Strona główna stara: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Rogoda (dyskusja | edycje)
Enawrocka (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Linia 1: Linia 1:
<center><font size="+1">Należy naprawdę czytać [[Dla autorów]]</font></center>
==Ćwiczenia – Metodyki programowania: TSP i RUP==


== Sprawy organizacyjne ==
===Zadanie 1. Struktura zespołu dla połączenia PRINCE2 i RUP===
Załóżmy, że w Twojej firmie macie bardzo dobrze opanowaną metodykę RUP. Niestety, klient - na którym bardzo Wam zależy - wymaga, aby w przedsięwzięcie było zgodne (przynajmniej w ogólnym zarysie) z metodyką PRINCE2, które jest mu bardzo dobrze znana.


* [[Ustalenia odnośnie materiałów źródłowych]]
Opracuj (być może w zespole z kolegami, stosując metodę burzy mózgów) organizację zespołu, który byłby zgodny z PRINCE2 i RUP.
* [[Lista przedmiotów]]
* [[Lista przedmiotów w podziale na uczelnie]]
* Tutaj można obejrzeć przykładowy przedmiot: [[Zaawansowane algorytmy i struktury danych]]


Po lewej można obejrzeć informacje dla autorów, dyskusję i harmonogram
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
<span style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie </span>
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
 
Role w RUP:
*Analityk
*Architekt
*Kierownik projektu
*Tester
*Programista
Role w PRINCE2:
*Dyrektor
*Reprezentant użytkowników
*Reprezentant dostawcy
*Kontroler jakości
*Kierownik przedsięwzięcia
*Kierownik zespołu


== Elementy multimedialne ==
Aby, utrzymać zgodność z obiema metodykami można zaproponować zespół o następującej strukturze (role z RUP, oznaczone są poprzez użycie kursywy):


* Działają flashe [[Miejsce_do_testów_i_prób#materia.C5.82y_we_Flashu|demonstracja]]
[[image:zio-6-lab01.png|Proponowana struktura zespołu]]
* Działa ShowHide [[Dla autorów|Przykład na stronie dla autorów]]
* Działa dodawanie Appletów Java, przykład: [[DemoApplet|Strona z appletem]]. Wskazówki dotyczące tworzenia appletów tak, żeby wyglądały dobrze i łatwo się na ich bazie tworzyło inne są [[AppletHowTo|tutaj]]
* Działa dodawanie Filmów Flash, przykład [[FilmFlashDemo|Strona z filmem flash]]. Uwaga: jest ustawione zabezpiecznie na wielkość przesłanego filmu (2MB). Filmy Flash można dodawać jako plik FLV i odtwarzający go plik SWF, lub sam SWF
* Wiki-slajdy: [[Sjaldy]]


== Style (szablony) dla twierdzeń, definicji itp. ==
Rys 1. Proponowana struktura zespołu
Są zdefiniowane szablony dla najważniejszych elementów tekstu matematycznego/informatycznego, przykłady wraz z zastosowaniami są dostępne [[Szablony|tutaj]]. '''Uwaga:''' prosimy o używanie tych szablonów, pozwoli to zachować jednorodny wygląd materiałów.


== Konwertery Latex do Wiki ==
</div>
Obecnie dostępne są dwa konwertery:
</div>
* \latex do Wiki
* LaTeX2WikiMedia


=== LaTeX2WikiMedia ===
----
===Zadanie 2. Cykl życia oprogramowania dla połączenia PRINCE2 i RUP===
Na stronie [http://www.ii.uj.edu.pl/~pawlik1/latex2mediawiki.php http://www.ii.uj.edu.pl/~pawlik1/latex2mediawiki.php] można znaleźć konwerter.
W ramach pierwszego zadania udało Ci się opracować strukturę zespołu, który jest zgodny z PRINCE2 i RUP. Kolejnym problem może być zaproponowanie cyklu życia projektu, który także będzie wpasowywał się w obie metodyki.  


[[Dokumentacja_LaTeX2WikiMedia|Tutaj]] można dowiedzieć się jak używać LaTeX2WikiMedia.
Zadanie polega na opracowaniu cyklu życia projektu zgodnego z PRINCE2 i RUP.


===\latex do Wiki===


* [[Dokumentacja]]
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
* Konwerter w Pythonie: [[media:Latex2wiki.zip|Latex2wiki.zip]]
<span style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie </span>
* Styl Latexa i przykład jego użycia [[media:Styl_latexa.zip|Styl_latexa.zip]]. Użycie stylu powoduje, że różne elementy tekstu w Latexu zostaną przekonwertowane na szablony Wiki
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">


Przykłady:
Cykl życia projektu według RUP:
[[WIKIwyklad01]]
[[WIKIwyklad02]]


== Inne ==
[[image:zio-6-lab02.png|Cykl życia projektu według RUP]]


#[[Miejsce do testów i prób]]
Rys 2. Cykl życia projektu według RUP
#[[Testy 2]]
 
#[[Test Ani]]
 
#[[Test TR]]
Cykl życia projektu realizowanego według PRINCE2:
#[[test PK]]
 
#[[Test GR]]
[[image:zio-6-lab03.png|Cykl życia projektu według PRINCE2]]
#[[Test GR2]]
 
#[[Test GR3]]
Rys 3. Cykl życia projektu według PRINCE2
#[[test parsera]]
 
#[[test parsera 2]]
 
#[[Test Arka]]
Aby połączyć oba podejścia należy zagłębić się w poszczególne etapy, aby odszukać podobieństwa. Staramy się zatem mapować etapy jednego cyklu w drugi. Na przykład:
#[[jk]]
*Rozpoczęcia – w pewnym stopniu odpowiada przygotowaniu założeń z PRINCE2, obie fazy mają na celu przygotowanie wizji i zakresu projektu,
#[[testy pitab]]
*Dopracowanie, jak i Inicjowanie projektu, mają na celu wyodrębnienie zadań oraz zidentyfikowanie wymaganych zasobów. Dodatkowo w ramach RUP, który jest bardziej zorientowany na wytwarzanie oprogramowania, mamy stworzenie architektury
#[[testy ps]]
*W oby dwóch cyklach kolejnymi etapami jest konstrukcja. W PRINCE2 podzielona jest ona na etapy, natomiast w przypadku RUP mamy przyrosty. Dodatkowo w RUP dodany jest etap wdrożenia, o którym nie możemy zapomnieć,
#[[Testy external]]
*W PRINCE2 istnieje jeszcze zamknięcie projektu.
#[[test MP]]
 
 
Jako połączenie można zaproponować następujący cykl życia:
 
[[image:zio-6-lab04.png|Proponowany cykl życia projektu]]
 
Rys 4. Proponowany cykl życia projektu
 
</div>
</div>
 
----
===Zadanie 3. Procesy w TSP i PRINCE2===
Zadanie polega na dokonaniu mapowania pomiędzy procesami TSP (w obrębie jednej iteracji) i PRINCE2. Po jednej stronie rozpisz sobie listę procesów TSP, a po drugiej procesy PRINCE2. Połącz odpowiadające sobie funkcjami procesy liniami.
 
[[image:zio-6-lab05.png|Procesy TSP i PRINCE2 przed mapowaniem]]
 
Rys 5. Procesy TSP i PRINCE2 przed mapowaniem
 
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
<span style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie </span>
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
 
Podobnie jak w przypadku poprzednich zadań, należy zaznajomić się z podprocesami dla porównywanych procesów (co jest wejściem, wyjściem, celem).
 
[[image:zio-6-lab06.png|Procesy TSP i PRINCE2 po mapowaniu]]
 
Rys 6. Procesy TSP i PRINCE2 po mapowaniu
 
</div>
</div>
 
==Pytania do dyskusji==
#Czy można znaleźć wspólny mianownik dla poznanych metody TSP, RUP i PRINCE2?
#Jakie są najważniejsze różnice między TSP, RUP i PRINCE2?

Wersja z 11:44, 15 sie 2006

Ćwiczenia – Metodyki programowania: TSP i RUP

Zadanie 1. Struktura zespołu dla połączenia PRINCE2 i RUP

Załóżmy, że w Twojej firmie macie bardzo dobrze opanowaną metodykę RUP. Niestety, klient - na którym bardzo Wam zależy - wymaga, aby w przedsięwzięcie było zgodne (przynajmniej w ogólnym zarysie) z metodyką PRINCE2, które jest mu bardzo dobrze znana.

Opracuj (być może w zespole z kolegami, stosując metodę burzy mózgów) organizację zespołu, który byłby zgodny z PRINCE2 i RUP.

Rozwiązanie


Zadanie 2. Cykl życia oprogramowania dla połączenia PRINCE2 i RUP

W ramach pierwszego zadania udało Ci się opracować strukturę zespołu, który jest zgodny z PRINCE2 i RUP. Kolejnym problem może być zaproponowanie cyklu życia projektu, który także będzie wpasowywał się w obie metodyki.

Zadanie polega na opracowaniu cyklu życia projektu zgodnego z PRINCE2 i RUP.


Rozwiązanie


Zadanie 3. Procesy w TSP i PRINCE2

Zadanie polega na dokonaniu mapowania pomiędzy procesami TSP (w obrębie jednej iteracji) i PRINCE2. Po jednej stronie rozpisz sobie listę procesów TSP, a po drugiej procesy PRINCE2. Połącz odpowiadające sobie funkcjami procesy liniami.

Procesy TSP i PRINCE2 przed mapowaniem

Rys 5. Procesy TSP i PRINCE2 przed mapowaniem

Rozwiązanie

Pytania do dyskusji

  1. Czy można znaleźć wspólny mianownik dla poznanych metody TSP, RUP i PRINCE2?
  2. Jakie są najważniejsze różnice między TSP, RUP i PRINCE2?