Grafika komputerowa i wizualizacja: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
=Autor sylabusa= | ==Autor sylabusa== | ||
dr inż. Dariusz Sawicki | dr inż. Dariusz Sawicki | ||
dasa@iem.pw.edu.pl | dasa@iem.pw.edu.pl | ||
=Nazwa zajęć= | ==Nazwa zajęć== | ||
'''Grafika komputerowa i wizualizacja''' | '''Grafika komputerowa i wizualizacja''' | ||
=Typ zajęć= | ==Typ zajęć== | ||
wykład (15 godz.) + projekt (15 godz.) | wykład (15 godz.) + projekt (15 godz.) | ||
=Opis= | ==Opis== | ||
Celem wykładu jest poznanie podstawowych zagadnień, możliwości realizacyjnych i tendencji rozwojowych grafiki komputerowej. Poznanie podstawowych problemów grafiki oraz metod i algorytmów stosowanych do ich rozwiązywania. | Celem wykładu jest poznanie podstawowych zagadnień, możliwości realizacyjnych i tendencji rozwojowych grafiki komputerowej. Poznanie podstawowych problemów grafiki oraz metod i algorytmów stosowanych do ich rozwiązywania. | ||
Zadanie projektowe pozwala nabyć praktyczne umiejętności w rozwiązywaniu problemów graficznych. | Zadanie projektowe pozwala nabyć praktyczne umiejętności w rozwiązywaniu problemów graficznych. | ||
=Wymagania wstępne= | ==Wymagania wstępne== | ||
Algorytmy i struktury danych | Algorytmy i struktury danych | ||
=Sylabus= | ==Sylabus== | ||
*Historia i zastosowania grafiki komputerowej. Grafika rastrowa i wektorowa. Sprzęt dla potrzeb grafiki komputerowej. | *Historia i zastosowania grafiki komputerowej. Grafika rastrowa i wektorowa. Sprzęt dla potrzeb grafiki komputerowej. | ||
*Podstawowe operacje rastrowe. | *Podstawowe operacje rastrowe. | ||
Linia 24: | Linia 24: | ||
*Oświetlenie globalne. Dążenie do realizmu w grafice komputerowej. | *Oświetlenie globalne. Dążenie do realizmu w grafice komputerowej. | ||
=Literatura= | ==Literatura== | ||
*Shirley P.: Fundamentals of Computer Graphics, sec. ed., A K Peters, 2005 | *Shirley P.: Fundamentals of Computer Graphics, sec. ed., A K Peters, 2005 | ||
*FoleyJ.D., van Dam A., Feiner St.K., Hughes J.F.: Computer Graphics, Principles and Practice. Addison-Wesley Publ.Co.1996 | *FoleyJ.D., van Dam A., Feiner St.K., Hughes J.F.: Computer Graphics, Principles and Practice. Addison-Wesley Publ.Co.1996 |
Wersja z 09:55, 21 cze 2006
Autor sylabusa
dr inż. Dariusz Sawicki
dasa@iem.pw.edu.pl
Nazwa zajęć
Grafika komputerowa i wizualizacja
Typ zajęć
wykład (15 godz.) + projekt (15 godz.)
Opis
Celem wykładu jest poznanie podstawowych zagadnień, możliwości realizacyjnych i tendencji rozwojowych grafiki komputerowej. Poznanie podstawowych problemów grafiki oraz metod i algorytmów stosowanych do ich rozwiązywania. Zadanie projektowe pozwala nabyć praktyczne umiejętności w rozwiązywaniu problemów graficznych.
Wymagania wstępne
Algorytmy i struktury danych
Sylabus
- Historia i zastosowania grafiki komputerowej. Grafika rastrowa i wektorowa. Sprzęt dla potrzeb grafiki komputerowej.
- Podstawowe operacje rastrowe.
- Współrzędne jednorodne. Opis macierzowy przekształceń dwuwymiarowych i trójwymiarowych.
- Reprezentacja przestrzeni trójwymiarowej na płaszczyźnie. Rzutowanie, kamera i wirtualne studio.
- Modelowanie brył. Modelowanie krzywych i powierzchni.
- Eliminacja elementów zasłoniętych.
- Światło i barwa w grafice komputerowej.
- Modelowanie oświetlenia. Cieniowanie.
- Oświetlenie globalne. Dążenie do realizmu w grafice komputerowej.
Literatura
- Shirley P.: Fundamentals of Computer Graphics, sec. ed., A K Peters, 2005
- FoleyJ.D., van Dam A., Feiner St.K., Hughes J.F.: Computer Graphics, Principles and Practice. Addison-Wesley Publ.Co.1996
- Hearn D., Baker P.: Computer Graphics. Prentice Hall 1997
- Zabrodzki J. i inni : Grafika komputerowa, metody i narzędzia. WNT 1994
- Jankowski M.: Elementy grafiki komputerowej. WNT 1990