PO Kolekcje wstęp - ćwiczenia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Janusz (dyskusja | edycje)
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 3: Linia 3:
[[Programowanie obiektowe|Przedmiot Programowanie obiektowe]]
[[Programowanie obiektowe|Przedmiot Programowanie obiektowe]]


Ćwiczenia do drugiego wykładu o kolekcjach
Ćwiczenia do wykładu o kolekcjach.


<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
Linia 14: Linia 14:
Zaimplementuj własną wersję implementacji interfejsu ''Map<K,V>''.
Zaimplementuj własną wersję implementacji interfejsu ''Map<K,V>''.
Wykorzystaj w tym celu jedną z klas implementujących interfejs ''Collection<E>''.
Wykorzystaj w tym celu jedną z klas implementujących interfejs ''Collection<E>''.
 
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
{{wskazowka|1||<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
<span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Wskazówka 1</span>
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
Skorzystaj z klasy ''ArrayList<E>''. Co będzie przechowywane w jej elementach?
Skorzystaj z klasy ''ArrayList<E>''. Co będzie przechowywane w jej elementach?
</div>
</div>
</div>}}
</div>
 
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
{{wskazowka|2||<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
<span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Wskazówka 2</span>
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
Elementami ''ArrayList<E>'' powinny być obiekty klasy Para<K,V>.
Elementami ''ArrayList<E>'' powinny być obiekty klasy Para<K,V>.
</div>
</div>
</div>}}
</div>


== Zad 2. ==
== Zad 2. ==


Zaimplementuj (zgodnie z wykładem) klasę generującą kolejne liczby pierwsze (implementacja może  
Zaimplementuj (zgodnie z wykładem) klasę generującą kolejne liczby pierwsze (implementacja może  
polegać na sprawdzaniu kolejnych kandydatów, przez dzielenie ich przez liczby mnniejsze), tak by można
polegać na sprawdzaniu kolejnych kandydatów przez dzielenie ich przez liczby mniejsze), tak by można
jej było używać jako iteratora.
jej było używać jako iteratora.


== Zad 3. ==
== Zad 3. ==


Zaimplementuj graf, w którego wierzchołkach przechowywane są napisy. Graf powinien udostępniać operację obchodzenia wszerz i wgłąb (z wypisywaniem kolejnych odwiedzonych wierzchołków). Jakiej kolekcji użyjesz w tym celu?
Zaimplementuj graf, w którego wierzchołkach przechowywane są napisy. Graf powinien udostępniać operację obchodzenia wszerz i w głąb (z wypisywaniem kolejnych odwiedzonych wierzchołków). Jakiej kolekcji użyjesz w tym celu?


{{wskazowka|1||<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed">
<span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Wskazówka 1</span>
<div class="mw-collapsible-content" style="display:none">
Do przechowania całego grafu warto wykorzystać ''TreeMap<E>'', zaś do pamiętania sąsiadów ''TreeSet<E>''. Należy także zdefiniować klasę ''Wierzchołek'' ze stosownymi operacjami.
Do przechowania całego grafu warto wykorzystać ''TreeMap<E>'', zaś do pamiętania sąsiadów ''TreeSet<E>''. Należy także zdefiniować klasę ''Wierzchołek'' ze stosownymi operacjami.
</div>
</div>
</div>}}
</div>

Aktualna wersja na dzień 20:39, 28 maj 2020

Wykład o kolekcjach

Przedmiot Programowanie obiektowe

Ćwiczenia do wykładu o kolekcjach.

Ogladaj wskazówki i rozwiązania __SHOWALL__
Ukryj wskazówki i rozwiązania __HIDEALL__

Zad 1.

Zaimplementuj własną wersję implementacji interfejsu Map<K,V>. Wykorzystaj w tym celu jedną z klas implementujących interfejs Collection<E>.

Wskazówka 1

Wskazówka 2

Zad 2.

Zaimplementuj (zgodnie z wykładem) klasę generującą kolejne liczby pierwsze (implementacja może polegać na sprawdzaniu kolejnych kandydatów przez dzielenie ich przez liczby mniejsze), tak by można jej było używać jako iteratora.

Zad 3.

Zaimplementuj graf, w którego wierzchołkach przechowywane są napisy. Graf powinien udostępniać operację obchodzenia wszerz i w głąb (z wypisywaniem kolejnych odwiedzonych wierzchołków). Jakiej kolekcji użyjesz w tym celu?

Wskazówka 1