CWGI Moduł 5: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 15: | Linia 15: | ||
Metoda I (za pomocą przekroju)''' | Metoda I (za pomocą przekroju)''' | ||
Przez punkty '''A''' i '''B''' prowadzimy płaszczyznę pionowo - rzutującą <math> \ | Przez punkty '''A''' i '''B''' prowadzimy płaszczyznę pionowo - rzutującą <math> \varphi''</math>, która jest równoległa do rzutni poziomej. Tak poprowadzona płaszczyzna wyznaczy nam przekrój walca w postaci okręgu, równoległego do rzutni poziomej, którego dwie średnice wzajemnie prostopadłe oznaczymy w rzucie pionowym jako <math>P''Q'</math>' i <math>R''S''</math>. Jedna ze średnic <math>PQ</math> będzie równoległa do rzutni pionowej, druga <math>RS</math> do niej prostopadła. W rzucie pionowym otrzymamy, zatem średnicę <math>P''Q''</math> w wielkości rzeczywistej oraz średnicę <math>R''S''</math>, która będzie punktem. Rzutem poziomym przekroju (okręgu) będzie okrąg pokrywający się z rzutem poziomym walca. Bez trudu na rzucie poziomym przekroju można wyznaczyć rzuty poziome średnic <math>P'Q'</math> i <math>R'S'</math> przekroju walca płaszczyzną <math>\varphi''</math>. Na przekroju w postaci okręgu wyznaczymy poszukiwane rzuty poziome punktów <math>A'</math> i <math>B'</math>. W celu oznaczenia widoczności punktów w rzucie pionowym prowadzimy pomocniczą płaszczyznę <math>\gamma'</math>, która określa widoczną część powierzchni walca. Wszystkie punkty leżące poniżej tej płaszczyzny są widoczne, natomiast powyżej są niewidoczne. Z przeprowadzonej analizy wynika, zatem, że punkt <math>A\,</math> w rzucie pionowym będzie niewidoczny. | ||
''' | ''' | ||
Metoda II (za pomocą tworzących)''' | Metoda II (za pomocą tworzących)''' |
Wersja z 12:59, 7 sie 2006
![]() |
Powierzchnie obrotowe |