Inżynieria oprogramowania: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian
Poprawki edytorskie
Linia 1: Linia 1:
== Forma zajęć ==
Wykład (30 godzin) + laboratorium (30 godzin)
== Opis ==
Zasady, metody i narzędzia prowadzenia projektów programistycznych.
== Sylabus ==
== Sylabus ==
=== Autor ===  
=== Autor ===  
dr hab. inż. Jerzy Nawrocki, prof. PP
* Jerzy Nawrocki
jerzy.nawrocki@put.poznan.pl


=== Wymagania wstępne ===
=== Wymagania wstępne ===
* Podstawy programowania
* Podstawy programowania
* Funkcje, relacje i zbiory. Elementy logiki matematycznej:  rachunek zdań i tautologie. Rekurencja.
* Funkcje, relacje i zbiory. Elementy logiki matematycznej:  rachunek zdań i tautologie. Rekurencja.

Wersja z 07:50, 7 lip 2006

Forma zajęć

Wykład (30 godzin) + laboratorium (30 godzin)

Opis

Zasady, metody i narzędzia prowadzenia projektów programistycznych.

Sylabus

Autor

  • Jerzy Nawrocki

Wymagania wstępne

  • Podstawy programowania
  • Funkcje, relacje i zbiory. Elementy logiki matematycznej: rachunek zdań i tautologie. Rekurencja.
  • Programowanie obiektowe.

Zawartość

  • Zasady skutecznego działania
  • Personal Software Process
  • Specyfikacja wymagań
  • Przeglądy artefaktów
  • Język UML
  • Metody formalne
  • Wzorce projektowe
  • Zarządzanie konfiguracą
  • Wprowadzenie do testowania
  • Automatyzacja wykonywania testów
  • Ewolucja oprogramowania i refaktoryzacja
  • Programowanie Ekstremalne


Literatura

  1. M.Fowler, K.Scott. UML w kropelce. LTP, 2002.
  2. S.Covey. 7 nawyków skutecznego działania. REBIS, 2002.
  3. W.Humphrey. A Discipline for Software Engineering. Addison-Wesley, 1995.
  4. K.Beck, A.Cynthia. Wydajne programowanie – Extreme Programming. Mikom, 2005.