SW wykład 5 - Slajd7: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Semantyka i weryfikacja programów/Wykład 5}} | {{Semantyka i weryfikacja programów/Wykład 5}} | ||
[[Grafika:sw0506.png|center|frame]] | [[Grafika:sw0506.png|center|frame]] | ||
Wprowadźmy jeszcze jedną konwencję notacyjną: przyjmijmy, że operator | |||
złożenia funkcji rozszerzamy na funkcje ze składów w składy z | |||
możliwością sygnalizacji błędu tak, by możliwy błąd pojawiający się | |||
jako wynik pierwszej funkcji był zawsze propagowany jako wynik | |||
złożenia. Wykorzystując tak uogólnione złożenie i operując | |||
bezpośrednio na takich funkcjach (a więc eliminując, gdzie tylko to | |||
możliwe, wyraźne posługiwanie się stanami) możemy znacząco uprościć | |||
powyższe klauzule. Podane wyżej klauzule są już naprawdę bardzo zwarte | |||
i, mamy nadzieję, czytelne i intuicyjnie oczywiste. | |||
Pozostała nam jeszcze klauzula semantyczna dla nowej postaci | |||
instrukcji: instrukcji bloku. |
Aktualna wersja na dzień 21:00, 25 wrz 2006
Bloki i deklaracje Lokacje Funkcje semantyczne Konwencje notacyjne Instrukcje Klauzule semantyczne Klauzule semantyczne, c.d. Deklaracje Deklaracje, c.d. Semantyka bloków Procedury Wiązania zmiennych Semantyka Tiny++ Semantyka Tiny++ Rekurencja Semantyka procedur rek. Semantyka procedur rek.

Wprowadźmy jeszcze jedną konwencję notacyjną: przyjmijmy, że operator złożenia funkcji rozszerzamy na funkcje ze składów w składy z możliwością sygnalizacji błędu tak, by możliwy błąd pojawiający się jako wynik pierwszej funkcji był zawsze propagowany jako wynik złożenia. Wykorzystując tak uogólnione złożenie i operując bezpośrednio na takich funkcjach (a więc eliminując, gdzie tylko to możliwe, wyraźne posługiwanie się stanami) możemy znacząco uprościć powyższe klauzule. Podane wyżej klauzule są już naprawdę bardzo zwarte i, mamy nadzieję, czytelne i intuicyjnie oczywiste.
Pozostała nam jeszcze klauzula semantyczna dla nowej postaci instrukcji: instrukcji bloku.