Inżynieria oprogramowania: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
== | == Forma zajęć == | ||
Wykład (30 godzin) + laboratorium (30 godzin) | |||
== | == Opis == | ||
Zasady, metody i narzędzia prowadzenia projektów programistycznych. | |||
== Sylabus == | |||
=== Autor === | |||
* Jerzy Nawrocki | |||
=== Wymagania wstępne === | |||
* Podstawy programowania | |||
* Funkcje, relacje i zbiory. Elementy logiki matematycznej: rachunek zdań i tautologie. Rekurencja. | |||
* Programowanie obiektowe. | |||
* | |||
* | |||
* | |||
=== Zawartość === | |||
* Zasady skutecznego działania | |||
* Personal Software Process | |||
* Specyfikacja wymagań | |||
* Kontrola jakości artefaktów | |||
* Język UML | |||
* Metody formalne | |||
* Wzorce projektowe | |||
* Zarządzanie konfiguracą | |||
* Wprowadzenie do testowania | |||
* Automatyzacja wykonywania testów | |||
* Ewolucja oprogramowania i refaktoryzacja | |||
* Programowanie Ekstremalne | |||
===Moduły=== | |||
# Wprowadzenie do przedmiotu (flash / html / pdf) (Ćwiczenia) | |||
# Zasady skutecznego działania (flash / html / pdf) (Ćwiczenia) | |||
# Specyfikacja wymagań (Ł.Olek) (flash / html / pdf) (Ćwiczenia) | |||
# Kontrola jakości artefaktów (flash / html / pdf) (Ćwiczenia) | |||
# Język UML, cz. I (flash / html / pdf) (Ćwiczenia) | |||
# Język UML, cz. II (flash / html / pdf) (Ćwiczenia) | |||
# Metody formalne (flash / html / pdf) ([[io-07-lab-wiki|Ćwiczenia]]) | |||
# Wzorce projektowe (flash / html / pdf) (Ćwiczenia) | |||
# Zarządzanie konfiguracją (flash / html / pdf) (Ćwiczenia) | |||
# Wprowadzenie do testowania (flash / html / pdf) (Ćwiczenia) | |||
# Automatyzacja wykonywania testów (flash / html / pdf) (Ćwiczenia) | |||
# Programowanie Ekstremalne (flash / html / pdf) (Ćwiczenia) | |||
# Ewolucja oprogramowania i refaktoryzacja (flash / html / pdf) (Ćwiczenia) | |||
=== Literatura === | |||
# M.Fowler, K.Scott. UML w kropelce. LTP, 2002. | |||
=== | # S.Covey. 7 nawyków skutecznego działania. REBIS, 2002. | ||
# W.Humphrey. A Discipline for Software Engineering. Addison-Wesley, 1995. | |||
# K.Beck, A.Cynthia. Wydajne programowanie – Extreme Programming. Mikom, 2005. | |||
Wersja z 23:25, 10 sie 2006
Forma zajęć
Wykład (30 godzin) + laboratorium (30 godzin)
Opis
Zasady, metody i narzędzia prowadzenia projektów programistycznych.
Sylabus
Autor
- Jerzy Nawrocki
Wymagania wstępne
- Podstawy programowania
- Funkcje, relacje i zbiory. Elementy logiki matematycznej: rachunek zdań i tautologie. Rekurencja.
- Programowanie obiektowe.
Zawartość
- Zasady skutecznego działania
- Personal Software Process
- Specyfikacja wymagań
- Kontrola jakości artefaktów
- Język UML
- Metody formalne
- Wzorce projektowe
- Zarządzanie konfiguracą
- Wprowadzenie do testowania
- Automatyzacja wykonywania testów
- Ewolucja oprogramowania i refaktoryzacja
- Programowanie Ekstremalne
Moduły
- Wprowadzenie do przedmiotu (flash / html / pdf) (Ćwiczenia)
- Zasady skutecznego działania (flash / html / pdf) (Ćwiczenia)
- Specyfikacja wymagań (Ł.Olek) (flash / html / pdf) (Ćwiczenia)
- Kontrola jakości artefaktów (flash / html / pdf) (Ćwiczenia)
- Język UML, cz. I (flash / html / pdf) (Ćwiczenia)
- Język UML, cz. II (flash / html / pdf) (Ćwiczenia)
- Metody formalne (flash / html / pdf) (Ćwiczenia)
- Wzorce projektowe (flash / html / pdf) (Ćwiczenia)
- Zarządzanie konfiguracją (flash / html / pdf) (Ćwiczenia)
- Wprowadzenie do testowania (flash / html / pdf) (Ćwiczenia)
- Automatyzacja wykonywania testów (flash / html / pdf) (Ćwiczenia)
- Programowanie Ekstremalne (flash / html / pdf) (Ćwiczenia)
- Ewolucja oprogramowania i refaktoryzacja (flash / html / pdf) (Ćwiczenia)
Literatura
- M.Fowler, K.Scott. UML w kropelce. LTP, 2002.
- S.Covey. 7 nawyków skutecznego działania. REBIS, 2002.
- W.Humphrey. A Discipline for Software Engineering. Addison-Wesley, 1995.
- K.Beck, A.Cynthia. Wydajne programowanie – Extreme Programming. Mikom, 2005.