ZZL Moduł 4: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 98: | Linia 98: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:ZZL_M4_Slajd6.png]] | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:ZZL_M4_Slajd6.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"|'''Znaczenie inteligencji emocjonalnej''' | ||
Inteligencja emocjonalna pracownika oznacza dla grupy: | |||
*większą wrażliwość na uczucia innych i chęć ich rozumienia – empatię; | |||
*umiejętność słuchania innych; | |||
*większą zręczność w komunikowaniu się z innymi; | |||
*umiejętność pozytywnego rozwiązywania kryzysów i konfliktów; | |||
*prospołeczne nastawienie, dbanie o harmonijne i zgodne stosunki. | |||
|} | |} | ||
Linia 105: | Linia 114: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|valign="top" width="500px"|[[Grafika:ZZL_M4_Slajd7.png]] | |valign="top" width="500px"|[[Grafika:ZZL_M4_Slajd7.png]] | ||
|valign="top"| | |valign="top"|'''Co składa się na inteligencje emocjonalną?''' | ||
Autorzy książki ''„EQ. Inteligencja emocjonalna w organizacji i zarządzaniu”'' opracowali zintegrowany model inteligencji emocjonalnej w organizacji i zarządzaniu, na który składają się cztery filary: | |||
{| style="color:white" | |||
|- | |||
| bgcolor="#336699" align="center"|'''1. Umiejętności emocjonalne''' || bgcolor="#336699"|'''2. Sprawność emocjonalna''' | |||
|- | |||
| bgcolor="#FFFF99" valign="top"|<span style="color:black">''...wynikają z działań ludzkiego serca, które daje nam energię czyniącą nas realnymi i która motywuje nas do określania i rozwijania naszego potencjału i celu życiowego; koncentrują się na uczeniu się alfabetu, gramatyki i słownictwa EQ oraz na rozpoznawaniu, szanowaniu i cenieniu mądrości zawartej w uczuciach...''</span> || bgcolor="#FFFF99" valign="top"|<span style="color:black">''...umożliwia praktyczne wykorzystanie nabytych umiejętności emocjonalnych, rozwijanie większej autentyczności i wiarygodności; daje entuzjazm, elastyczność oraz bardzo konstruktywną „twardość” przydatną w radzeniu sobie z wyzwaniami i zmianami, co z kolei wspomaga „odporność” – zdolność emocjonalnego przystosowania się do radzenia sobie z presją i problemami...''</span> | |||
|- | |||
| bgcolor="#336699" align="center"|'''4. Emocjonalna alchemia'''|| bgcolor="#336699" align="center"|'''3. Głębia emocjonalna''' | |||
|- | |||
| bgcolor="#FFFF99" valign="top"|<span style="color:black">''...dzięki podwyższonej świadomości i intuicyjnym zastosowaniom EQ stajemy się alchemikami; nie zamykamy się przed falami emocjonalnymi u siebie i u innych, lecz uczymy się je odczuwać i przystosowywać się do nich; uczymy się słuchać swoich wewnętrznych podpowiedzi, głosu sersa, entuzjazmu i innych emocji będących katalizatorami zmian i rozwoju...''</span> || bgcolor="#FFFF99" valign="top"|<span style="color:black">''...kiedy żyjesz z głębi serca, to podążasz za biegiem swoich myśli, poznajesz swoją świadomość i nie wahasz się zajmować stanowiska; Dzięki głębi emocjonalnej zaczynamy poznawać i wykorzystywać ukryte możliwości, dzięki którym możemy stawić czoła losowi i zdobyć się na osiągnięcie najważniejszych celów w swoim życiu...''</span> | |||
|- | |||
| bgcolor="#336699" colspan="2" align="right"|'''cytaty za: Cooper R., Sawaf A., ''EQ. Inteligencja emocjonalna w organizacji i zarządzaniu'', | |||
Wyd. Studio Emka, Warszawa 2000 | |||
''' | |||
|} | |||
|} | |} | ||
Wersja z 12:42, 10 sie 2006
![]() |
Wykład 4. Umiejętności interpersonalne
Opracowanie graficzne: Natalia Biedugnis |
![]() |
Słowa kluczowe: inteligencja emocjonalna, asertywność, radzenie sobie z sytuacjach konfliktowych, radzenie sobie ze stresem, zarządzanie czasem |
![]() |
![]() |
![]() |