Analiza matematyczna 1/Ćwiczenia 1: Zbiory liczbowe: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
m Zastępowanie tekstu – „.</math>” na „</math>.”
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 3: Linia 3:
{{cwiczenie|1.1.||
{{cwiczenie|1.1.||
Sprawdzić, czy liczby: <math>\frac{3}{7}</math>,
Sprawdzić, czy liczby: <math>\frac{3}{7}</math>,
<math>\sqrt{2}-1</math>, <math> \sqrt{5}-2</math>, <math> \frac{1}{\sqrt{2}}</math>,
<math>\sqrt{2}-1</math>, <math>\sqrt{5}-2</math>, <math>\frac{1}{\sqrt{2}}</math>,
<math>\frac{1}{\sqrt{3}}</math> należą do trójkowego zbioru Cantora.
<math>\frac{1}{\sqrt{3}}</math> należą do trójkowego zbioru Cantora.


Linia 9: Linia 9:


<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Wskazówka </span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Wskazówka </span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
Można posłużyć się kalkulatorem i wyznaczyć przybliżenia dziesiętne podanych liczb. Następnie sprawdzić, czy skazane liczby należą do zbiorów <math> C_0</math>, <math> C_1</math>, <math> C_2</math>, ...
Można posłużyć się kalkulatorem i wyznaczyć przybliżenia dziesiętne podanych liczb. Następnie sprawdzić, czy skazane liczby należą do zbiorów <math>C_0</math>, <math>C_1</math>, <math>C_2</math>, ...
</div></div>
</div></div>


<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie </span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie </span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
Mamy
Mamy
<center><math> \begin{align} &\frac{3}{7}&=0,4285714...&\notin C_1\\
<center><math>\begin{align} &\frac{3}{7}&=0,4285714...&\notin C_1\\
&\sqrt{2}-1&=0,4142135...&\notin C_1\\
&\sqrt{2}-1&=0,4142135...&\notin C_1\\
&\sqrt{5}-2&=0,2360679...&\in C_3\setminus C_4 \\
&\sqrt{5}-2&=0,2360679...&\in C_3\setminus C_4 \\
Linia 20: Linia 20:
&\frac{1}{\sqrt{3}}&=0,5773502...&\notin C_1.
&\frac{1}{\sqrt{3}}&=0,5773502...&\notin C_1.
\end{align}</math></center>
\end{align}</math></center>
gdyż mamy <math> \frac{19}{81}<\sqrt{5}-2<\frac{20}{81}</math> oraz
gdyż mamy <math>\frac{19}{81}<\sqrt{5}-2<\frac{20}{81}</math> oraz
<math> \frac{19}{27}<\frac{1}{\sqrt{2}}<\frac{20}{27}</math>. Stąd żadna z podanych liczb nie należy do trójkowego zbioru Cantora. </div></div>
<math>\frac{19}{27}<\frac{1}{\sqrt{2}}<\frac{20}{27}</math>. Stąd żadna z podanych liczb nie należy do trójkowego zbioru Cantora. </div></div>


{{cwiczenie|1.2.||
{{cwiczenie|1.2.||
Wykazać równości
Wykazać równości


a) <math> \forall q\in \Bbb C : q\neq 1 \ \forall n\in \Bbb N :  
a) <math>\forall q\in \Bbb C : q\neq 1 \ \forall n\in \Bbb N :  
1+q+q^2+...+q^n=\frac{q^{n+1}-1}{q-1},</math>
1+q+q^2+...+q^n=\frac{q^{n+1}-1}{q-1}</math>,


b) <math> \forall a,\ b\in \Bbb C : a\neq b \ \forall n\in \Bbb N :  
b) <math>\forall a,\ b\in \Bbb C : a\neq b \ \forall n\in \Bbb N :  
\frac{a^{n+1}-b^{n+1}}{a-b}=\sum_{k=0}^{n} a^{n-k}b^k</math>.
\frac{a^{n+1}-b^{n+1}}{a-b}=\sum_{k=0}^{n} a^{n-k}b^k</math>.


Linia 39: Linia 39:


<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie </span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie </span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
Wykażmy wpierw równość a). Dla <math> n=1</math> mamy
Wykażmy wpierw równość a). Dla <math>n=1</math> mamy
<math> \frac{q^2-1}{q-1}=1+q</math>, <math> q\neq 0</math>, równość prawdziwą. Wykażemy,
<math>\frac{q^2-1}{q-1}=1+q</math>, <math>q\neq 0</math>, równość prawdziwą. Wykażemy,
że dla dowolnej liczby <math> n=1,\ 2,\ 3,\ ..</math>. zachodzi implikacja
że dla dowolnej liczby <math>n=1,\ 2,\ 3,\ ..</math>. zachodzi implikacja
<center><math> \bigg[1+q+q^2+...+q^n=\frac{q^{n+1}-1}{q-1}\bigg] \implies
<center><math>\bigg[1+q+q^2+...+q^n=\frac{q^{n+1}-1}{q-1}\bigg] \implies
\bigg[1+q+q^2+...+q^n+q^{n+1}=\frac{q^{n+2}-1}{q-1}\bigg]</math>.</center> Mamy bowiem <math> 1+q+q^2+...+q^n+q^{n+1}=\frac{q^{n+1}-1}{q-1}+q^{n+1}=\frac{q^{n+2}-1}{q-1}</math>. Na mocy zasady indukcji matematycznej dana równość zachodzi więc dla dowolnej liczby <math> n=1,2,3,..</math>., dla  <math> q\neq 1</math>.
\bigg[1+q+q^2+...+q^n+q^{n+1}=\frac{q^{n+2}-1}{q-1}\bigg]</math>.</center> Mamy bowiem <math>1+q+q^2+...+q^n+q^{n+1}=\frac{q^{n+1}-1}{q-1}+q^{n+1}=\frac{q^{n+2}-1}{q-1}</math>. Na mocy zasady indukcji matematycznej dana równość zachodzi więc dla dowolnej liczby <math>n=1,2,3,..</math>., dla  <math>q\neq 1</math>.


b) Zauważmy, że jeśli np. <math> b\neq 0</math>, to zgodnie z powyżej wykazaną równością mamy <center><math> \begin{align} \frac{a^{n+1}-b^{n+1}}{a-b}=&b^n
b) Zauważmy, że jeśli np. <math>b\neq 0</math>, to zgodnie z powyżej wykazaną równością mamy <center><math>\begin{align} \frac{a^{n+1}-b^{n+1}}{a-b}=&b^n
\frac{(\frac{a}{b})^{n+1}-1}{a-b}=\frac{b^n}{a-b}\bigg(\frac{a}{b}-1\bigg)\bigg(1+\frac{a}{b}
\frac{(\frac{a}{b})^{n+1}-1}{a-b}=\frac{b^n}{a-b}\bigg(\frac{a}{b}-1\bigg)\bigg(1+\frac{a}{b}
+(\frac{a}{b})^2 +...+(\frac{a}{b})^2\bigg)\\=&b^n
+(\frac{a}{b})^2 +...+(\frac{a}{b})^2\bigg)\\=&b^n
\bigg(1+\frac{a}{b}+(\frac{a}{b})^2+...+(\frac{a}{b})^n\bigg)\\=&b^n+ab^{n-1}+a^2b^{n-2}+...+a^n.\end{align}
\bigg(1+\frac{a}{b}+(\frac{a}{b})^2+...+(\frac{a}{b})^n\bigg)\\=&b^n+ab^{n-1}+a^2b^{n-2}+...+a^n.\end{align}
</math></center>
</math></center>
Gdy <math> b=0</math> równość również zachodzi.
Gdy <math>b=0</math> równość również zachodzi.


</div></div>
</div></div>
Linia 56: Linia 56:


{{cwiczenie|1.3.||
{{cwiczenie|1.3.||
a) Sprawdzić, że <math> \binom{n}{k}+\binom{n}{k+1}=\binom{n+1}{k+1}</math>, dla dowolnych liczb całkowitych nieujemnych <math> n</math>, <math> k</math> takich, że <math> n>k</math>.
a) Sprawdzić, że <math>\binom{n}{k}+\binom{n}{k+1}=\binom{n+1}{k+1}</math>, dla dowolnych liczb całkowitych nieujemnych <math> n</math>, <math>k</math> takich, że <math>n>k</math>.


b) Wykazać wzór dwumianowy Newtona
b) Wykazać wzór dwumianowy Newtona


<center><math> \forall a,b\in \Bbb C \ \forall n\in \Bbb N \ :
<center><math> \forall a,b \in \Bbb C \ \forall n \in \Bbb N \ :
(a+b)^n=\sum_{k=0}^n \binom{n}{k}a^{n-k}b^k</math>.</center>
(a+b)^n=\sum_{k=0}^n \binom{n}{k}a^{n-k}b^k</math>.</center>


Linia 71: Linia 71:


<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie </span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie </span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
Dla <math> n=1</math> wzór jest prawdziwy. Wykażemy, że dla każdej liczby naturalnej <math>m</math> prawdziwa jest implikacja
Dla <math> n = 1</math> wzór jest prawdziwy. Wykażemy, że dla każdej liczby naturalnej <math> m</math> prawdziwa jest implikacja
<center><math>\bigg[(a+b)^{m}=\sum_{k=0}^{m} \binom{m}{k}a^{m-k}b^k\bigg]\implies \bigg[(a+b)^{m+1}=\sum_{k=0}^{m+1} \binom{m+1}{k}a^{m-k}b^k\bigg]</math></center>
<center><math> \bigg[(a+b)^{m} = \sum_{k=0}^{m} \binom{m}{k}a^{m-k}b^k\bigg] \implies \bigg[(a+b)^{m+1} = \sum_{k=0}^{m+1} \binom{m+1}{k}a^{m-k}b^k \bigg]</math></center>
Przekształćmy
Przekształćmy
<center><math>\begin{align}(a+b)^{m+1}&=(a+b)(a+b)^m\\&=(a+b)\sum_{k=0}^{m}
<center><math>\begin{align}(a+b)^{m+1}& = (a+b)(a+b)^m\\& = (a+b) \sum_{k=0}^{m}
\binom{m}{k}a^{m-k}b^k=\sum_{k=0}^{m} \binom{m}{k}a^{m-k+1}b^k
\binom{m}{k}a^{m-k}b^k = \sum_{k=0}^{m} \binom{m}{k}a^{m-k+1}b^k
+\sum_{k=0}^{m} \binom{m}{k}a^{m-k}b^{k+1}\\
+\sum_{k=0}^{m} \binom{m}{k}a^{m-k}b^{k+1}\\
&=\binom{m}{0}a^{m+1}+\sum_{k=1}^{m}\bigg[\binom{m}{k-1}+\binom{m}{k}\bigg]a^{m+1-k}b^k
&= \binom{m}{0}a^{m+1}+\sum_{k=1}^{m} \bigg[ \binom{m}{k-1}+ \binom{m}{k} \bigg]a^{m+1-k}b^k
+\binom{m}{m}b^{m+1}\\
+ \binom{m}{m}b^{m+1}\\
&=\binom{m+1}{0}a^{m+1}
&= \binom{m+1}{0}a^{m+1}
+\sum_{k=1}^{m}\binom{m+1}{k}a^{m+1-k}b^{k} +\binom{m+1}{m+1}b^{m+1}\\
+\sum_{k=1}^{m}\binom{m+1}{k}a^{m+1-k}b^{k} +\binom{m+1}{m+1}b^{m+1}\\
&=\sum_{k=0}^{m+1}\binom{m+1}{k}a^{m+1-k}b^k
&=\sum_{k=0}^{m+1} \binom{m+1}{k}a^{m+1-k}b^k
\end{align}</math></center> Z zasady indukcji matematycznej wynika więc, że równość zachodzi dla każdej liczby naturalnej <math>n=1,2,3,..</math>.
\end{align}</math></center> Z zasady indukcji matematycznej wynika więc, że równość zachodzi dla każdej liczby naturalnej <math> n = 1,2,3,..</math>.


</div></div>
</div></div>
Linia 88: Linia 88:
{{cwiczenie|1.4.||
{{cwiczenie|1.4.||
Za pomocą zasady indukcji matematycznej
Za pomocą zasady indukcji matematycznej
wykazać, że dla <math>n=0,1,2,3,..</math>. zachodzą równości
wykazać, że dla <math> n = 0,1,2,3,..</math>. zachodzą równości


a) <math>1+\cos a+ \cos 2a +...+\cos
a) <math>1+ \cos a+ \cos 2a +...+ \cos
na=\dfrac{\sin(n+\frac{1}{2})a+\sin\frac{a}{2}}{2\sin\frac{a}{2}}</math>,
na = \dfrac{ \sin(n+ \frac{1}{2})a+ \sin \frac{a}{2}}{2 \sin \frac{a}{2}}</math>,


b) <math>0+\sin a+ \sin 2a +...+\sin
b) <math>0+\sin a+ \sin 2a +...+\sin
na=\dfrac{-\cos(n+\frac{1}{2})a+\cos\frac{a}{2}}{2\sin\frac{a}{2}}</math>.
na= \dfrac{- \cos(n+ \frac{1}{2})a+ \cos \frac{a}{2}}{2\sin\frac{a}{2}}</math>.


Przypomnijmy, że równości te wyprowadziliśmy w ramach wykładu, korzystając ze wzoru de Moivre'a.
Przypomnijmy, że równości te wyprowadziliśmy w ramach wykładu, korzystając ze wzoru de Moivre'a.
Linia 104: Linia 104:


<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie </span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie </span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
a) Równość zachodzi dla <math>n=0</math>. Następnie zauważmy, że
a) Równość zachodzi dla <math> n = 0</math>. Następnie zauważmy, że
<center><math>\sin(n+\frac{3}{2})a-\sin(n+\frac{1}{2})a=2\sin\frac{a}{2}\cos(n+1)a</math></center>
<center><math>\sin(n+ \frac{3}{2})a-\sin(n+ \frac{1}{2})a=2 \sin \frac{a}{2} \cos(n+1)a</math></center>
Stąd
Stąd
<center><math>\cos(n+1)a+\frac{\sin(n+\frac{1}{2})a}{2\sin\frac{a}{2}}=\frac{\sin(n+\frac{3}{2})a}{2\sin\frac{a}{2}}</math></center>
<center><math> \cos(n+1)a+\frac{\sin(n+\frac{1}{2})a}{2\sin\frac{a}{2}}=\frac{\sin(n+\frac{3}{2})a}{2\sin\frac{a}{2}}</math></center>
oraz (po dodaniu do obu stron równości składnika <math>\frac{1}{2}</math>)
oraz (po dodaniu do obu stron równości składnika <math>\frac{1}{2}</math>)
<center><math>\cos(n+1)a+\frac{\sin(n+\frac{1}{2})a+\sin\frac{a}{2}}{2\sin\frac{a}{2}}=\frac{\sin(n+\frac{3}{2})a+\sin\frac{a}{2}}{2\sin\frac{a}{2}}</math>.</center>
<center><math>\cos(n+1)a+\frac{\sin(n+\frac{1}{2})a+\sin\frac{a}{2}}{2\sin\frac{a}{2}}=\frac{\sin(n+\frac{3}{2})a+\sin\frac{a}{2}}{2\sin\frac{a}{2}}</math>.</center>
Linia 115: Linia 115:
&\implies\bigg[1+\cos a+...+\cos
&\implies\bigg[1+\cos a+...+\cos
na+\cos(n+1)a=\frac{\sin(n+\frac{3}{2})a+\sin\frac{a}{2}}{2\sin\frac{a}{2}}\bigg],\end{align}
na+\cos(n+1)a=\frac{\sin(n+\frac{3}{2})a+\sin\frac{a}{2}}{2\sin\frac{a}{2}}\bigg],\end{align}
</math></center> stąd -- na mocy zasady indukcji matematycznej -- wnioskujemy, że równość zachodzi dla dowolnej liczby całkowitej nieujemnej <math> n</math>.
</math></center> stąd -- na mocy zasady indukcji matematycznej -- wnioskujemy, że równość zachodzi dla dowolnej liczby całkowitej nieujemnej <math>n</math>.


b) Podobnie jak w zadaniu a) równość zachodzi dla <math>n=0</math>. Zauważmy,
b) Podobnie jak w zadaniu a) równość zachodzi dla <math>n=0</math>. Zauważmy,
Linia 138: Linia 138:
Uprościć wyrażenia
Uprościć wyrażenia


a) <math> (\sqrt{2}-1)^5</math>,
a) <math>(\sqrt{2}-1)^5</math>,


b) <math> (1+i\sqrt{3})^6</math>,
b) <math>(1+i\sqrt{3})^6</math>,


c) <math> \sqrt{2+\sqrt{3}}+\sqrt{2-\sqrt{3}}</math>.
c) <math>\sqrt{2+\sqrt{3}}+\sqrt{2-\sqrt{3}}</math>.


}}
}}
Linia 151: Linia 151:
b) Można (choć nie warto) zastosować wzór Newtona. Bardziej efektywne w tym zadaniu jest wykorzystanie wzoru de Moivre'a.
b) Można (choć nie warto) zastosować wzór Newtona. Bardziej efektywne w tym zadaniu jest wykorzystanie wzoru de Moivre'a.


c) Czy liczby <math>2+\sqrt{3}</math> oraz <math> 2-\sqrt{3}</math> są kwadratami pewnych liczb postaci <math>a+b\sqrt{2}</math>?
c) Czy liczby <math>2+\sqrt{3}</math> oraz <math>2-\sqrt{3}</math> są kwadratami pewnych liczb postaci <math>a+b\sqrt{2}</math>?


</div></div>
</div></div>
Linia 236: Linia 236:


Zauważmy, że
Zauważmy, że
<math> \cos\frac{\pi}{12}=\cos(\frac{\pi}{3}-\frac{\pi}{4})
<math>\cos\frac{\pi}{12}=\cos(\frac{\pi}{3}-\frac{\pi}{4})
=\cos\frac{\pi}{3}\cos\frac{\pi}{4}+\sin\frac{\pi}{3}\sin\frac{\pi}{4}
=\cos\frac{\pi}{3}\cos\frac{\pi}{4}+\sin\frac{\pi}{3}\sin\frac{\pi}{4}
=\frac{\sqrt{2}+\sqrt{6}}{4}</math>.
=\frac{\sqrt{2}+\sqrt{6}}{4}</math>.


Podobnie
Podobnie
<math> \sin\frac{\pi}{12}=\sin(\frac{\pi}{3}-\frac{\pi}{4})=\sin\frac{\pi}{3}\cos\frac{\pi}{4}-\cos\frac{\pi}{3}\sin\frac{\pi}{4}=\frac{-\sqrt{2}+\sqrt{6}}{4}</math>.
<math>\sin\frac{\pi}{12}=\sin(\frac{\pi}{3}-\frac{\pi}{4})=\sin\frac{\pi}{3}\cos\frac{\pi}{4}-\cos\frac{\pi}{3}\sin\frac{\pi}{4}=\frac{-\sqrt{2}+\sqrt{6}}{4}</math>.


Ze wzorów redukcyjnych łatwo możemy też wyznaczyć
Ze wzorów redukcyjnych łatwo możemy też wyznaczyć
<math> \cos\frac{3\pi}{4}=\frac{\sqrt{2}}{2}</math> oraz
<math>\cos\frac{3\pi}{4}=\frac{\sqrt{2}}{2}</math> oraz
<math> \sin\frac{3\pi}{4}=-\frac{\sqrt{2}}{2}</math>,  a także <math> \cos
<math>\sin\frac{3\pi}{4}=-\frac{\sqrt{2}}{2}</math>,  a także <math>\cos
\frac{17\pi}{12}=\cos(\frac{3\pi}{2}-\frac{\pi}{12})=-\sin\frac{\pi}{12}</math>
\frac{17\pi}{12}=\cos(\frac{3\pi}{2}-\frac{\pi}{12})=-\sin\frac{\pi}{12}</math>
oraz
oraz
<math> \sin\frac{17\pi}{12}=\sin(\frac{3\pi}{2}-\frac{\pi}{12})=-\cos\frac{\pi}{12}</math>.
<math>\sin\frac{17\pi}{12}=\sin(\frac{3\pi}{2}-\frac{\pi}{12})=-\cos\frac{\pi}{12}</math>.
Wobec tego
Wobec tego
<center>
<center>
<math> \begin{align} z_0
<math>\begin{align} z_0
&=\frac{\sqrt{6}+\sqrt{2}}{4}+i\frac{\sqrt{6}-\sqrt{2}}{4},\\
&=\frac{\sqrt{6}+\sqrt{2}}{4}+i\frac{\sqrt{6}-\sqrt{2}}{4},\\
z_1&=\frac{\sqrt{2}}{2}-i\frac{\sqrt{2}}{2}, \\ z_2
z_1&=\frac{\sqrt{2}}{2}-i\frac{\sqrt{2}}{2}, \\ z_2

Aktualna wersja na dzień 12:04, 22 lip 2024

Zbiory liczbowe

Ćwiczenie 1.1.

Sprawdzić, czy liczby: 37, 21, 52, 12, 13 należą do trójkowego zbioru Cantora.

Wskazówka
Rozwiązanie

Ćwiczenie 1.2.

Wykazać równości

a) q:q1 n:1+q+q2+...+qn=qn+11q1,

b) a, b:ab n:an+1bn+1ab=k=0nankbk.

Wskazówka
Rozwiązanie


Ćwiczenie 1.3.

a) Sprawdzić, że (nk)+(nk+1)=(n+1k+1), dla dowolnych liczb całkowitych nieujemnych n, k takich, że n>k.

b) Wykazać wzór dwumianowy Newtona

a,b n :(a+b)n=k=0n(nk)ankbk.
Wskazówka
Rozwiązanie

Ćwiczenie 1.4.

Za pomocą zasady indukcji matematycznej wykazać, że dla n=0,1,2,3,... zachodzą równości

a) 1+cosa+cos2a+...+cosna=sin(n+12)a+sina22sina2,

b) 0+sina+sin2a+...+sinna=cos(n+12)a+cosa22sina2.

Przypomnijmy, że równości te wyprowadziliśmy w ramach wykładu, korzystając ze wzoru de Moivre'a.

Wskazówka
Rozwiązanie

Ćwiczenie 1.5.

Uprościć wyrażenia

a) (21)5,

b) (1+i3)6,

c) 2+3+23.

Wskazówka
Rozwiązanie

Ćwiczenie 1.6.

Rozwiązać w zbiorze liczb zespolonych równania

a) z6+64=0,

b) 1+z+z2+z3+z4+z5=0,

c) 2z3=1+i.

Wskazówka
Rozwiązanie