ZZL Moduł 12: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Daniel-PW (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Daniel-PW (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Linia 6: Linia 6:


Opracowanie graficzne: Natalia Biedugnis
Opracowanie graficzne: Natalia Biedugnis
|}
<hr width="100%">
{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
|valign="top" width="450px"|[[Grafika:ZZL_M12_Slajd2.png]]
|valign="top"|'''Wprowadzenie'''
Zarządzanie wynikami pracy wymaga sformułowanie, opracowanie i wdrożenia:
* Systemu mierzenia wyników
* Systemu oceny wyników pracy i potencjału pracownika
* Szkoleń
Aby szkolenia wspomagały realizację celów organizacji należy dokonać analizy potrzeb szkoleniowych z uwzględnieniem strategii rozwoju firmy, organizować szkolenia zewnętrzne i wewnętrzne wspierające wszystkie ważniejsze procesy w firmie.
Wdrożenie systemu ocen pracowniczych dostarczając rzetelnych informacji o mocnych i słabych stronach potencjału społecznego organizacji jest podstawą do planowania zasobów ludzkich, decyzji w sprawie rekrutacji, awansów, czy przesunięć i zwolnień pracowników, szkolenia i doskonalenia, modyfikacji systemu wynagrodzeń.
Współczesne firmy wprowadzają systemy pomiaru swoich wyników nie tylko na poziomie zbiorczych danych finansowych, co jest oczywiste, ale także indywidualnej wydajności i wyników pracy. Jak zawsze „diabeł tkwi w szczegółach” i niektóre systemy ocen wyników pracy nie przynoszą oczekiwanych korzyści, gdyż błędnie określono wskaźniki pożądanych zachowań, kryteria oceny nie są spójne z celami organizacji. Aby system ocen okresowych zyskał akceptację pracowników musi być postrzegany jako sprawiedliwy w identyfikowaniu efektywnych pracowników oraz nagradzaniu ich wkładu przez właściwą dystrybucję nagród organizacyjnych. W przeciwnym przypadku będzie biurokratyczną procedurą, która może być wręcz szkodliwa dla organizacji, a z perspektywy zaangażowanych w nią pracowników jest stratą czasu.
|}
<hr width="100%">
{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
|valign="top" width="450px"|[[Grafika:ZZL_M12_Slajd3.png]]
|valign="top"|'''Słowa kluczowe'''
* Szkolenie, coaching, mentoring
* System ocen okresowych
* Rozmowa oceniająca
* Informacja zwrotna
|}
<hr width="100%">
{| border="0" cellpadding="4" width="100%"
|valign="top" width="450px"|[[Grafika:ZZL_M12_Slajd4.png]]
|valign="top"|'''Tematyka wykładu'''
* Szkolenie
* Ocena wyników pracy
* Przekazywanie informacji zwrotnych


|}
|}


<hr width="100%">
<hr width="100%">

Wersja z 03:20, 12 sie 2006

Rozwój i ocena potencjału społecznego organizacji

Opracowanie merytoryczne: Izabela Stawowa

Opracowanie graficzne: Natalia Biedugnis


Wprowadzenie

Zarządzanie wynikami pracy wymaga sformułowanie, opracowanie i wdrożenia:

  • Systemu mierzenia wyników
  • Systemu oceny wyników pracy i potencjału pracownika
  • Szkoleń

Aby szkolenia wspomagały realizację celów organizacji należy dokonać analizy potrzeb szkoleniowych z uwzględnieniem strategii rozwoju firmy, organizować szkolenia zewnętrzne i wewnętrzne wspierające wszystkie ważniejsze procesy w firmie.

Wdrożenie systemu ocen pracowniczych dostarczając rzetelnych informacji o mocnych i słabych stronach potencjału społecznego organizacji jest podstawą do planowania zasobów ludzkich, decyzji w sprawie rekrutacji, awansów, czy przesunięć i zwolnień pracowników, szkolenia i doskonalenia, modyfikacji systemu wynagrodzeń.

Współczesne firmy wprowadzają systemy pomiaru swoich wyników nie tylko na poziomie zbiorczych danych finansowych, co jest oczywiste, ale także indywidualnej wydajności i wyników pracy. Jak zawsze „diabeł tkwi w szczegółach” i niektóre systemy ocen wyników pracy nie przynoszą oczekiwanych korzyści, gdyż błędnie określono wskaźniki pożądanych zachowań, kryteria oceny nie są spójne z celami organizacji. Aby system ocen okresowych zyskał akceptację pracowników musi być postrzegany jako sprawiedliwy w identyfikowaniu efektywnych pracowników oraz nagradzaniu ich wkładu przez właściwą dystrybucję nagród organizacyjnych. W przeciwnym przypadku będzie biurokratyczną procedurą, która może być wręcz szkodliwa dla organizacji, a z perspektywy zaangażowanych w nią pracowników jest stratą czasu.


Słowa kluczowe
  • Szkolenie, coaching, mentoring
  • System ocen okresowych
  • Rozmowa oceniająca
  • Informacja zwrotna

Tematyka wykładu
  • Szkolenie
  • Ocena wyników pracy
  • Przekazywanie informacji zwrotnych