PO Kolekcje wstęp - ćwiczenia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Janusz (dyskusja | edycje)
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 3: Linia 3:
[[Programowanie obiektowe|Przedmiot Programowanie obiektowe]]
[[Programowanie obiektowe|Przedmiot Programowanie obiektowe]]


Ćwiczenia do drugiego wykładu o kolekcjach
Ćwiczenia do wykładu o kolekcjach.


<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
Linia 14: Linia 14:
Zaimplementuj własną wersję implementacji interfejsu ''Map<K,V>''.
Zaimplementuj własną wersję implementacji interfejsu ''Map<K,V>''.
Wykorzystaj w tym celu jedną z klas implementujących interfejs ''Collection<E>''.
Wykorzystaj w tym celu jedną z klas implementujących interfejs ''Collection<E>''.
 
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
{{wskazowka|1||<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
<span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Wskazówka 1</span>
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
Skorzystaj z klasy ''ArrayList<E>''. Co będzie przechowywane w jej elementach?
Skorzystaj z klasy ''ArrayList<E>''. Co będzie przechowywane w jej elementach?
</div>
</div>
</div>}}
</div>
 
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
{{wskazowka|2||<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
<span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Wskazówka 2</span>
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
Elementami ''ArrayList<E>'' powinny być obiekty klasy Para<K,V>.
Elementami ''ArrayList<E>'' powinny być obiekty klasy Para<K,V>.
</div>
</div>
</div>}}
</div>


== Zad 2. ==
== Zad 2. ==
Linia 33: Linia 35:
== Zad 3. ==
== Zad 3. ==


Zaimplementuj graf, w którego wierzchołkach przechowywane są napisy. Graf powinien udostępniać operację obchodzenia wszerz i wgłąb (z wypisywaniem kolejnych odwiedzonych wierzchołków). Jakiej kolekcji użyjesz w tym celu?
Zaimplementuj graf, w którego wierzchołkach przechowywane są napisy. Graf powinien udostępniać operację obchodzenia wszerz i w głąb (z wypisywaniem kolejnych odwiedzonych wierzchołków). Jakiej kolekcji użyjesz w tym celu?


{{wskazowka|1||<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
<span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Wskazówka 1</span>
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
Do przechowania całego grafu warto wykorzystać ''TreeMap<E>'', zaś do pamiętania sąsiadów ''TreeSet<E>''. Należy także zdefiniować klasę ''Wierzchołek'' ze stosownymi operacjami.
Do przechowania całego grafu warto wykorzystać ''TreeMap<E>'', zaś do pamiętania sąsiadów ''TreeSet<E>''. Należy także zdefiniować klasę ''Wierzchołek'' ze stosownymi operacjami.
</div>
</div>
</div>}}
</div>

Aktualna wersja na dzień 20:39, 28 maj 2020

Wykład o kolekcjach

Przedmiot Programowanie obiektowe

Ćwiczenia do wykładu o kolekcjach.

Ogladaj wskazówki i rozwiązania __SHOWALL__
Ukryj wskazówki i rozwiązania __HIDEALL__

Zad 1.

Zaimplementuj własną wersję implementacji interfejsu Map<K,V>. Wykorzystaj w tym celu jedną z klas implementujących interfejs Collection<E>.

Wskazówka 1

Wskazówka 2

Zad 2.

Zaimplementuj (zgodnie z wykładem) klasę generującą kolejne liczby pierwsze (implementacja może polegać na sprawdzaniu kolejnych kandydatów przez dzielenie ich przez liczby mniejsze), tak by można jej było używać jako iteratora.

Zad 3.

Zaimplementuj graf, w którego wierzchołkach przechowywane są napisy. Graf powinien udostępniać operację obchodzenia wszerz i w głąb (z wypisywaniem kolejnych odwiedzonych wierzchołków). Jakiej kolekcji użyjesz w tym celu?

Wskazówka 1