentals of Computer Graphics, sec. ed., A K Peters, 2005
  • FoleyJ.D., van Dam A., Feiner St.K., Hughes J.F.: Computer Graphics, Principles and Practice. Addison-Wesley Publ.Co.1996
  • Hearn D., Baker P.: Computer Graphics. Prentice Hall 1997
  • Zabrodzki J. i inni : Grafika komputerowa, metody i narzędzia. WNT 1994
  • Jankowski M.: Elementy grafiki komputerowej. WNT 1990